ja tam zmieniam normalnie ze sprzęgłem i nic mi nie zgrzyta
btw. Wojtek moglbys mniej wiecej napisac przy jakich predkosciach wrzucasz jaki bieg dajmy na to na prostej?
Ze sprzeglem czy mozna bez???
::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
@Wojtek zaciekawiłeś mnie bardzo tą synchronizacją, zawsze to coś nowego może być na rynku i człowiek głupi najzwyczajniej nie nadąża za techniką.
Jeżeli miałeś rozebrana skrzynkę XT to możesz mi powiedzieć w którym miejscu jest synchronizator?? Przeglądam właśnie katalog części Yamaha XT660Z i nie mogę się tego dopatrzeć, skrzyni do celów dydaktycznych rozkręcać nie będę wiec wspieram się wersją obrazkową
Jeżeli miałeś rozebrana skrzynkę XT to możesz mi powiedzieć w którym miejscu jest synchronizator?? Przeglądam właśnie katalog części Yamaha XT660Z i nie mogę się tego dopatrzeć, skrzyni do celów dydaktycznych rozkręcać nie będę wiec wspieram się wersją obrazkową
Nie są synchronizowane "pierścieniami" synchronizującymi jak w samochodzie, ale po części tą rolę spełniają kły, które zanim trafią w otwory zębatki trą o nią, co powoduje w miarę dopasowanie obrotów jednego i drugiego elementu.
Jak nie ma zupełnie synchronizacji jak być może w Tatrze a na pewno w Starze 200 to musisz idealnie przgazówką dopasować prędkości obu zębatek. Mało tego przynajmniej w Starze musisz dwa razy włączyć sprzęgło- przed wyłączeniem biegu- następnie przegazówka i ponownie przed włączeniem biegu.
W ciągniku rolniczym typu Ursus nie można praktycznie zmienić biegu podczas jazdy Włączasz ten, na którym chcesz jechać i już cały czas na nim poginasz
Nawet w „Maluchu” jest nie synchronizowana jedynka i spróbuj ją włączyć podczas jazdy.
Tam zazębia się zębatka w zębatkę a nie tak jak w motocyklach kły, które dostają napęd z ośki i wsuwają się z boku w „tarczę” zębatki.
Jak rozbierzesz, chociaż kilka skrzyń motocyklowych i ciężarowych oraz zmienisz biegi w takich naprawdę niezsynchronizowanych skrzyniach to wtedy chwal się swoją wiedzą a nie pisz takich kompletnych bzdur opierając się na pseudo artykułach typu „porady”
Albo się coś wie, albo się pisze, że ktoś Ci tak powiedział lub gdzieś to przeczytałeś.
Nie ma gorszych rad od takich przekazywanych z „rąk do rąk” to tak zwana „ krecia przysługa”.
Ty popełniłeś totalną gafę cytując mnie i prześmiewczo krytykując Popisując się tym samym swoją pseudo wiedzą . Wiedzę zdobywa się z fachowej literatury i praktyki a nie z takich stronek z tytułem „porady”
Za geniusza nie musisz dziękować, bo tylko ze względu na to, że jesteś tu nowy tak delikatnie Cię określiłem.
Łasica chyba mnie znasz w górę wbijam chwilę przed odcięciem a w dół na słuch
Jak nie ma zupełnie synchronizacji jak być może w Tatrze a na pewno w Starze 200 to musisz idealnie przgazówką dopasować prędkości obu zębatek. Mało tego przynajmniej w Starze musisz dwa razy włączyć sprzęgło- przed wyłączeniem biegu- następnie przegazówka i ponownie przed włączeniem biegu.
W ciągniku rolniczym typu Ursus nie można praktycznie zmienić biegu podczas jazdy Włączasz ten, na którym chcesz jechać i już cały czas na nim poginasz
Nawet w „Maluchu” jest nie synchronizowana jedynka i spróbuj ją włączyć podczas jazdy.
