Jak w temacie opiszę w kilku słowach moje wrażenia z użytkowania interkomu SENA SMH10.
Zakupiłem go u naszego forumowego sponsora nagród- firmie MOTOBAGAZ -częściowo za nagrodę ze zlotu w Mikoszewie i namówiłem też Pana Herflicka.
Razem za podwójny komplet wyszło 1050zł.
Ponieważ oboje z Panem Herflickiem latamy na co dzień w dwóch kaskach - szczękowcach i enduro- postanowiliśmy dokupić drugi zestaw mocowania wraz z głośnikami- SMH A0302.
Przekładanie z kasku do kasku jest niby mało skomplikowane- dwie śrubki, ale wielokrotne wyciągania głośników i kabelków skróciło by ich żywot.
Kit niestety nie do dostania w Polsce.
Z pomocą przyszedł Stryjek i niedawno dotarły do nas kity kupione w USA za coś koło 30$.
Teraz przekładam tylko centralkę- jeden zatrzask.
Do rzeczy- montaż i uruchomienie dziecinnie proste
Ja zalecam umiejscowienie możliwie jak najbardziej z tyłu.
W przypadku szczękowca łatwiejszy dostęp do suwaka blendy a w enduro mniejsze narażenia na uszkodzenia.
W szczękowcach założyliśmy mikrofony na sztycach a w enduro na kabelku wcisnąłem w gardę.
Obsługa intuicyjna dwoma przyciskami: jog dial (pokrętło i jednocześnie przycisk) i drugi przycisk od tyłu phone button.
Głośność zapamiętywana osobno dla każdej funkcji (telefon, gps, muzyka)
Odbieranie telefonu głosem, uruchomianie interkomu również głosem, ale ja wyłączyłem.
Jeżeli telefon ma tę funkcję to wybór kontaktu również głosowo.
Włączanie odtwarzacza, przewijanie utworów bardzo łatwe i dość precyzyjne pokrętłem jag dial.
Jakość zadowalająca i zależna od odtwarzacza- Lark słaba, HTC H2D idealna.
Zasięg interkomu w otwartym terenie był spokojnie 1km- nie widzieliśmy siebie nawzajem.
Jakość rozmów bardzo dobra- ja mam zdjętą gąbkę z mikrofonu, więc Pan Herflick słyszy mój oddech
Można sparować jednocześnie do 4 interkomów i prowadzić rozmowę konferencyjną również 4 na raz.
Można przełączyć rozmowę telefoniczną na inny interkom i wówczas wszyscy rozmawiają z osobą telefonującą.
Przez telefon rozmawiam nawet przy 140km/h i dalej nie próbuję ze względu na rozkojarzenie podczas rozmowy.
Zarówno ja i Pan Herflick doświadczyliśmy tego na własnej skórze- ja gleba na piachu, bo jednocześnie gadałem z Łukim i sprawdzałem na liczniku zasięg interkomu a Nieumi mało nie wyglebił na zakręcie podczas pierwszego wyjazdu z interkomem.
Do zakupu interkomu (ogólnie) przekonała mnie opinia Bajrosa- wielkie dzięki Pawełku
Urządzenie bardzo przydatne nawet przy lataniu w terenie- pierwszy ostrzega innych, ustalanie trasy, uwagi itd.
Początkowo Pan Herflick myślał, że go zagadam, ale jakoś podczas jazdy nie okazałem się takim gadułą jak zwykle
Nieocenione odgłosy podczas gleb o.....k........cisza
Ogólnie polecam SENA SMH10 i zachęcam do stosowania tego ustrojstwo ogólnie niezależnie od marki
Herflicku uzupełnij resztę
Test interkomu SENA SMH10
Korzystając z okazji zareklamuję szybko MIDLAND BT NEXT, czyli moją słuchawkę.
Zasięg podobnie
Bateria 7-8h pracy, spokojnie na cały dzień jazdy starczy.
Wydaje mi się, że na plus do Seny:
+możliwość ustawienia GPS/MP3/PMR w tle nie przerywany innymi komunikatami
+BT ma moduł radia FM
+bardzo dobra redukcja szumów, adaptacja głośności do poziomu hałasu
-komunikacja duplex tylko z jednym kaskiem, brak rozmów konferencyjnych
Zasięg podobnie
Bateria 7-8h pracy, spokojnie na cały dzień jazdy starczy.
