Witam, trochę mi się plany pozmieniały i nie szukam już 660tki, a raczej coś tańszego. Motor będzie używany ok 80% off 20% on, w momencie wypadów (niedalekich, max 150km) we dwie osoby. Świetnie sobie zdaję sprawę, że zarówno jeden jak i drugi się nie za bardzo nadaje dla 2 osób, ale jak już, to XT lepiej. Z kolei takich wypadów nie będzie dużo, a częściej będzie to off... Czytałem, że TT ma o wiele lepszy zawias od XT, ale znowu do TT jest mniej części i są droższe... Jakie jest wasze zdanie? Co byście mi polecali? Budżet do max 7000zł. Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedzi.
Jakby to coś zmieniało mam ok 95kg wagi i 193 cm wzrostu.
XT600 czy TT600
Zarówno XT600 jak i TTR600 jest tak właściwie protoplastą XT660R.
podobny blok silnika, przeznaczenie itd.
TT600 to taka odmiana XT600 tylko trochę odchudzona i doposażona a wyprodukowana przez Włochów- no może za dużo powiedziane- składana
Lżejsza rama- bez zbiornika na olej, inny zawias tył- alu i inny przód. Oczywiście z regulacją.
Lata na niej u nas młody chłopak. Faktycznie nadaje się bardziej w off niż XT660R.
Niestety jest to silnik chłodzony powietrzem, słabszy no i jak dla naszego Herflicka ma jeszcze podstawową wadę „kopka”. Sztuką jest go odpalić po zalaniu.
Ludzie na nich latali w dalekie wyprawy i opinie były OK
podobny blok silnika, przeznaczenie itd.
TT600 to taka odmiana XT600 tylko trochę odchudzona i doposażona a wyprodukowana przez Włochów- no może za dużo powiedziane- składana
Lżejsza rama- bez zbiornika na olej, inny zawias tył- alu i inny przód. Oczywiście z regulacją.
Lata na niej u nas młody chłopak. Faktycznie nadaje się bardziej w off niż XT660R.
Niestety jest to silnik chłodzony powietrzem, słabszy no i jak dla naszego Herflicka ma jeszcze podstawową wadę „kopka”. Sztuką jest go odpalić po zalaniu.
Ludzie na nich latali w dalekie wyprawy i opinie były OK
Dzięki Wojtek za odpowiedź gdzieś czytałem, że silnik w TT jest bardziej bezawaryjny niż XT, bo po prostu wzięli starą, sprawdzoną jednostkę i wyeliminowali już w zasadzie wszystkie wady A jak z częściami do tt?
Ogólnie wygląda to tak, że XT jest gorzej w tej cenie i rocznikowo kupić niż TT.
Z XT to przyglądam się tej:
http://allegro.pl/yamaha-xt-600-nie-dr- ... 26004.html
Co sądzicie?
a z TT to te:
http://allegro.pl/yamaha-tt-600-i1952962333.html
oraz
http://otomoto.pl/yamaha-tt-ttr-dodatki ... 64169.html
Opinie mile widziane (pomimo, że nie ten dział), ale proszę Was o jakieś sugestie i podpowiedzi jeszcze na ten temat
Ogólnie wygląda to tak, że XT jest gorzej w tej cenie i rocznikowo kupić niż TT.
Z XT to przyglądam się tej:
http://allegro.pl/yamaha-xt-600-nie-dr- ... 26004.html
Co sądzicie?
a z TT to te:
http://allegro.pl/yamaha-tt-600-i1952962333.html
oraz
http://otomoto.pl/yamaha-tt-ttr-dodatki ... 64169.html
Opinie mile widziane (pomimo, że nie ten dział), ale proszę Was o jakieś sugestie i podpowiedzi jeszcze na ten temat
Te TT mają rozrusznik i stan OK
Tyle, że to silniki od XT600, bo z tego, co wiem to TT600R miały dopiero pod koniec produkcji rozruszniki
Zresztą trzeba by sprawdzić to dokładnie, tak jak pisałem wcześniej to składali Włosi i to ich konstrukcja w małych seriach.
TTR nie miały oleju w ramie, tylko po lewej stronie ciut za silnikiem w takim ożebrowanym zbiorniku z alu.
Ktoś na forum przerabia aktualnie XT600 na silnik od 660
Tyle, że to silniki od XT600, bo z tego, co wiem to TT600R miały dopiero pod koniec produkcji rozruszniki
Zresztą trzeba by sprawdzić to dokładnie, tak jak pisałem wcześniej to składali Włosi i to ich konstrukcja w małych seriach.
TTR nie miały oleju w ramie, tylko po lewej stronie ciut za silnikiem w takim ożebrowanym zbiorniku z alu.
Ktoś na forum przerabia aktualnie XT600 na silnik od 660