Tam zazębia się zębatka w zębatkę a nie tak jak w motocyklach kły, które dostają napęd z ośki i wsuwają się z boku w „tarczę” zębatki.
Jak rozbierzesz, chociaż kilka skrzyń motocyklowych i ciężarowych oraz zmienisz biegi w takich naprawdę niezsynchronizowanych skrzyniach to wtedy chwal się swoją wiedzą a nie pisz takich kompletnych bzdur opierając się na pseudo artykułach typu „porady”
Albo się coś wie, albo się pisze, że ktoś Ci tak powiedział lub gdzieś to przeczytałeś.
Nie ma gorszych rad od takich przekazywanych z „rąk do rąk” to tak zwana „ krecia przysługa”.
Ty popełniłeś totalną gafę cytując mnie i prześmiewczo krytykując Popisując się tym samym swoją pseudo wiedzą . Wiedzę zdobywa się z fachowej literatury i praktyki a nie z takich stronek z tytułem „porady”
Za geniusza nie musisz dziękować, bo tylko ze względu na to, że jesteś tu nowy tak delikatnie Cię określiłem.
Łasica chyba mnie znasz w górę wbijam chwilę przed odcięciem a w dół na słuch
Uuuu, ale dyskusja rozgorzała. Ja tam się nie bardzo na skrzyniach znam, Wydaje mi się jednak, że skrzynia sekwencyjna (np w moto) i w układzie H (w samochodzie) są zbudowane zupełnie inaczej. Mają zapewne również zupełnie inny sposób synchronizacji biegów. Nie wiem, nie znam się na tym. Po prostu mi się tak wydaje. Wiem jednak, że jak w aucie poleci synchronizator, to zgrzyta- i to ze sprzęgłem lub bez. No chyba, że obroty się wyrówna- ale to już wyższa sztuka jazdy. W moto nic podobnego nie występuje. Przy wpinaniu biegów ze sprzęgłem jest pewien "strzał" ale inny niż zgrzyt w aucie przy zmianie bez sprzęgła. Tak na zdrowy rozum to Wojtek dobrze mówi.
A tak przy okazji- chwila treningu i biegi bez sprzęgła w XT wchodzą jak w masło. Cichutko, bez szarpnięć i bez żadnych zgrzytów
A tak przy okazji- chwila treningu i biegi bez sprzęgła w XT wchodzą jak w masło. Cichutko, bez szarpnięć i bez żadnych zgrzytów
I oto właśnie chodzigkogut pisze:A tak przy okazji- chwila treningu i biegi bez sprzęgła w XT wchodzą jak w masło. Cichutko, bez szarpnięć i bez żadnych zgrzytów
PS mniej więcej ilość kłów zależy od średnicy
Ale samo zsynchronizowanie zależy w motocyklu jeszcze od paru innych szczegółów
Filmik na YT ładnie pokazuje pracę skrzyni motocyklowej....
http://www.youtube.com/watch?v=vq11CusULlk
...widać tam dokładnie te zęby o których wspomina Wojtek. Ale brak jakichkolwiek synchronizatorów. Zadaniem tych zębów jest "złapanie" sąsiedniej zębatki, tarcie o którym wspomina Wojtek nie ma na celu "wyrównania obrotów jednego i drugiego" tylko jest skutkiem ubocznym. Tarcie te powoduje zużycie/wytarcie się "kłów" które uniemożliwia "zapiecie" biegu. Po prostu kły nie mogą złapać sąsiedniej zębatki i się najzwyczajniej ślizgają. Wtedy to przychodzi czas na wymianę zębatek w skrzyni
@gkogut po pewnym czasie dochodzi się do wprawy i już nie słychać "zgrzytu" przy zmianie biegu, ale zanim się człowiek tego nauczy to do uszu dochodzi dźwięk, nie taki jak w samochodzie ale coś w stylu puknięcia czy kliknięcia.
http://www.youtube.com/watch?v=vq11CusULlk
...widać tam dokładnie te zęby o których wspomina Wojtek. Ale brak jakichkolwiek synchronizatorów. Zadaniem tych zębów jest "złapanie" sąsiedniej zębatki, tarcie o którym wspomina Wojtek nie ma na celu "wyrównania obrotów jednego i drugiego" tylko jest skutkiem ubocznym. Tarcie te powoduje zużycie/wytarcie się "kłów" które uniemożliwia "zapiecie" biegu. Po prostu kły nie mogą złapać sąsiedniej zębatki i się najzwyczajniej ślizgają. Wtedy to przychodzi czas na wymianę zębatek w skrzyni
@gkogut po pewnym czasie dochodzi się do wprawy i już nie słychać "zgrzytu" przy zmianie biegu, ale zanim się człowiek tego nauczy to do uszu dochodzi dźwięk, nie taki jak w samochodzie ale coś w stylu puknięcia czy kliknięcia.
Czytając Wasze ciekawe dywagacje , zastanawiam się po co w ogóle w motorach ktoś skonstruował sprzęgło. Tylko chyba do ruszania
Maciej nie żyje zginął w wypadku motocyklowym w Śmiłowie 08.08 o godz. 19. Grób znajduje się na cmentarzu przy ulicy Kossaka.
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
... a ja sobie sprawdzę teorie w praktyce (synchro),bo mam w garażu starą skrzynię od FJty która padła od zmian biegów pod dużym obciążeniem (128 KM,bez sprzęgła) i zamieszczę fotki jak to się zęby/kły ładnie zdarły... straciłem 1 i 2
Czasami bieg wbijam bez sprzęgła ale wolę tego unikać.
Skrzynie które są zaprojektowane do zmian biegu pod obciążeniem (bez sprzęgła) to skrzynie automatyczne!!!
[ Dodano: 2011-04-23, 03:01 ]
Zmiana biegów z użyciem sprzęgła wydłuża żywotność skrzyni. Bez sprzęgła szybciej zużywają się sprzęgła kłowe zębatek,wodziki,wałek wybieraka (wodzący) a w efekcie np. zaczynają wyskakiwać biegi przy gwałtownym dodaniu gazu. Powstają też opiłki które skutecznie zmniejszają żywotność układu cylinder/tłok/korba/wał/panewki (XT nie posiada magnetycznego korka spustu oleju do wyłapywania opiłków ,a do filtra oleju nie wszystko trafia).
Panowie, to są wasze motocykle i róbcie z nimi co chcecie "z" czy "bez".
Ja już jedną skrzynię biegów wymieniłem
Czasami bieg wbijam bez sprzęgła ale wolę tego unikać.
Skrzynie które są zaprojektowane do zmian biegu pod obciążeniem (bez sprzęgła) to skrzynie automatyczne!!!
[ Dodano: 2011-04-23, 03:01 ]
Zmiana biegów z użyciem sprzęgła wydłuża żywotność skrzyni. Bez sprzęgła szybciej zużywają się sprzęgła kłowe zębatek,wodziki,wałek wybieraka (wodzący) a w efekcie np. zaczynają wyskakiwać biegi przy gwałtownym dodaniu gazu. Powstają też opiłki które skutecznie zmniejszają żywotność układu cylinder/tłok/korba/wał/panewki (XT nie posiada magnetycznego korka spustu oleju do wyłapywania opiłków ,a do filtra oleju nie wszystko trafia).
Panowie, to są wasze motocykle i róbcie z nimi co chcecie "z" czy "bez".
Ja już jedną skrzynię biegów wymieniłem
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
O, w końcu jakaś ciekawa informacja.
I jak się domyślam "kły" opisane przez Wojtka to "sprzęgła kłowe zębatek"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... k%C5%82owe
I jak się domyślam "kły" opisane przez Wojtka to "sprzęgła kłowe zębatek"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... k%C5%82owe