Wydaje mi się, że na plus do Seny:
+możliwość ustawienia GPS/MP3/PMR w tle nie przerywany innymi komunikatami
+BT ma moduł radia FM
+bardzo dobra redukcja szumów, adaptacja głośności do poziomu hałasu
-komunikacja duplex tylko z jednym kaskiem, brak rozmów konferencyjnych
widzę że kilka danych pominąłem:
Możliwość podłączenia dwóch telefonów na raz.
Głosowe komunikaty podczas ustawiania intercomu.
Automatyczna korekcji szumów.
Bateria 12h rozmowy.
Sena SMH05 ma moduł radia, ale celowo z niego zrezygnowaliśmy wybierając SMH10-z uwagi na większy zasięg.
Możliwość podłączenia dwóch telefonów na raz.
Głosowe komunikaty podczas ustawiania intercomu.
Automatyczna korekcji szumów.
Bateria 12h rozmowy.
W Senie jest priorytet po kolei- telefon, GPS, MP3- słuchanie muzyki przerywa komunikat GPS a ten z kolei przerywa rozmowa tel.SayTen pisze:+możliwość ustawienia GPS/MP3/PMR w tle nie przerywany innymi komunikatami
Sena SMH05 ma moduł radia, ale celowo z niego zrezygnowaliśmy wybierając SMH10-z uwagi na większy zasięg.
Z moich doświadczeń odnośnie rozmowy nie jest aż tak kolorowo... może to wina kasku.. rozmawiam bez problemu do jakiś 100km/h .. potem za dużo szumów. Może też jestem wyższy i mój łeb bardziej ponad szybę wystaje.
Zupełnie inne podróżowanie zarówno samemu (muzyka gps) - zawsze sobie śpiewałem bo nie chciało mi się wtykać czegokolwiek do uszu, podróż w parze to zupełnie inna bajka. Nie nudzisz się, ostrzegasz przed teoretycznym niebezpieczeństwem, pomoc przy wyprzedzaniu.
Intercom ma jednak jedną wielką wadę, jakikolwiek model.... nie powiesz już żonie.. jechałem motorem nie mogłem rozmawiać...
Zupełnie inne podróżowanie zarówno samemu (muzyka gps) - zawsze sobie śpiewałem bo nie chciało mi się wtykać czegokolwiek do uszu, podróż w parze to zupełnie inna bajka. Nie nudzisz się, ostrzegasz przed teoretycznym niebezpieczeństwem, pomoc przy wyprzedzaniu.
Intercom ma jednak jedną wielką wadę, jakikolwiek model.... nie powiesz już żonie.. jechałem motorem nie mogłem rozmawiać...
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Jak coś wspomniałem w domu o interkomie to od razu Ola powiedziała, że mi kupi na urodzinyHerflick pisze:Intercom ma jednak jedną wielką wadę, jakikolwiek model.... nie powiesz już żonie.. jechałem motorem nie mogłem rozmawiać...
h e d o n i z m
Z tymi 12h nie jest tak do końca(przynajmniej u mnie) Rok temu na Ukrainie i Krymie testowaliśmy 3 sztuki, nam padały po ok 10h ciągłej pracy. Ale to i tak bardzo dobry wynik.Wojtek pisze:Bateria 12h rozmowy.
Jedyne co nam przeszkadzało to, że wraz z rozładowaniem baterii (tak po ok 8h) pojawiały sie szumy i zakłócenia.
I tu mam pytanie:
-Czy w Waszych też tak macie?
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Głównie używam go do telefonu, GPS i MP3 nie ładuję nawet kilka dni i Ok.
Z Herflickiem testowaliśmy zbyt krótko by się rozładowała bateria.
Zakłócenia mieliśmy zawsze jednokierunkowo- Pan Herflick słabiej słyszał mnie a dokładniej słyszał sapanie
Masz SMH10 czy 05
Z Herflickiem testowaliśmy zbyt krótko by się rozładowała bateria.
Zakłócenia mieliśmy zawsze jednokierunkowo- Pan Herflick słabiej słyszał mnie a dokładniej słyszał sapanie
Masz SMH10 czy 05
SMH10 i jestem mega zadowolony
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Dostałem mail o aktualizacji. Z tego co zrozumiałem... najważniejszy podpunkt to Universal Intercom... czyli, że można parować z innymi, nie firmy Sena.
