Pociekły lagi wiec co zrobić więcej?
Jak wymienisz olej na nowy to przestanie dobijać. Zrób tak jak jest zalecane w instrukcji obsługi. Jak będzie źle, miękko to wtedy możesz myśleć o zmianie na olej gęsty. Ewentualnie jakieś tuleje dystansowe lub wymiana sprężyn na progresywne. Na początek wymień olej na nowy będzie Pan zadowolony.
lepiej niech pada jak ma być błoto
Jet, ja na początku zrobiłem tak:
Zmieszałem olej 10W i 15W, wsadziłem z aliexpressu korki z regulacją (Preload Fork Cap)
Zawias się usztywnił i jako tako da się jeździć.
Teraz pójdę w to https://www.off-the-road.de/en/XT-660R- ... T-660.html i zobaczę jak się sprawdza. Sądząc po opiniach na forum AT to działa http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=23524
A w twoim przypadku może wystarczy przejechać szczelinomierzem pomiędzy lagą a uszczelniaczem?
Zmieszałem olej 10W i 15W, wsadziłem z aliexpressu korki z regulacją (Preload Fork Cap)
Zawias się usztywnił i jako tako da się jeździć.
Teraz pójdę w to https://www.off-the-road.de/en/XT-660R- ... T-660.html i zobaczę jak się sprawdza. Sądząc po opiniach na forum AT to działa http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=23524
A w twoim przypadku może wystarczy przejechać szczelinomierzem pomiędzy lagą a uszczelniaczem?
h e d o n i z m
Flaw zamawiasz ten kpl.
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Ja w sumie podepnę się pod temat kolegi, bo robię właśnie remont lag. Czy ktoś wie gdzie i jakie dobre panewki ślizgowe i prowadzące kupić? Na yamasklepie panewki prowadzące kosztują 240 ziko, a w necie można tylko JMP znaleźć. Są jakieś lepsze, kayaby na przykład? I gdzie to kupić?
Bandzior, sam robisz? Też chciałem ogarnąć temat lag wymiana uszczelniaczy oleju. Zrobiłem już 16tys a niewiem czy tam kto zaglądał a zrobię sam i będę miał spokój. Tylko nie wiem jak się za to zabrać czy będe miał potrzebne narzędzia. W Bielsku znalazłem firmę krzyczą 300 plus części za ogarnięcie lag.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0&sfnsn=mo
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0&sfnsn=mo
Sam robię. Dałem wcześniej "mechanikowi" to po jednym sezonie puściły. Na razie jestem na etapie "wszystko rozłożone na czynniki pierwsze" i olej wyleciał czarny, panewki porysowane na moje oko bardziej niż po jednym lajtowym sezonie jeżdżenia. Wygląda jakby ten specjalista nic poprzednio nie wymienił i skasował mnie na 3 stówki. No cóż, człowiek uczy się na błędach, nie będę pisał kto to bo może się mylę i coś tam robił ale wiem już, którego motomechanika w Łodzi i okolicach NIE polecę jak ktoś zapyta . Chociaż moi kumple polecali go mnie.
Co do lag, w serwisówce na stronie bodajże 4-55 masz exploded view i tam zaznaczone "NEW" co wypada wymienić przy rozbiórce. No i w ten sposób szukam panewek, mam na razie ślizgowe JMP kupione na próbę. Nie wyglądają źle ale szukam bo może jest coś lepszego i nie w cenie z ASO. Ktoś, coś?
EDIT: Zauważyłem że pytałeś o narzędzia. U mnie na razie przydało się:
- dużo szmat, żeby lag nie porysować
- nasadka 22 do okręcenia góry
- pneumat udarowy do odkręcenia dołu
Wydaje mi się że musisz mieć co najmniej dobijak do uszczelniacza, absolutnie nie polecam kombinować z dobijaniem śrubokrętem. No i jak będziesz wymieniał panewki to myślę że stare ślizgowe przydadzą się do wbicia nowych prowadzących. Jak nie wymienisz to trzeba będzie ogarnąć jakąś tuleję do wbicia panewek w ruchomą lagę.
No i to magiczne narzędzie do trzymania tego "damping rod" żeby je przykręcić na 30 Nm. Ja chyba spróbuję na chwilę dokręcić sprężynę, żeby mi to przytrzymała, jak się nie uda trzeba będzie rzeźbić.
Co do lag, w serwisówce na stronie bodajże 4-55 masz exploded view i tam zaznaczone "NEW" co wypada wymienić przy rozbiórce. No i w ten sposób szukam panewek, mam na razie ślizgowe JMP kupione na próbę. Nie wyglądają źle ale szukam bo może jest coś lepszego i nie w cenie z ASO. Ktoś, coś?
