W zbiorniczku nadmiar, a w chłodnicy niedobór
: 14 maja 2016, 23:21
Jak w temacie, zauważyłem, że w zbiorniczku retencyjnym mam więcej płynu niż gdy wlewałem, natomiast w chłodnicy jest niedobór. Zauważyłem również oznaki nieszczelności przy uszczelce osłony pompy wody.
Jako laik musiałem się zapoznać z Service Manualem oraz teorią układu chłodzenia i tłumaczę to sobie tak:
silnik się rozgrzewa szybko i w układzie mocno się zwiększa ciśnienie
chłodnica wyrzuca nadmiar płynu do zbiorniczka, a odrobina płynu umyka przez uszczelkę
po zgaszeniu, silnik się chłodzi, powoli, i ciśnienie w chłodnicy się obniża
chłodnica powinna zassać z powrotem płyn, który wyrzuciła wcześniej do zbiorniczka
jednak zamiast płynu ze zbiorniczka, zasysa powietrze przez nieszczelność przy osłonie pompy
tym sposobem płynu w zbiorniczku przybywało a w chłodnicy ubywało
Dwa pytania mam do Kolegów :
1. Dobrze to sobie tłumaczę ?
2. Po co mi wskaźnik na zbiorniczku skoro i tak nie informuje o braku płynu ?
Z góry dziękuję za jakieś rady.
Jako laik musiałem się zapoznać z Service Manualem oraz teorią układu chłodzenia i tłumaczę to sobie tak:
silnik się rozgrzewa szybko i w układzie mocno się zwiększa ciśnienie
chłodnica wyrzuca nadmiar płynu do zbiorniczka, a odrobina płynu umyka przez uszczelkę
po zgaszeniu, silnik się chłodzi, powoli, i ciśnienie w chłodnicy się obniża
chłodnica powinna zassać z powrotem płyn, który wyrzuciła wcześniej do zbiorniczka
jednak zamiast płynu ze zbiorniczka, zasysa powietrze przez nieszczelność przy osłonie pompy
tym sposobem płynu w zbiorniczku przybywało a w chłodnicy ubywało
Dwa pytania mam do Kolegów :
1. Dobrze to sobie tłumaczę ?
2. Po co mi wskaźnik na zbiorniczku skoro i tak nie informuje o braku płynu ?
Z góry dziękuję za jakieś rady.