Witajcie nadchodzi jesień nie mówię że koneic sezonu ale długie wieczory napewno...
Ostatnimi czasy zauważyłem że XT bierze mi olej w bliżej nie określonych ilościach ale napewno dużo :d
Po dodaniu gazu na luzie puszcza chmurę dymu czarnego.. przypuszczam że to pierścionki. Niestety łatwo u mnie Moto nie ma.
W związku z tym moje pytanie brzmi jeżeli chcieć wziąć się za pierścienie co muszę jeszcze wymienić tłok ? Cylinder do honowania ? Nie rozbierałem nigdy takiego silnika.. jak by był turbo-walowy coś więcej bym wiedział
Co. Muszę brać pod uwagę?
Głowice planować cylinder też ? Uszczelki są z różnymi grubościami czy tylko jeden wymiar ?
Jakie części brać ktoś ma sprawdzone jakieś .?
Mam kev moda ale bez względu na jego ustawienie kopci tak samo .
A pozatym 35 kkm to chyba dosyć mało jak na XT więc pewnie coś nie tak ze mną nie ?
Branie oleju XT
Hej, no jak bierze tyle oleju po 35tyś to ładnie go pałujesz:P Nie robiłem z tym silnikiem, ale pewnie standard przy takiej robocie czyli pierścienie, uszczelniacze zaworowe (jak są bo nie rozbierałem tego silnika), uszczelka pod głowicą, głowica do pomiarów i jeśli będzie tego wymagać to planowanie. Tłok i cylinder musisz pomierzyć jak rozbierzesz, jak są w tolerancji wg. manuala to zostawiasz. Dokładnie będziesz wiedział co do roboty po rozebraniu w zależności od stanu poszczególnych części.
Jak masz miejsce żeby to rozbierać zimą to na spokojnie ogarniesz;)
Jak masz miejsce żeby to rozbierać zimą to na spokojnie ogarniesz;)
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
Poczytałem trochę manuala nie wydaje się zbyt trudne zwymiarowanie tłoka pierścieni aczkolwiek z pierścieniami mogę mieć kłopot.
Aczkolwiek to się jeszcze zobaczy.jesscze osttanio zaniepokoiło mnie to że jak jadę sobie bez gazu gdzieś w lesie i chce dać w gaz to potrafi zadławić się i zgasnąć jak na 1 biegu czy 2 i wolno. Na 3 zazwyczaj odpala sam z tego że rozpędzony .
Aczkolwiek to się jeszcze zobaczy.jesscze osttanio zaniepokoiło mnie to że jak jadę sobie bez gazu gdzieś w lesie i chce dać w gaz to potrafi zadławić się i zgasnąć jak na 1 biegu czy 2 i wolno. Na 3 zazwyczaj odpala sam z tego że rozpędzony .
Z tego co pamietam Fizolof robil pierscienie. Moze cos sie od niego dowiesz. Wydaje mi się, że tak wczesne zuzycie moze byc spowodowane nieszczelnością airboxa. Kiedys tam zajrzalem i sie przerazilem iloscia piachu!. Od razu uszczelniłem airbox i zmienilem filtr na gabkowy. Teraz mam 80 kkm przejechane i nic nie bierze:-)krzsiekjab pisze: ↑15 paź 2020, 12:22 Poczytałem trochę manuala nie wydaje się zbyt trudne zwymiarowanie tłoka pierścieni aczkolwiek z pierścieniami mogę mieć kłopot.
Aczkolwiek to się jeszcze zobaczy.jesscze osttanio zaniepokoiło mnie to że jak jadę sobie bez gazu gdzieś w lesie i chce dać w gaz to potrafi zadławić się i zgasnąć jak na 1 biegu czy 2 i wolno. Na 3 zazwyczaj odpala sam z tego że rozpędzony .
pozdrawiam trolik
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
Czemu wymiana na mt03 ? Nowsze tańsze ? Czy jak ? Rozumiem że przez zniszczony nicasyl ale jego można regenerować przecież ?
