Pociekły lagi wiec co zrobić więcej?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Co masz na myśli poprawić zawieszenie? Którego parametru Ci brakuje? Może tuleje w zawieszenie? Zmieniając ich grubość możesz regulować napięcie wstępne sprężyny.
Loud pipes, saves lives.
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 476
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Jak wymienisz olej na nowy to przestanie dobijać. Zrób tak jak jest zalecane w instrukcji obsługi. Jak będzie źle, miękko to wtedy możesz myśleć o zmianie na olej gęsty. Ewentualnie jakieś tuleje dystansowe lub wymiana sprężyn na progresywne. Na początek wymień olej na nowy będzie Pan zadowolony.
lepiej niech pada jak ma być błoto
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3622
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Jet, ja na początku zrobiłem tak:
Zmieszałem olej 10W i 15W, wsadziłem z aliexpressu korki z regulacją (Preload Fork Cap)
Obrazek

Zawias się usztywnił i jako tako da się jeździć.

Teraz pójdę w to https://www.off-the-road.de/en/XT-660R- ... T-660.html i zobaczę jak się sprawdza. Sądząc po opiniach na forum AT to działa http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=23524

A w twoim przypadku może wystarczy przejechać szczelinomierzem pomiędzy lagą a uszczelniaczem? ;-)
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Flaw zamawiasz ten kpl.
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3622
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

uziel2 pisze: 15 kwie 2020, 15:20 Flaw zamawiasz ten kpl.
Muszę najpierw skończyć serwis kiwaczki i wymianę wahacza a idzie mi to jak krew z nosa.
Prędzej czy później to wsadzę i przetestuję.
h e d o n i z m
bandzior
Posty: 37
Rejestracja: 29 cze 2016, 10:13
Lokalizacja: Łódź

Ja w sumie podepnę się pod temat kolegi, bo robię właśnie remont lag. Czy ktoś wie gdzie i jakie dobre panewki ślizgowe i prowadzące kupić? Na yamasklepie panewki prowadzące kosztują 240 ziko, a w necie można tylko JMP znaleźć. Są jakieś lepsze, kayaby na przykład? I gdzie to kupić?
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Bandzior, sam robisz? Też chciałem ogarnąć temat lag wymiana uszczelniaczy oleju. Zrobiłem już 16tys a niewiem czy tam kto zaglądał a zrobię sam i będę miał spokój. Tylko nie wiem jak się za to zabrać czy będe miał potrzebne narzędzia. W Bielsku znalazłem firmę krzyczą 300 plus części za ogarnięcie lag.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0&sfnsn=mo
bandzior
Posty: 37
Rejestracja: 29 cze 2016, 10:13
Lokalizacja: Łódź

Sam robię. Dałem wcześniej "mechanikowi" to po jednym sezonie puściły. Na razie jestem na etapie "wszystko rozłożone na czynniki pierwsze" i olej wyleciał czarny, panewki porysowane na moje oko bardziej niż po jednym lajtowym sezonie jeżdżenia. Wygląda jakby ten specjalista nic poprzednio nie wymienił i skasował mnie na 3 stówki. No cóż, człowiek uczy się na błędach, nie będę pisał kto to bo może się mylę i coś tam robił ale wiem już, którego motomechanika w Łodzi i okolicach NIE polecę jak ktoś zapyta :). Chociaż moi kumple polecali go mnie.

Co do lag, w serwisówce na stronie bodajże 4-55 masz exploded view i tam zaznaczone "NEW" co wypada wymienić przy rozbiórce. No i w ten sposób szukam panewek, mam na razie ślizgowe JMP kupione na próbę. Nie wyglądają źle ale szukam bo może jest coś lepszego i nie w cenie z ASO. Ktoś, coś?

EDIT: Zauważyłem że pytałeś o narzędzia. U mnie na razie przydało się:
- dużo szmat, żeby lag nie porysować
- nasadka 22 do okręcenia góry
- pneumat udarowy do odkręcenia dołu
Wydaje mi się że musisz mieć co najmniej dobijak do uszczelniacza, absolutnie nie polecam kombinować z dobijaniem śrubokrętem. No i jak będziesz wymieniał panewki to myślę że stare ślizgowe przydadzą się do wbicia nowych prowadzących. Jak nie wymienisz to trzeba będzie ogarnąć jakąś tuleję do wbicia panewek w ruchomą lagę.
No i to magiczne narzędzie do trzymania tego "damping rod" żeby je przykręcić na 30 Nm. Ja chyba spróbuję na chwilę dokręcić sprężynę, żeby mi to przytrzymała, jak się nie uda trzeba będzie rzeźbić.
Awatar użytkownika
kurol
Posty: 87
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

Obrazek
Po lewej nowy olej a po prawej po przebiegu dokladnie 1080 km emeryckiej jazdy w innym mopedzie.
Wszystko robilem sam i skladalem na nowych panewkach i uszczelniaczach starajac sie zachowac maksymalna czystosc.
Wiec moze nie ma co skreslac goscia za brak rzetelnosci bo z tego co wiem olej po duzo mniejszym przebiegu niz moj robi sie czarny :)

Uszczelniacze dobrze sie dobija rura kanalizacyjna dobrana w castoramie przecieta po dlugosci.
Rury obkleja sie u gory izolacja,zeby wargi uszczeniacza nie przyciac podczas wsuwania.

Magiczne narzedzie to zwykly kawal rury z docietymi badz przyspawanymi wasami

Obrazek
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
bandzior
Posty: 37
Rejestracja: 29 cze 2016, 10:13
Lokalizacja: Łódź

No i dlatego mówię, nie będę pisał który to a jak zrobię sam to wiem jak jest zrobione i pretensje mogę mieć tylko do siebie 😊. Z rurką z casto niezly pomysł, chyba skorzystam.

Niestety na razie panewki tylko ASO za kupę kasy albo JMP, nic innego nie znalazłem.
A żeby nie było pustego gadania w poście, podaję wymiary panewek jakie mi wyszły, dajcie znać czy do R takie kupowaliście (i gdzie kupowaliście 😊):
Ślizgowe: 43,70x20x1,00 teflon na zewnątrz
Prowadzące: 43x12x2 teflon do wewnątrz.
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Niedawno była promocja w każdym ASO Yamahy pt. "tyle % zniżki ile lat ma Twoja Yamcia". Warto o tym pamiętać na wiosnę i sprawdzać aktualności na stronach..
Awatar użytkownika
kurol
Posty: 87
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

W ASO tez duzo zalezy od osoby siedzacej za lada.
Cena nie jest sztywna i czasami zejda z nia przyzwoicie.
A najlepiej jak osoba sprzedajaca byla,badz jest w posiadaniu takiego motocykla jak nasz ew. mile go wspomina,wtedy to wogole inna gadka.
Mozna tez postraszyc ze jak czegos z cena nie zrobia to sie kupi w partsdepot u pepikow :)
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
bandzior
Posty: 37
Rejestracja: 29 cze 2016, 10:13
Lokalizacja: Łódź

Z tego co wiem aso yamahy w Łodzi to Liberty Motors i wszyscy na nich narzekają. Ja w sumie byłem tam raz i też mnie nie urzekli. Ale tym partsdepot to mnie ucieszyłeś, cenowo dużo bardziej przystępne.

Jeszcze dopytuję w OTR bo mają jakiś zestaw ślizgowych i prowadzących za 48 eur z przesyłką, jeśli mają kayaby to to jest chyba w sumie to samo co w aso, chętnie bym od nich zamówił bo chciałem jeszcze parę drobiazgów wziąć.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Panowie, Kurol, który element dokręca się za pomocą tej rury z wąsami?

Tu znalazłem foto wnętrzności:
Obrazek

Ew. rysunek złożeniowy:
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci ... spf-viewer
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

To u góry z tym po prawej na samym dole. Tak mi się wydaje.
ODPOWIEDZ