Mitas E09 Dakar

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
5lawek
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2018, 23:55
Lokalizacja: Rzeszów

Witam
Mam problem , na początku sezonu tego roku w marcu założyłem na tył do mojej xt660z oponę mitas E09 Dakar i już dwie dętki mi poszły. Opona obraca się nieznacznie i zrywa dętkę. Za pierwszym razem była to Michelin za trzy dychy więc myślałem że dętka nie była do enduro kupiłem więc dętkę Pirelli dedykowana do cros enduro i posmigalem na niej trochę lecz w sobotę zerwało znowu. Obrucila się opona o około 6cm na obwodzie bo miałem znacznik. Co może być przyczyną rwania dętek? Pomoże ktoś z góry dzięki
trolik1
Posty: 59
Rejestracja: 09 kwie 2020, 8:10

5lawek pisze: 20 kwie 2020, 21:56 Witam
Mam problem , na początku sezonu tego roku w marcu założyłem na tył do mojej xt660z oponę mitas E09 Dakar i już dwie dętki mi poszły. Opona obraca się nieznacznie i zrywa dętkę. Za pierwszym razem była to Michelin za trzy dychy więc myślałem że dętka nie była do enduro kupiłem więc dętkę Pirelli dedykowana do cros enduro i posmigalem na niej trochę lecz w sobotę zerwało znowu. Obrucila się opona o około 6cm na obwodzie bo miałem znacznik. Co może być przyczyną rwania dętek? Pomoże ktoś z góry dzięki
Ja z tą oponą miałem odwrotny problem - po przebicu na końcu świata w Kirgistanie za ch... nie mogliśmy jej ściągnąć. Teraz na tył na wyprawy zakładam tylko K60 Scout. Myślę, że Mitas ma problem z jakością i dlatego takie cuda się dzieją.
pozdrawiam trolik
kalina
Posty: 226
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:39
Lokalizacja: Malbork

E 09 to legenda, kartofel do zdjęcia na maksa, też będe kombinował coś innego jak skończę ten egzemplarz..
Awatar użytkownika
Neno
Posty: 756
Rejestracja: 06 lis 2011, 7:05
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

5lawek pisze: 20 kwie 2020, 21:56 Witam
Mam problem , na początku sezonu tego roku w marcu założyłem na tył do mojej xt660z oponę mitas E09 Dakar i już dwie dętki mi poszły. Opona obraca się nieznacznie i zrywa dętkę. Za pierwszym razem była to Michelin za trzy dychy więc myślałem że dętka nie była do enduro kupiłem więc dętkę Pirelli dedykowana do cros enduro i posmigalem na niej trochę lecz w sobotę zerwało znowu. Obrucila się opona o około 6cm na obwodzie bo miałem znacznik. Co może być przyczyną rwania dętek? Pomoże ktoś z góry dzięki
Rozumiem, że urywa Ci wentyl - tak ?
Zazwyczaj odpowiada za to zbyt niskie ciśnienie, poniżej 1.2 i ostre zapierdalanie/hamowanie. Sprawdzałeś ?
P.S. Zmień dział bo temat wylądował w giełdzie ;)
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Załóż trzymanie opony i po temacie
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

A nie posmarowałeś felgi jakimś "siuwaxem" śliskim żeby to zdjąć?
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
grego
Posty: 370
Rejestracja: 30 kwie 2019, 12:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Herflick pisze: 22 kwie 2020, 10:31 A nie posmarowałeś felgi jakimś "siuwaxem" śliskim żeby to zdjąć?
Dokładnie o tym pomyślałem. Jeżeli to było smarowidło a nie coś odparowującego, to opona przy hamowaniu będzie się obracać i zrywać wentyl.
Standard disclaimer: I may be totally wrong ;)
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 476
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

zobacz rant felgi od środka, może wyślizgany.
lepiej niech pada jak ma być błoto
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

A może za niskie ciśnienie i opona pływa w feldze?
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

A może lepiej kupić trzymak do opony, szybkie wiercenie i już nie zerwie :)
Loud pipes, saves lives.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Trzymak to nie leczenie, tylko siłowe zapobieganie.
Jeśli nie jeździ na bardzo niskim ciśnieniu, to szukałbym przyczyny. Niestety nie potrafię wskazać nowego obszaru do poszukiwań, przychodzą mi na myśl tylko w/w pomysły.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Mateusz93 pisze: 13 maja 2020, 18:21 Trzymak to nie leczenie, tylko siłowe zapobieganie.
Jeśli nie jeździ na bardzo niskim ciśnieniu, to szukałbym przyczyny. Niestety nie potrafię wskazać nowego obszaru do poszukiwań, przychodzą mi na myśl tylko w/w pomysły.

Czemu nie leczenie? Trzymak jest dobrą opcją i zauważ że w lekkich enduro montowaną fabrycznie.
Loud pipes, saves lives.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Zgadzam się, że to dobre i skuteczne, ale skoro działa to bezproblemowo bez trzymaka (ja mam taki zestaw, obleciana Ukraina, Rumunia i inne takie) i absolutnie nic się nie działo, to trzeba znaleźć przyczynę i ja usunąć. :)

Btw. Macio miałem się kiedyś wybrać w Krakowie pooglądać Twoją WRkę nową :D ale nie mam tu na razie moto, a puszką nie przystaje 😂 pozdro!
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Mateusz93 pisze: 14 maja 2020, 12:10 Btw. Macio miałem się kiedyś wybrać w Krakowie pooglądać Twoją WRkę nową :D ale nie mam tu na razie moto, a puszką nie przystaje 😂 pozdro!
Dzwoń, pisz, wpadaj :) WRka idzie jak zła :) W sumie chyba na zlot z nią przyjadę :)
Loud pipes, saves lives.
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

mam to oponę od dawna i nie może się zużyć :) twarda jak cholera, przez to śliska na mokrym czy trawie.
Wentyl się nie dokręca śrubką tylko trzyma ją luźno, nie bardzo widzę jak tak twarda opona i ciężko spasowana
mogła się obracać. Przebiłem kiedyś dętke i mogłem bez problemów jeździć dalej, mitasowi nie przeszkadzało to...
Ciśnienie mam około 25 psi.
ODPOWIEDZ