No piachu to i u mnie trochę a uszczelniales gdzie ? Czym ?
trolik1 pisze: ↑16 paź 2020, 8:14Z tego co pamietam Fizolof robil pierscienie. Moze cos sie od niego dowiesz. Wydaje mi się, że tak wczesne zuzycie moze byc spowodowane nieszczelnością airboxa. Kiedys tam zajrzalem i sie przerazilem iloscia piachu!. Od razu uszczelniłem airbox i zmienilem filtr na gabkowy. Teraz mam 80 kkm przejechane i nic nie bierze:-)krzsiekjab pisze: ↑15 paź 2020, 12:22 Poczytałem trochę manuala nie wydaje się zbyt trudne zwymiarowanie tłoka pierścieni aczkolwiek z pierścieniami mogę mieć kłopot.
Aczkolwiek to się jeszcze zobaczy.jesscze osttanio zaniepokoiło mnie to że jak jadę sobie bez gazu gdzieś w lesie i chce dać w gaz to potrafi zadławić się i zgasnąć jak na 1 biegu czy 2 i wolno. Na 3 zazwyczaj odpala sam z tego że rozpędzony .
pozdrawiam trolik
Kurcze nie wiem jak z tym cytowaniem jest:-). A wiec rozkreciłem airbox , sprawdziłem czy gumowe uszczelki sa ok i rozprowadzilem gesty smar wzdluz uszczelek w taki sposob, aby na 1000 procent uszczelic airbox. Mysle jednak, że najlepszym patetnem jest wymiana filtra, bo to pod nim bylo najwiecej piachu.
pozdrawiam trolik
pozdrawiam trolik
Silnik MT03 pasuje plug&play do ramy Tenery, trzeba tylko poprowadzić przewód olejowy bo tam jest inaczej ale to nie problem. MT03 nie były piłowane tak jak Tenery, bo to motocykl typoowo do jazdy w mieście, często wybierany przez kobiety. Dużo łatwiej znaleźć z niskim przelotem i nie katowany z rozbitej MT03 jak z Tenery. Potrzebujesz tylko silnik, cała reszta elektroniki pasuje plug& play. Komputer również się nie gryzie z silnikem z MT03
Nicasil niby się da ale znajdź firmę i niech Ci to zrobią z gwarancją, z tego co wiem to najbliżej masz w Czechach a gra nie warta świeczki, bo taniej wyjdzie używany cylinder bądź nowy. W Tenerach cylinder zabija piach z chujowego airboxa bo jes mocno nieszczelny, w późniejszych modelach go trochę zmienili plus inaczej zaprojektowana odma.
Aha u mnie jest wstawiony cylinder z MT03 używka bo znaleźć z Tenery w dobrym stanie mojemu mechanikowi się nie udało. Nowy chyba 2 albo 3 koła kosztuje
Nicasil niby się da ale znajdź firmę i niech Ci to zrobią z gwarancją, z tego co wiem to najbliżej masz w Czechach a gra nie warta świeczki, bo taniej wyjdzie używany cylinder bądź nowy. W Tenerach cylinder zabija piach z chujowego airboxa bo jes mocno nieszczelny, w późniejszych modelach go trochę zmienili plus inaczej zaprojektowana odma.
Aha u mnie jest wstawiony cylinder z MT03 używka bo znaleźć z Tenery w dobrym stanie mojemu mechanikowi się nie udało. Nowy chyba 2 albo 3 koła kosztuje
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
no to wesoło... a piachu sporo w airboxie było....
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
Coraz bardziej mnie dolujesz xd u mnie też dziś znalazłem w końcu czas na jazdę idzie na koło jak zwykłe tyra bez zastanowienia bokiem leci bez oporu. No ale kopci i jak podjechałem do kumpla. Od razu oooo jakie osmolone mówię że nie myty dawno a ten że to nic nie zmienia bo strasznie je..e
Tak więc. No nic szukam na razie manometru żeby mi pod pasował bo ten. Co mam za gruby. Ale jak idzie dobrze to i spręż pewnie jest zresztą z pycha odpalić nigdy sam nie dałem rady
Tak więc. No nic szukam na razie manometru żeby mi pod pasował bo ten. Co mam za gruby. Ale jak idzie dobrze to i spręż pewnie jest zresztą z pycha odpalić nigdy sam nie dałem rady