Poza tym piszą o redukcji szumów wiatru.
Sena Released SMH10 Firmware Version 5.0
Sena Users
Thank you for using Sena products.
We are pleased to announce the release of the version 5.0 firmware of the SMH10 with major enhancements in functions and features such as Universal Intercom and Advanced Noise Control™.
- Universal Intercom: You can have an intercom conversation with non-Sena Bluetooth headsets using the Universal Intercom™ function.
- Advanced Noise Control™: It is equipped with wind noise suppression and intelligent Noise Gate in the intercom to limit the interference of wind noise and background noise while riding.
- Sidetone: If this feature is enabled, you can hear what you are speaking during an intercom conversation or a phone call.
Poza tym piszą o redukcji szumów wiatru.
Sena Released SMH10 Firmware Version 5.0
Sena Users
Thank you for using Sena products.
We are pleased to announce the release of the version 5.0 firmware of the SMH10 with major enhancements in functions and features such as Universal Intercom and Advanced Noise Control™.
- Universal Intercom: You can have an intercom conversation with non-Sena Bluetooth headsets using the Universal Intercom™ function.
- Advanced Noise Control™: It is equipped with wind noise suppression and intelligent Noise Gate in the intercom to limit the interference of wind noise and background noise while riding.
- Sidetone: If this feature is enabled, you can hear what you are speaking during an intercom conversation or a phone call.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Herflicku to znowu mam aktualizować
Flaw a jak twoje zakupy
Sena Wydany SMH10 Firmware w wersji 5.0
sena Użytkownicy
Dziękujemy za korzystanie z produktów Sena.
Mamy przyjemność ogłosić wydanie wersji 5.0 oprogramowania do SMH10 z głównych usprawnień w funkcji i możliwości, takich jak Uniwersalny Intercom i Advanced Control hałasu ™.
- Uniwersalny Intercom: Możesz mieć rozmowy interkom ze słuchawkami nie-Sena z wykorzystaniem funkcji Bluetooth Uniwersalny Intercom ™.
- Zaawansowane hałasu Control ™: Jest wyposażony w tłumienie hałasu wiatru i inteligentny Bramy w interkom, aby ograniczyć zakłócenia szumu wiatru i hałas otoczenia podczas jazdy.
- Sidetone: Jeśli ta funkcja jest włączona, można usłyszeć, co mówisz podczas rozmowy interkomu i rozmowy telefonicznej.
Tego ostatniego nie kumam- my chyba tak już mieliśmy- niby nie sprawdzałem, ale tak wynikało z opisu
Flaw a jak twoje zakupy
Sena Wydany SMH10 Firmware w wersji 5.0
sena Użytkownicy
Dziękujemy za korzystanie z produktów Sena.
Mamy przyjemność ogłosić wydanie wersji 5.0 oprogramowania do SMH10 z głównych usprawnień w funkcji i możliwości, takich jak Uniwersalny Intercom i Advanced Control hałasu ™.
- Uniwersalny Intercom: Możesz mieć rozmowy interkom ze słuchawkami nie-Sena z wykorzystaniem funkcji Bluetooth Uniwersalny Intercom ™.
- Zaawansowane hałasu Control ™: Jest wyposażony w tłumienie hałasu wiatru i inteligentny Bramy w interkom, aby ograniczyć zakłócenia szumu wiatru i hałas otoczenia podczas jazdy.
- Sidetone: Jeśli ta funkcja jest włączona, można usłyszeć, co mówisz podczas rozmowy interkomu i rozmowy telefonicznej.
Tego ostatniego nie kumam- my chyba tak już mieliśmy- niby nie sprawdzałem, ale tak wynikało z opisu
Czekam na premierę 20S.Wojtek pisze:Flaw a jak twoje zakupy
h e d o n i z m
Wyczytałem na jakimś tam forum, że udało się połączyć Sene ze Scala G9.. dobra wiadomość
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Witam po przerwie- opiszę pokrótce zmiany po aktualizacji do najnowszego oprogramowania SMH10- do wersji 5.0.1
1.Główna najważniejsza zmiana to możliwość parowania z interkomami innych firm poprzez funkcję: „uniwersalne parowanie”
-Heflick sparował ze Skalą Szymona i po małych początkowych problemach udało się nam nawet uzyskać 3-os. konferencję- były co prawda problemy z wzajemnym wywoływaniem, ale to raczej wina po naszej stronie-zła kolejność wywoływania.
- sparowałem też za pomocą tej funkcji zestaw słuchawkowy bluetooth Philipsa SHB7102
Działa idealnie na odległość do ok. 80m, więc raczej zda tylko egzamin, jako interkom z plecaczkiem lub z kierowcą puszki-nie musi otwierać szyby gdy rider z Seną jest w pobliżu.
Można normalnie wywoływać i kończyć połączenie od strony Philipsa i Seny- tyle, że element z mikrofonem najlepiej wsunąć pod kask, bo od wiatru są szumy przy większych szybkościach ( plecaczek jest osłonięty, więc za plecami ridera spokojnie daje radę z przypiętym do kołnierza kurtki)
Moim zdaniem idealne rozwiązanie dla riderów jeżdżących z plecaczkami, wystarczy kupić jeden interkom Sena SMH10 za około 500zł i do niego jakiś zestaw słuchawek z bluetooth, które opisywaliśmy w innym temacie Nawigacja
2. Druga zmiana to możliwość zapamiętania trzech wybranych numerów i ich szybki wybór za pomocą funkcji "Speed dial"
Nadal można wybierać za pomocą tej samej funkcji Speed dial ostatni numer z którym miało się połączenie.
3.Następna funkcja to "sidetone"- w swoich głośnikach słyszysz własny głos, nie wiem po co to komu, ale jest i można to włączyć
4. Z opisu wynika, że można też sparować się z systemem audio motocykli, MP3, 2 Tel, GPS
5. za pomocą przystawki SR10 można parować dosłownie wszystko co ma bluetooth i to po kilka sztuk -MP3, GPS, 2Tel., system audio moto lub puszki, CB radio, anty radar itd.
Tu link do pełnej wersji manuala po ang. http://www.sena.com/wp-content/uploads/ ... 0_v5.0.pdf
To tyle z nowości.
Przetestowaliśmy też nasz Seny w warunkach górskiego Offu (Rumunia/Karpaty) i tam też interkomy sprawdziły się idealnie.
Zasięg w lesie czy poprzez zasłonięcie szczytem góry niestety jest mniejszy, ale sam fakt możliwości porozumienia jest nieoceniony.
W naszym przypadku drugi rider z interkomem zamykał stawkę i przez to pierwszy i Ci za nim mogli spokojnie pałować na maxa nie obracając się stale na resztę ekipy.
Ostatni meldował w razie czego, co się dzieje.
Testy na trasie tylko potwierdziły poprzednie spostrzeżenia: ostrzeganie przy wyprzedzaniu, GPS, szybki odbiór i rozmowa tel podczas jazdy a na dłuższych przelotach zabijanie nudy rozmową, ew. słuchanie muzyki.
W Rumunii Ci którzy nie mieli z nami łączności czuli się dosłownie wyobcowani z ekipy- my wszystko omawialiśmy na bieżąco a im tylko w skrócie przekazywaliśmy ustalenia przy zatrzymaniu.
Przy lataniu we trójkę Palma był dosłownie wkur...y, że nie może z nami gadać podczas przelotu- przekazać i skonsultować wskazania GPS i obranego kierunku.
Podczas 300km trasy off na zlot- na GPS "teren/azymut" brak interkomów przez Pancia i Lijo odczuliśmy natychmiast- zwłaszcza ja i Synek- żeby skonsultować kierunek trzeba było się albo zatrzymać, albo na migi
Nie mając interkomu też nie doceniałem jego zalet, więc nie dziwi mnie marudzenie Synka
Choć skoro mnie starego konserwatystę w tematach elektroniki udało się przekonać do tego urządzenia Bajrosowi, to nie rozumiem oporów Synka a już całkowicie Bonza, który normalnie kupuje każdy elektroniczny gadżet
To nie tylko służy do porozumiewania się za pomocą interkomu, ale do "łączności" podczas jazdy z telefonem, GPS, czy słuchanie muzyki.
No nic rozpisałem się jak zwykle
PS. niestety podając cenę oparłem się na opinii laika- faktycznie ceny zamiast spaść po wypuszczeniu nowego modelu, poszły w górę i aktualnie koszt to min 650zł
1.Główna najważniejsza zmiana to możliwość parowania z interkomami innych firm poprzez funkcję: „uniwersalne parowanie”
-Heflick sparował ze Skalą Szymona i po małych początkowych problemach udało się nam nawet uzyskać 3-os. konferencję- były co prawda problemy z wzajemnym wywoływaniem, ale to raczej wina po naszej stronie-zła kolejność wywoływania.
