I jak wam podobą się nowa Tenere? Nie wiem czy dobry dział, jak coś to proszę o przeniesienie. CZy teraz forum zmieni się w t7.pl?
Jak ktoś nie widział to link
Yamaha Tenere 700
- Dobry Chłopak
- Posty: 115
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
- Lokalizacja: Pruszków
Czas robić OT w fabryce
- daniel-intruz
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 cze 2018, 3:00
- Lokalizacja: Lębork
Niestety nowa tak długo wyczekiwana T700 okazuje się po dzisiejszej premierze pod wieloma względami wielka klapą. Fala krytyki i rozczarowania pogrążyła sieć
205kg na mokro, skok zawiasu 210/200, zbiornik 16L. Pewnie bedzie to wciąż dobre moto do podróżowania, jednak chyba każdy spodziewał się ze ten model wstrzeli się w wagową niszę na poziomie 170 kg i zdominuje rynek ...ehhh szkoda.
205kg na mokro, skok zawiasu 210/200, zbiornik 16L. Pewnie bedzie to wciąż dobre moto do podróżowania, jednak chyba każdy spodziewał się ze ten model wstrzeli się w wagową niszę na poziomie 170 kg i zdominuje rynek ...ehhh szkoda.
A skąd informacja o wadze? Na szybkiego nie moge odnaleźć.daniel-intruz pisze:Niestety nowa tak długo wyczekiwana T700 okazuje się po dzisiejszej premierze pod wieloma względami wielka klapą. Fala krytyki i rozczarowania pogrążyła sieć
205kg na mokro, skok zawiasu 210/200, zbiornik 16L. Pewnie bedzie to wciąż dobre moto do podróżowania, jednak chyba każdy spodziewał się ze ten model wstrzeli się w wagową niszę na poziomie 170 kg i zdominuje rynek ...ehhh szkoda.
Dla mnie wygląda ok. Ten tłumik trzeba bedzie wyrzucic i nowy jakos inaczej poprowadzic, ew rogala tak zamontowac zeby nie wadzil o tłumik i go chronił. Zbiornik mam nadzieje ze jakis wiekszy wymyslą, bo z 16 litrów to w Pamir strach się pchać...Najwiekszy minus dla mnie jest taki, że siodło jest wyżej o 2 cm....
pozdrawiam trolik
pozdrawiam trolik
- daniel-intruz
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 cze 2018, 3:00
- Lokalizacja: Lębork
Dzisiaj na FB była premiera, tam są wszystkie informacje.ZORG pisze: A skąd informacja o wadze? Na szybkiego nie moge odnaleźć.
Yamaha nie podała wagi motocykla. Są to raczej spekulacje. Ja jestem osobiście trochę zawiedziony. Nie zrobiła takiego szału abym zdecydował się na ustawienie się w kolejce do zakupu. Jeszcze jest opcja, że skuszą ceną, ale przy moich gabarytach 210/200 mm to trochę mało. Chyba jednak wybiorę nową Afrykę Adventure jako moto do turystyki.daniel-intruz pisze:Dzisiaj na FB była premiera, tam są wszystkie informacje.ZORG pisze: A skąd informacja o wadze? Na szybkiego nie moge odnaleźć.
ale kto rozsądny mógł się spodziewać wagi 170kg jeżeli naked MT07 z którego nowa T7 będzie miała silnik waży 181kg ? jak dołożą adv alkcesoria itp to jak nic będzie 206 kg, tak jak aktualna tenerka. Dla mnie ta waga jest OK przy tym silniku ale do podróży nie na szlaki endurodaniel-intruz pisze:Niestety nowa tak długo wyczekiwana T700 okazuje się po dzisiejszej premierze pod wieloma względami wielka klapą. Fala krytyki i rozczarowania pogrążyła sieć
205kg na mokro, skok zawiasu 210/200, zbiornik 16L. Pewnie bedzie to wciąż dobre moto do podróżowania, jednak chyba każdy spodziewał się ze ten model wstrzeli się w wagową niszę na poziomie 170 kg i zdominuje rynek ...ehhh szkoda.
Najlżejszy na pewno będzie nowy KTM 790 adv ale tez bez cudów skoro duke 790 waży 180kg na mokro.
Czyli nisza 140-160 kg wciąż nie jest wypełniona
Czuję że mojego 110 kilowego KTMa 500 exc jeszcze długo nie sprzedam.
Cena za T7 przypuszczalnie około 44k zł co w porównaniu z Afryką Twin będzie bardzo konkurencyjne.
p.s.
