Jacek silnik jest identyczny no chyba, że tłumiki i airbox coś zmieniają - ale skoro wydechy są z katalizatorem,
nie przelotowe i mniejsze od tych w R-ce to chyba tylko airbox
Yamaha podaje, co prawda aktualnie nawet mniejszą moc XTZ o 0,3kW i 2Nm, ale to
jest raczej zabieg mający na celu ominięcie nowego limitu prawo jazdy- max 35KW
Skoro moc i moment ten sam to i charakterystyka ta sama
Ja po tunnigu byłem w szoku jak powinien działać faktycznie ten jednocylindrowiec.
Nie tyle chodzi mi o moc jak o elastyczność i moment obr.
Zmian dokonałem w ECU za pomocą Power CommanderaIII, tłumików-IXIL,
przeróbki airboxa i wywalenie zaworu "dopalacza" no i oczywiście profesjonalnej HAMOWNI
Wahacz w XT660X też jest od kilku lat z alu i nawet myślałem o wymianie, ale chyba nie na darmo Yamaha
nie instaluje go w XT660R. Choć zyskałbym "nie resorowane" 2kg.
Mi niestety też nie pasuje wygląd XTZ-ki, wysokość akurat dla mnie nie ma znaczenia.
Niestety "mała" Tenerka ma też swoje wcale nie małe wady - jest dużo cięższa od XTR-ki – 25kg
Nawet odejmując różnicę w pojemności zbiornika paliwa to pozostaje 17kg różnicy i niestety to są te złe kilogramy,
bo wysoko a druga tarcza to znowu kilogramy nie resorowane
To tak jakby Tenerka była goła a ja w R-ce miałbym założone stelaże, kufry i box- wtedy dopiero jesteśmy na zero
Swoją drogą nie wiem gdzie oni te kilogramy wsadzili- oryginalne tłumiki w R-ce to tragedia- ponad 12kg mam IXILE 7,4kg znowu zysk prawie 5kg
W Tenerce tłumiki są malutkie i chyba lżejsze, wahacz aluminiowy a różnica między stalowym a aluminiowym w XTX to 2kg- a więc znowu 2kg mniej,
więc razem to już dalsze 7kg na korzyść XTR
Wynika z tego, że mogłem dołożyć- osłonę pod silnik 2,5kg, gmole 1,5kg, obrotomierz i termometr-0,1kg,
akcesoryjną szybę plus powiedzmy 0,2kg, wskaźnik biegów 0,01kg, GPS z uchwytem 0,25kg i nadal jestem lżejszy o 4,54kg
a że wywaliłem też zawór dopalacza (-0,38kg) to nadal blisko 5kg na niekorzyść Tenerki.
Jeździłem Tenerką z dwa razy, więc nie będę się wypowiadał na temat prowadzenia czy wygody.
Na pewno ma wygodniejsze siedzenie i więcej miejsca na GPS itp.
No , ale cóż motocykl musi się podobać, by go pokochać- ja kocham R-kę
crazyrider12 pisze:Wracając do zasilania to rozumiem że zakładając powercommandera do Rki i bawiąc się przełożeniami (zębatki) mogę uzyskać podobny efekt jeśli chodzi o sposób oddawania momentu i mocy?
I znów nasuwa mi się to samo podsumowujące zdanie: ulepszanie Rki to dążenie do ideału jakim jest Zka
Teraz masz już odpowiedź, że Tenerka może i jest ideałem, ale bardzo ociążałym