EDIT: Zauważyłem że pytałeś o narzędzia. U mnie na razie przydało się:
- dużo szmat, żeby lag nie porysować
- nasadka 22 do okręcenia góry
- pneumat udarowy do odkręcenia dołu
Wydaje mi się że musisz mieć co najmniej dobijak do uszczelniacza, absolutnie nie polecam kombinować z dobijaniem śrubokrętem. No i jak będziesz wymieniał panewki to myślę że stare ślizgowe przydadzą się do wbicia nowych prowadzących. Jak nie wymienisz to trzeba będzie ogarnąć jakąś tuleję do wbicia panewek w ruchomą lagę.
No i to magiczne narzędzie do trzymania tego "damping rod" żeby je przykręcić na 30 Nm. Ja chyba spróbuję na chwilę dokręcić sprężynę, żeby mi to przytrzymała, jak się nie uda trzeba będzie rzeźbić.
Po lewej nowy olej a po prawej po przebiegu dokladnie 1080 km emeryckiej jazdy w innym mopedzie.
Wszystko robilem sam i skladalem na nowych panewkach i uszczelniaczach starajac sie zachowac maksymalna czystosc.
Wiec moze nie ma co skreslac goscia za brak rzetelnosci bo z tego co wiem olej po duzo mniejszym przebiegu niz moj robi sie czarny
Uszczelniacze dobrze sie dobija rura kanalizacyjna dobrana w castoramie przecieta po dlugosci.
Rury obkleja sie u gory izolacja,zeby wargi uszczeniacza nie przyciac podczas wsuwania.
Magiczne narzedzie to zwykly kawal rury z docietymi badz przyspawanymi wasami
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
No i dlatego mówię, nie będę pisał który to a jak zrobię sam to wiem jak jest zrobione i pretensje mogę mieć tylko do siebie . Z rurką z casto niezly pomysł, chyba skorzystam.
Niestety na razie panewki tylko ASO za kupę kasy albo JMP, nic innego nie znalazłem.
A żeby nie było pustego gadania w poście, podaję wymiary panewek jakie mi wyszły, dajcie znać czy do R takie kupowaliście (i gdzie kupowaliście ):
Ślizgowe: 43,70x20x1,00 teflon na zewnątrz
Prowadzące: 43x12x2 teflon do wewnątrz.
Niestety na razie panewki tylko ASO za kupę kasy albo JMP, nic innego nie znalazłem.
A żeby nie było pustego gadania w poście, podaję wymiary panewek jakie mi wyszły, dajcie znać czy do R takie kupowaliście (i gdzie kupowaliście ):
Ślizgowe: 43,70x20x1,00 teflon na zewnątrz
Prowadzące: 43x12x2 teflon do wewnątrz.
W ASO tez duzo zalezy od osoby siedzacej za lada.
Cena nie jest sztywna i czasami zejda z nia przyzwoicie.
A najlepiej jak osoba sprzedajaca byla,badz jest w posiadaniu takiego motocykla jak nasz ew. mile go wspomina,wtedy to wogole inna gadka.
Mozna tez postraszyc ze jak czegos z cena nie zrobia to sie kupi w partsdepot u pepikow
Cena nie jest sztywna i czasami zejda z nia przyzwoicie.
A najlepiej jak osoba sprzedajaca byla,badz jest w posiadaniu takiego motocykla jak nasz ew. mile go wspomina,wtedy to wogole inna gadka.
Mozna tez postraszyc ze jak czegos z cena nie zrobia to sie kupi w partsdepot u pepikow
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
Z tego co wiem aso yamahy w Łodzi to Liberty Motors i wszyscy na nich narzekają. Ja w sumie byłem tam raz i też mnie nie urzekli. Ale tym partsdepot to mnie ucieszyłeś, cenowo dużo bardziej przystępne.
Jeszcze dopytuję w OTR bo mają jakiś zestaw ślizgowych i prowadzących za 48 eur z przesyłką, jeśli mają kayaby to to jest chyba w sumie to samo co w aso, chętnie bym od nich zamówił bo chciałem jeszcze parę drobiazgów wziąć.
Jeszcze dopytuję w OTR bo mają jakiś zestaw ślizgowych i prowadzących za 48 eur z przesyłką, jeśli mają kayaby to to jest chyba w sumie to samo co w aso, chętnie bym od nich zamówił bo chciałem jeszcze parę drobiazgów wziąć.
Panowie, Kurol, który element dokręca się za pomocą tej rury z wąsami?
Tu znalazłem foto wnętrzności:
Ew. rysunek złożeniowy:
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci ... spf-viewer
Tu znalazłem foto wnętrzności:
Ew. rysunek złożeniowy:
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci ... spf-viewer