Nowy bardzo kuszący konkurent się pojawi z rodziny Triumpha w przyszłym roku, kto wie czy nie lepsze rozwiązanie zarówno od Afryki Twin jak i nowej T7.
Cóż na razie na tym etapie to jednak jestem nieco rozczarowany. W xt 660z miałem wagę 183kg na sucho tutaj jak na razie wiadomo 195kg. Cóz motocykl jest 12 kg cięższy. Na mokro 208 kg kontra zgaduję 215kg. Tylko 7 kg różnicy ale kosztem paliwa. No silnik wiekszy ok zrozumiałe. Będą lepsze osiągi i lepsze prowadzenie a to już coś. Można by zapomnieć o tym zbiorniku jak w chopperze 16 litrów gdyby motocykl sie podobał. A jak to wyglada:
-te lampy przednie szału nie robią więc minus
-tłumik z boku z koniecznością stosowania niesymetrycznych kufrów więc minus
-licznik jak z ali expres więc minus (w 660 mi się podobał)
-brak rączek pasażera więc minus (w 660 naprawde często je wykorzystuję)
-brak nawiązań stylistycznych do xt660z (dla mnie to minus)
-niska szyba i do końca nie jestem pewny czy za nią schowa mi się nawigacja więc minus (w 660 mi się chowała przy stockowej szybie)
I zawsze to będzie wracało jak bumerang- nowy model ma mniejszy zasięg od starego.
Kurczę no troszkę rozczarowanie. Moja ocena jak najbardziej subiektywna. Może jak się przejade to sie zakocham. Kto wie. Na razie jednak przygladam się z skwaszona miną. I tak jak ktoś pisał zanim podejme decyzję to tak w razie czego zobaczę co ma konkurencja.
-te lampy przednie szału nie robią więc minus
-tłumik z boku z koniecznością stosowania niesymetrycznych kufrów więc minus
-licznik jak z ali expres więc minus (w 660 mi się podobał)
-brak rączek pasażera więc minus (w 660 naprawde często je wykorzystuję)
-brak nawiązań stylistycznych do xt660z (dla mnie to minus)
-niska szyba i do końca nie jestem pewny czy za nią schowa mi się nawigacja więc minus (w 660 mi się chowała przy stockowej szybie)
I zawsze to będzie wracało jak bumerang- nowy model ma mniejszy zasięg od starego.
Kurczę no troszkę rozczarowanie. Moja ocena jak najbardziej subiektywna. Może jak się przejade to sie zakocham. Kto wie. Na razie jednak przygladam się z skwaszona miną. I tak jak ktoś pisał zanim podejme decyzję to tak w razie czego zobaczę co ma konkurencja.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2018, 9:57 przez ZORG, łącznie zmieniany 1 raz.
Zważyłeś kiedyś tego kata? Moja Huska TE450 ważąca katalogowo 107 wypluła na wadze ponad 130.delirium pisze:Czuję że mojego 110 kilowego KTMa 500 exc jeszcze długo nie sprzedam.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
130? to chyba z Toba w siodleHerflick pisze:Zważyłeś kiedyś tego kata? Moja Huska TE450 ważąca katalogowo 107 wypluła na wadze ponad 130.delirium pisze:Czuję że mojego 110 kilowego KTMa 500 exc jeszcze długo nie sprzedam.
tyle czekania, podsycania tematu, podniecania się a zaprezentowali tylko przeciętny sprzęt
delikatnie poprawić go może wyważenie i cena ale też pewnie szału nie będzie
delikatnie poprawić go może wyważenie i cena ale też pewnie szału nie będzie
Tak jak myślałem BMW F850 gs ma już swoja wersję Adventure z 23 litrowym zbiornikiem.
Africa Twin ma swoja wersję Adventure sports z zbiornikiem 24,2 litrowym.
A nowa Yamaha? Zostanie się z swoimi 16 litrami. Już widzę jak w testach porównawczych będzie pod tym względem przegrywać mając najmniejszy zasięg a szkoda bo to troszkę upadek.
Africa Twin ma swoja wersję Adventure sports z zbiornikiem 24,2 litrowym.
A nowa Yamaha? Zostanie się z swoimi 16 litrami. Już widzę jak w testach porównawczych będzie pod tym względem przegrywać mając najmniejszy zasięg a szkoda bo to troszkę upadek.
W poszukiwaniu niskiej wagi zrobili 16 l zbiornik. Po za tym nie wiem jak na żywo ale na zdjęciach wersja produkcyjna wygląda tak sobie.