- sparowałem też za pomocą tej funkcji zestaw słuchawkowy bluetooth Philipsa SHB7102
Działa idealnie na odległość do ok. 80m, więc raczej zda tylko egzamin, jako interkom z plecaczkiem lub z kierowcą puszki-nie musi otwierać szyby gdy rider z Seną jest w pobliżu.
Można normalnie wywoływać i kończyć połączenie od strony Philipsa i Seny- tyle, że element z mikrofonem najlepiej wsunąć pod kask, bo od wiatru są szumy przy większych szybkościach ( plecaczek jest osłonięty, więc za plecami ridera spokojnie daje radę z przypiętym do kołnierza kurtki)
Moim zdaniem idealne rozwiązanie dla riderów jeżdżących z plecaczkami, wystarczy kupić jeden interkom Sena SMH10 za około 500zł i do niego jakiś zestaw słuchawek z bluetooth, które opisywaliśmy w innym temacie Nawigacja
2. Druga zmiana to możliwość zapamiętania trzech wybranych numerów i ich szybki wybór za pomocą funkcji "Speed dial"
Nadal można wybierać za pomocą tej samej funkcji Speed dial ostatni numer z którym miało się połączenie.
3.Następna funkcja to "sidetone"- w swoich głośnikach słyszysz własny głos, nie wiem po co to komu, ale jest i można to włączyć
4. Z opisu wynika, że można też sparować się z systemem audio motocykli, MP3, 2 Tel, GPS
5. za pomocą przystawki SR10 można parować dosłownie wszystko co ma bluetooth i to po kilka sztuk -MP3, GPS, 2Tel., system audio moto lub puszki, CB radio, anty radar itd.
Tu link do pełnej wersji manuala po ang. http://www.sena.com/wp-content/uploads/ ... 0_v5.0.pdf
To tyle z nowości.
Przetestowaliśmy też nasz Seny w warunkach górskiego Offu (Rumunia/Karpaty) i tam też interkomy sprawdziły się idealnie.
Zasięg w lesie czy poprzez zasłonięcie szczytem góry niestety jest mniejszy, ale sam fakt możliwości porozumienia jest nieoceniony.
W naszym przypadku drugi rider z interkomem zamykał stawkę i przez to pierwszy i Ci za nim mogli spokojnie pałować na maxa nie obracając się stale na resztę ekipy.
Ostatni meldował w razie czego, co się dzieje.
Testy na trasie tylko potwierdziły poprzednie spostrzeżenia: ostrzeganie przy wyprzedzaniu, GPS, szybki odbiór i rozmowa tel podczas jazdy a na dłuższych przelotach zabijanie nudy rozmową, ew. słuchanie muzyki.
W Rumunii Ci którzy nie mieli z nami łączności czuli się dosłownie wyobcowani z ekipy- my wszystko omawialiśmy na bieżąco a im tylko w skrócie przekazywaliśmy ustalenia przy zatrzymaniu.
Przy lataniu we trójkę Palma był dosłownie wkur...y, że nie może z nami gadać podczas przelotu- przekazać i skonsultować wskazania GPS i obranego kierunku.
Podczas 300km trasy off na zlot- na GPS "teren/azymut" brak interkomów przez Pancia i Lijo odczuliśmy natychmiast- zwłaszcza ja i Synek- żeby skonsultować kierunek trzeba było się albo zatrzymać, albo na migi
Nie mając interkomu też nie doceniałem jego zalet, więc nie dziwi mnie marudzenie Synka
Choć skoro mnie starego konserwatystę w tematach elektroniki udało się przekonać do tego urządzenia Bajrosowi, to nie rozumiem oporów Synka a już całkowicie Bonza, który normalnie kupuje każdy elektroniczny gadżet
To nie tylko służy do porozumiewania się za pomocą interkomu, ale do "łączności" podczas jazdy z telefonem, GPS, czy słuchanie muzyki.
No nic rozpisałem się jak zwykle
PS. niestety podając cenę oparłem się na opinii laika- faktycznie ceny zamiast spaść po wypuszczeniu nowego modelu, poszły w górę i aktualnie koszt to min 650zł