porozmawiam o xt660z przed zakupem
Witam Was sympatycznie Jestem Grześ i przymierzam się do xt660z.Porozmawiać bym chcial z użytkownikami tego modelu a najbardziej z tymi,którzy mają Tenerkę od nowości. bo interesuje mnie zachowanie tego motocykla przy pierwszych tysiącach przebiegu.Czy Waszym zdaniem należy zwrócić na coś szczególna uwage na początku exploatacji?Być może jest to temat dla wiekszości znany lub nie,ale zanim wskoczylem na forum dowiedzialem sie od Yamahy że warto wymienić już na początku exploatacji konektory lączące się z regulatorem prądu ponieważ są wykonane z jakiegoś kiepskiego stopu który szybko sie utlenia co powoduje grzanie się kabli i uszkodzenia regulatora w najgorszym przypadku.Pomyślalem że może na forum dowiem sie jeszcze jakichś szczególów na temat swieżej xt660z więc cenna będzie dla mnie każda uwaga
Cześć Fuczak Po zgrubnym ogarnięciu tematu który mi podesłałeś powiem tak...bardzo cenna informacja dla mnie bo jestem tokarzem i jeśli coś w przyszłości takiego będzie mi się działo to powinienem sobie z tym poradzić zwłaszcza że znam już pomysl i mase danych dzieki Tobie i wszystkim którzy się do tego tematu dołożyli
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
I tutaj masz jeszcze co nieco ad słabego punktu Tenerki.
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3364&hi ... napi%EAcia
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3364&hi ... napi%EAcia
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Dzięki Crazyrider Napewno pomyślę o przeniesieniu regulatora w bezpeiczniejsze miejsce i wcześniejsze zaizolowanie kostki jak juz bede miec motor
Moja Tenere ma 400km przebiegu, z tego co słyszałem i zamierzam tego dopilnować w najbliższym czasie, to należy zadbać o prawidłowe smarowanie łożysk główki wału i zawiasów, gdyż fabrycznie różnie się do tego siła robocza we francuskiej fabryce przykłada.
No i to mnie Geni ciekawiło najbardziej bo całkiem niedawno przeglądając tenerki na alegro facet w opisie pisze że w swojej tenerce która ma od nowości wymieniał łożyska zawiasu przy 8,000 tys km.Tak sobie pomyślałem na swój małodoświadczony rozum że przy takim przebiegu nic takiego nie powinno się dziać o ile nie zawinił tu jakis czynnik zewnętrzny wiec być może faktycznie mu francuzi nie posmarowali....czy ktoś jeszcze z Was ma jakies doswiadczenie z lożyskami i brakiem smaru? Ile Waszym zdaniem lożyska w takim przypadku mogą wytrzymać jeśli fabrycznie nie zostały posmarowane? Tak czy siak przesmarowanie wszystkich lożysk jest już na mojej liście czynności
Łożyska główki ramy to problem nie tylko wersji Z ale w sumie każdego XT w większym lub mniejszym stopniu, albo jest zbyt słabo nasmarowane, albo użyty smar łączy się w brudem i tylko przyspiesza zużycie łożyska. Najlepiej to rozkręcić, kupić porządny smar, oczyścić łożysko ze starego smaru ( o ile jest ) i nałożyć grubą warstwę nowego smaru.
Moje akurat wytrzymało 45 tyś km, a nowe porządnie nasmarowałem smarem o podwyższonej odporności na wodę no i oczywiście uszczelniacze nowe by nie dostały się jakieś brudy.
Moje akurat wytrzymało 45 tyś km, a nowe porządnie nasmarowałem smarem o podwyższonej odporności na wodę no i oczywiście uszczelniacze nowe by nie dostały się jakieś brudy.
tuareg pisze:Cześć Fuczak Po zgrubnym ogarnięciu tematu który mi podesłałeś powiem tak...bardzo cenna informacja dla mnie bo jestem tokarzem i jeśli coś w przyszłości takiego będzie mi się działo to powinienem sobie z tym poradzić zwłaszcza że znam już pomysl i mase danych dzieki Tobie i wszystkim którzy się do tego tematu dołożyli
Zalecam przeróbkę zanim się coś zacznie dziać, póki gniazda nie są rozkalibrowane.
ooo sluszna uwaga bo mi się wydaje że Geni sie pomylił a ja nie zajażyłem.Sprostuje sie migiem i poprawi
Geni ale jeśli był to francuski emigrant we włoskiej fabryce to w sumie wszyscy mamy rację Made in Italy ale i tak francuz nie posmarowal żarcik..Kalina ma chyba rację bo gdzieś migneło mi na forum że (i tu sie poprawiam-Minarelli) we Wloszech macza palce w skladaniu Tenerki...a jeśli coś pokręciłem to wybaczcie.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 2:47 przez tuareg, łącznie zmieniany 2 razy.
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Tenerki są "Made in ItalY" -silnik klepie Minarelli (Włochy) i sprzedaje na lewo i prawo-można go znaleźć nawet w Jawie http://www.jawa.eu/motorcycles/jawa-660.htm?lang=en
XTX i XTR klepała fabryka MBK , co do tenerek to pewności nie mam czy też MBK. W moim "włoskim" dowodzie rejestracyjnym miałem wklepane jako marka : MBK Industrie DM01, a w polu "marchio di comercio" (nazwa handlowa) : Yamaha.
Takie kwiatki... MBK niby francuska firma ale przejęta przez Yamahę,a montownia pewnie we Włoszech... Co ciekawe część oryginalnych plastików do XTR/X klepie Acerbis
Japończycy pewnie chcieli zrobić swoje produkty bardziej konkurencyjnymi cenowo i dla tego przenieśli produkcję do UE-by uniknąć ceł na produkty spoza unii.
XTX i XTR klepała fabryka MBK , co do tenerek to pewności nie mam czy też MBK. W moim "włoskim" dowodzie rejestracyjnym miałem wklepane jako marka : MBK Industrie DM01, a w polu "marchio di comercio" (nazwa handlowa) : Yamaha.
Takie kwiatki... MBK niby francuska firma ale przejęta przez Yamahę,a montownia pewnie we Włoszech... Co ciekawe część oryginalnych plastików do XTR/X klepie Acerbis
Japończycy pewnie chcieli zrobić swoje produkty bardziej konkurencyjnymi cenowo i dla tego przenieśli produkcję do UE-by uniknąć ceł na produkty spoza unii.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2015, 0:23 przez crazyrider12, łącznie zmieniany 2 razy.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
MBK to nie są przypadkiem francuzi??
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie