Witam serdecznie!
Pojawił się problem w moim XTXie 2007r niecałe 20tys przebiegu.
Zastanawiam się czy ktoś z forumowiczow miał już problemy z zuzytym wałkiem rozrządu i walkami od klawiatury i zaworowej. Uprzedzając pytania.. Zawory wyregulowane, łańcuch wydaje się w dobrym stanie no i napinacz wskoczył na 4/5 ząbek dopiero. Pytam z ciekawości zanim głowica pojedzie do zrobienia. Pozdrawiam
Zużyty wałek rozrządu??
Tak czytam i sie zastanawiam. Czy ja jsstem niewrażliwy czy z moja jest cos nie tak ze przy 66000 przebiegu nie słyszę nic niepokojącego
To chyba masz licznik od innego moto. Albo kurde o XT nie piszesz ....
20.000 i głowica do roboty . Popłakałem się
20.000 i głowica do roboty . Popłakałem się
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
UndeadRider jakie są objawy? Skąd wniosek że to wałek? Przy twoim przebiegu to pierwszą regulację zaworów się przeprowadza a nie wymienia wałek.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
- UndeadRider
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2015, 22:36
- Lokalizacja: Cork
Jak już napisem wcześniej zawory zostały wyregulowane a problem nie zniknął. Głos dochodzi z głowicy bo sprawdzalem to stetoskopem. Do tej pory miałem już 3 raptory że zuzytym walkami rozrządu i walkami od klawiatury zaworowej także zastanawiał em się tylko czy ktoś z Was miał już ten problem u siebie czy po prostu zaglusza to hałas z innych elementów i nawet nie zwrociliscie uwagi. Co do licznika i przebiegu tak się składa że akurat potrafię ocenić stan motocykla dokładnie i wiem na co zwracać uwagę
o jaki dzwięk CI chodzi? jak dajesz w palnik - do odcięcia?
czy na wolnych obrotach coś słyszysz?
to nie Raptor silnik odsłonięty jak odkręcasz do odcięcia prawie to normalne że silnik ryczy ale wałek po 20.000km to niemożliwe, może inaczej - niespotykane
czy na wolnych obrotach coś słyszysz?
to nie Raptor silnik odsłonięty jak odkręcasz do odcięcia prawie to normalne że silnik ryczy ale wałek po 20.000km to niemożliwe, może inaczej - niespotykane
- UndeadRider
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2015, 22:36
- Lokalizacja: Cork
No to niestety to ten 1%. Przewertowalem forum w poszukiwaniu takiej usterki ale wpadlem też na ten temat jednak badanie stetoskopem ( takie coś jak lekarze używają do osłuchiwania pacjentów ) wykluczyło możliwość luźnej nakrętki. Dźwięk to takie metaliczne postukiwanie takie jak przy nie ustawionych zaworach mniej jak przy wyciągniętym łańcuszku rozrządu. Nasila się dość mocno w połowie zakresów obrotów. Porownalem silnik od raptora z którym jak już pisalem były problemy z zuzywajacymi się walkami bądź lozyskami do xtka bo silnik różni naprawdę niewiele. Czyli mam rozumieć, że jestem pionierem i nikt nie zwrócił z Was na to uwagi?? :D
ja miałem takie coś 20lat temu w silniku SR (XT) 500 ale tam dzwoniło z powodu sworznia na tłoku (luz), a wałek był ok
Chyba na to wygląda.UndeadRider pisze: Czyli mam rozumieć, że jestem pionierem i nikt nie zwrócił z Was na to uwagi?? :D
Może jeszcze pancio się wypowie - jego sprzęt przeszedł wiele
h e d o n i z m
Ok... Ciekawe i ciekawią mnie te walki od klawiatury zaworowej??? Ja w XT mam jeden wałek jak i większość moich kolegów z forum. Chociaż nie zdziwi mnie jak paru gości powie ze ma dwa walki i 16 zaworów :D
Silnik pracuje i stuka tak samo jak jest zimny i ciepły? Zawory czy aby na pewno sa dobrze ustawione (wszystkie 4)?
Ja z reguły sie długo nie zastanawiam jak stwierdzam niestwierdzenie i rozbieram, bo to gra wstępna samej przyjemnosci
Silnik pracuje i stuka tak samo jak jest zimny i ciepły? Zawory czy aby na pewno sa dobrze ustawione (wszystkie 4)?
Ja z reguły sie długo nie zastanawiam jak stwierdzam niestwierdzenie i rozbieram, bo to gra wstępna samej przyjemnosci
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
- UndeadRider
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2015, 22:36
- Lokalizacja: Cork
Ok... Ciekawe i ciekawią mnie te walki od klawiatury zaworowej??? Ja w XT mam jeden wałek jak i większość moich kolegów z forum. Chociaż nie zdziwi mnie jak paru gości powie ze ma dwa walki i 16 zaworów :D
To na czym poruszają się 4 dźwignie zaworowe? W głowicy tego silnika masz jeden wałek rozrządu i wałki dzwigienek zaworowych plus oczywiście łożyska i tuleje cienkościenne, które jak każdy element silnika ulegają zużyciu.
Czyli masz 3 w samej głowicy
Silnik przy odpaleniu zaczyna stukac po czym po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia oleju dźwięk się osłabia. Luzy są niewielkie i zdiagnozowanie zużycia wałków bez specjalnych urządzeń jest niemożliwe poza oczywiście ekstremalnymi przypadkami jak zmiany koloru powierzchni materiału i widocznego zużycia. Problemem w silnikach raptorow głównie były łożyska przednie znajdujące się na wałku rozrządu i ten luz można było łatwo zbadać. Jednak w wypadku Xtka skończy się prawdopodobnie demontażem głowicy i dokładnego sprawdzenia... Jednak jak to mówią, szewc w dziurawych butach chodzi i póki się sezon nie skończy nie będę mieć czasu tego rozgrzebac bo za dużo innych biedactw czeka na warsztacie. Oczywiście dam znaka co udało mi się znaleźć dla potomnych
Jak dla mnie i innych mechaników wciąż to jest jeden wałek rozrządu, ponieważ jest to jeden element. Rozkręcenie wszystkiego dla laika zajmę od godziny do nieskończoności. Skoro sie znasz, Tobie zajmie pół godziny max, z dwiema fajkami i dwoma piwami. Zamów uszczelkę i do dzieła.
Z drugiej strony jak tak sie swietnie znasz, to po co sie pytasz?
Z drugiej strony jak tak sie swietnie znasz, to po co sie pytasz?
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
- UndeadRider
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2015, 22:36
- Lokalizacja: Cork
Pytam z czystej ciekawości czy problem pojawił się już na forum. Z racji, że dni były trochę chłodniejsze miałem trochę czasu by je poczytać no i tu punkt drugi...
Po to chyba mamy forum żeby rozmawiać na takie tematy. Takie przynajmniej miałem wrażenie zakładając tu konto, że o takich rzeczach możemy tu pogadać. To pytanie za parę punktów bo nad tym się zastanawiałem... Głośna pracę może powodować zużyty bądź uszkodzony system dekompresatora? Poza tym uzylem wcześniej nazwy wałek, bo jak niby inaczej mam nazwać te elementy a jeśli są wśród Nas mechanicy to szukalem właśnie przykładów ogólnych z doświadczenia czy się z tym spotkali w tym piecyku. Przy jakich przedbiegach co spowodowalo zużycie itpZ drugiej strony jak tak sie swietnie znasz, to po co sie pytasz?