Tenerki są standardowo wyposażone w Metzeler Tourance.
Szukam jakiejś alternatywy, która nada się na asfalt i na szuter/piach/trawę.
Wiadomo, nie ma ideału, ale szukam złotego środka.
Tourance nie były złe, przyczepność ok, spalanie też, ale na teren trochę mało, szczególnie przednia.
Jeżdżę raczej dłuższe trasy, więcej asfaltu, w deszczu, ale jak już zjadę w teren, to konkret.
Zakładać takie same, czy jest coś lepszego za dobrą kasę?
Podejrzewam, że kostka jak E-09 szybko by mi się zdarła na asfalcie. Jak się sprawują na długiej trasie? Jaki przebieg na nich można zrobić?
Anakee 2?
Heidenau K60?
Jakie opony dual sport?
Temat maglowany kilka razy, ale napisze jeszcze raz co mi tam...
Gwarantuję, że w 100% będziesz zadowolony z Metzeler Sahara 3 , jest to prawdziwe
50/50 , komplet może nie jest tani, ale coś za coś.
Świetnie dają radę na asfalcie nawet na ostrych winklach w górach bez problemu zamykasz ranty i spokojnie schodzisz do podnóżek, sprawdzone do tego pewny przewidywalny przód bez niepodzianek. Są ciche jak na kostki i dobrze sobie radzą w deszczu w przeciwieństwie np do Mitasa E-09 który jest lepszy tylko w cięższym terenie bo na asfalcie w dłuższych trasach mocno męczący.
W terenie czyli przeloty po piachu, szutrze itd spokojnie dajesz radę, jak nie masz oporów to i coś więcej wykrzesasz z XT-ka. Przebieg dla przodu to ok 15000 km dla tyłu 10000km, ale zapewne przy bardzo spokojnej jeździe dadzą radę więcej.
Co do Heidenau K60 to nie testowałem, ale teraz też bym w nie celował chociażby żeby je sprawdzić, a i cena lepsza, mają ładny średnio agresywny bieżnik tylko ciekawe jak się ostatecznie sprawują...
Jeżeli się na nie zdecydujesz to coś napisz jak pojeździsz trochę...
mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w wyborze
Gwarantuję, że w 100% będziesz zadowolony z Metzeler Sahara 3 , jest to prawdziwe
50/50 , komplet może nie jest tani, ale coś za coś.
Świetnie dają radę na asfalcie nawet na ostrych winklach w górach bez problemu zamykasz ranty i spokojnie schodzisz do podnóżek, sprawdzone do tego pewny przewidywalny przód bez niepodzianek. Są ciche jak na kostki i dobrze sobie radzą w deszczu w przeciwieństwie np do Mitasa E-09 który jest lepszy tylko w cięższym terenie bo na asfalcie w dłuższych trasach mocno męczący.
W terenie czyli przeloty po piachu, szutrze itd spokojnie dajesz radę, jak nie masz oporów to i coś więcej wykrzesasz z XT-ka. Przebieg dla przodu to ok 15000 km dla tyłu 10000km, ale zapewne przy bardzo spokojnej jeździe dadzą radę więcej.
Co do Heidenau K60 to nie testowałem, ale teraz też bym w nie celował chociażby żeby je sprawdzić, a i cena lepsza, mają ładny średnio agresywny bieżnik tylko ciekawe jak się ostatecznie sprawują...
Jeżeli się na nie zdecydujesz to coś napisz jak pojeździsz trochę...
mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w wyborze
Saharki montują seryjnie w jednej z wersji KTM-a 690, czyli musza dawać radę , ja jestem z nich bardzo zadowolony i naprawdę polecam.
Tutaj jest filmik jak sobie ten sprzęt na tych oponach radzi na trawie.
http://www.youtube.com/watch?v=gH5azROVEVE
Jak jeźszisz wiecej na asfalcie to tylko nie wpakuj się w E-09 bo będziesz raczej mocno rozczarowany głównie komfortem jazdy i po zmianie odrazu z Tourance..
Tutaj jest filmik jak sobie ten sprzęt na tych oponach radzi na trawie.
http://www.youtube.com/watch?v=gH5azROVEVE
Jak jeźszisz wiecej na asfalcie to tylko nie wpakuj się w E-09 bo będziesz raczej mocno rozczarowany głównie komfortem jazdy i po zmianie odrazu z Tourance..
Na ostatniej K60 zrobiłem 6tyś w 90% asfalt-zeszło z 12mm na ciut poniżej 10mm na środku.
To model Scout, 150/60/17, poprzedniej nie zajeździłem przejął ją po mnie Kolo.
Przejechałem na nich w deszczu z 3tyśkm i były ok.
Jest to opona asfalt/off 50/50 tylna i 70/30 przednia (kiepska w terenie)
To model Scout, 150/60/17, poprzedniej nie zajeździłem przejął ją po mnie Kolo.
Przejechałem na nich w deszczu z 3tyśkm i były ok.
Jest to opona asfalt/off 50/50 tylna i 70/30 przednia (kiepska w terenie)
Wojtek pisze:K60
Potwierdzam bardzo kiepska w terenie a po trawie to strach jeździć.Jest to opona asfalt/off 50/50 tylna i 70/30 przednia (kiepska w terenie)
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Nie mam doświadczeń w oponach enduro, lecz w ostatni weekend spotkałem Szweda na małej Tenerce, miał u siebie komplet opon MEFO sport explorer, baaardzo polecał. Nie wiem czy podejdzie pod kompromis 50/50 ale po kształcie bieżnika wydaje mi się, że ma zadatki.
Kostkami bym ich nie nazwała, prędzej typową jodełką Tak jak i taki tańszy Mitas e07, który mnie wystarczał przez poprzedni sezon, chociaż jak to mitas, na mokrym asfalcie nie hamuj ostro, bo będzie szał kapcia Teraz użytkuję Mitasa e09 (w wersji dakar), jako że ciągnie mnie bardziej w teren. W porównaniu do e07 hałasuje strasznie, ale nie zaznałam jeszcze żadnych uślizgów na asfalcie ani innych niepokojących przygód, a w terenie daje radę. Znajomi bardzo ją polecają, niektórzy śmią twierdzić, że jest to najlepszy kompromis do jazdy 50/50 (w tej cenie). Słyszałam (nie doświadczałam), że dobra też jest Continental TKC 80 (ale droga i szybko schodzi).tomi-ei pisze:(..) Metzeler Sahara 3 (..)Są ciche jak na kostki
Mój post bardziej odradzający niż doradzający
HONDA DOMINATOR FORUM
Rysuję na zamówienie
Rysuję na zamówienie
a tu potwierdzę
TKC 80 przebieg około 2000 km i już są znaki zjedzenia ale to zjedzenie świetnie się przełożyło na przyczepność na asfalcie suchym i mokrym
a i na szutrach mazursko - suwalsko - podlaskich sprawdziły się świetnie
w porównaniu do E09 jest ciszej jeśli chodzi o tył a przód mniej błądzi przy 130
oczywiście nie są to opony w mega błoto...zaklejają się trochę
biorąc pod uwagę że opony się wymienia...warto spróbować takiej konfiguracji jako kolejnej...w celu zdobycia ciekawych doświadczeń
pozdrawiam
TKC 80 przebieg około 2000 km i już są znaki zjedzenia ale to zjedzenie świetnie się przełożyło na przyczepność na asfalcie suchym i mokrym
a i na szutrach mazursko - suwalsko - podlaskich sprawdziły się świetnie
w porównaniu do E09 jest ciszej jeśli chodzi o tył a przód mniej błądzi przy 130
oczywiście nie są to opony w mega błoto...zaklejają się trochę
biorąc pod uwagę że opony się wymienia...warto spróbować takiej konfiguracji jako kolejnej...w celu zdobycia ciekawych doświadczeń
pozdrawiam
Faktycznie w teren E09 jest jak najbardziej ok, ale na asfalcie to lekkie nieporozumienie, ale to w końcu jest kostka, Osobiście bezpieczniej uplasowałbym ją 60% w teren / 40% na asfalt, ale oczywiście kazdy ma prawo mieć inne subiektywne odczucia...managa pisze:Teraz użytkuję Mitasa e09 (w wersji dakar), jako że ciągnie mnie bardziej w teren. W porównaniu do e07 hałasuje strasznie, ale nie zaznałam jeszcze żadnych uślizgów na asfalcie ani innych niepokojących przygód, a w terenie daje radę. Znajomi bardzo ją polecają, niektórzy śmią twierdzić, że jest to najlepszy kompromis do jazdy 50/50 (w tej cenie).tomi-ei pisze:(..) Metzeler Sahara 3 (..)Są ciche jak na kostki
dobra potwierdzam. Tak jak i metz karoo. Na TKC mam ok. 4tyś km i tył jeszcze trochę wytrzyma przód dopiero dotarty. Ale coś mi się zdaje że nie o takie opony admirau pytamanaga pisze:dobra też jest Continental TKC 80
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
tomi-ei, kosteczki po bokach opony dobrze się trzymają asfaltu Oczywiście nie mówimy tu o zapieprzaniu non stop 160km/h, wtedy tak, nieporozumienie
bonzo, ale w temacie opon dual sport myślę, że e09 pasuje :P Chociaż też każdy ma inną definicję tego zagadnienia. Ok, to dosyć o kosteczkach. O Metzeler Sahara 3 słyszałam również pozytywne opinie. Ale cena wysoka.
bonzo, ale w temacie opon dual sport myślę, że e09 pasuje :P Chociaż też każdy ma inną definicję tego zagadnienia. Ok, to dosyć o kosteczkach. O Metzeler Sahara 3 słyszałam również pozytywne opinie. Ale cena wysoka.
HONDA DOMINATOR FORUM
Rysuję na zamówienie
Rysuję na zamówienie
aaa...no tak bo nie doczytałemadmirau pisze:Jeżdżę raczej dłuższe trasy, więcej asfaltu, w deszczu, ale jak już zjadę w teren, to konkret.
Zakładać takie same, czy jest coś lepszego za dobrą kasę?
to się admirau nie zastanawiaj tylko kupuj dwa komplety
1) na czarne w deszczu i na przebiegi - anake 2 (tu lekkie szutry świetnie dają radę) i tu się nie da przyoszczędzić
2) na teren "konkret" przód motozy a tył np E09 ale na tym trasy też będą "konkret" ale za to miłe dla kieszeni
osobiście przejeździłem na E09 około 9 tys km, pierwszy zjadł się przód i wymieniłem go na TKC, tył pojeżdził jeszcze około 2 tyś.
wszystko to kwestia sposobu jazdy...ja preferuję jazdę spokojniejszą
Na dominatorze którego miałem była oponka michelin T66 była bardzo fajna tyle ze już nie produkują ale chętnie zakupił bym te opony do XT. Jeśli się nie mylę to jest to poprzednik anakee o którym słyszałem same dobre opinie.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."