W zbiorniczku nadmiar, a w chłodnicy niedobór

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
syzyf
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:00
Lokalizacja: Kraków

Jak w temacie, zauważyłem, że w zbiorniczku retencyjnym mam więcej płynu niż gdy wlewałem, natomiast w chłodnicy jest niedobór. Zauważyłem również oznaki nieszczelności przy uszczelce osłony pompy wody.
Jako laik musiałem się zapoznać z Service Manualem oraz teorią układu chłodzenia i tłumaczę to sobie tak:
silnik się rozgrzewa szybko i w układzie mocno się zwiększa ciśnienie
chłodnica wyrzuca nadmiar płynu do zbiorniczka, a odrobina płynu umyka przez uszczelkę
po zgaszeniu, silnik się chłodzi, powoli, i ciśnienie w chłodnicy się obniża
chłodnica powinna zassać z powrotem płyn, który wyrzuciła wcześniej do zbiorniczka
jednak zamiast płynu ze zbiorniczka, zasysa powietrze przez nieszczelność przy osłonie pompy
tym sposobem płynu w zbiorniczku przybywało a w chłodnicy ubywało

Dwa pytania mam do Kolegów :
1. Dobrze to sobie tłumaczę ?
2. Po co mi wskaźnik na zbiorniczku skoro i tak nie informuje o braku płynu ?

Z góry dziękuję za jakieś rady.
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Bardzo dobrze wydedukowałeś.
Wskaźnik dobrze pokazuje. Masz nadmiar w zbiorniku. Jakbyś miał niedobór, to też by wskazywał właściwie.
Teraz musisz to właściwie zinterpretować.

Skoro wiesz, że masz nieszczelności i płyn Ci wywala, zamiast zassać go spowrotem pozostaje no w zbiorniku, to tak na logikę należałoby zlikwidować nieszczelność.
Podejrzewałbym również nieszczelny korek chłodnicy. Ale najpierw zrób jedno.

Wrzystko będzie dobrze działać i wskazywać jak będzie szczelne.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Stary temat .dobrze kombinujesz ,są dwa zaworki - ciśnieniowy i podciśnieniowy.
Kup nowy korek.
Pozostaje jeszcze termostat. Jesli się nie otwiera to szybko wzrasta ciśnienie w małym obiegu i ...
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Odkopię temat:
orientuje się ktoś, bądź mógłby się pofatygowac i sprawdzić ile jest płynu chłodzącego w chłodnicy?
Pod sam korek czy X centymetrów niżej? Zdjęcie (z otwartej szyjki do środka na zimnym) byłoby zbawienne.

Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
Marcin_B
Posty: 502
Rejestracja: 03 lip 2014, 17:47
Lokalizacja: Wielowieś, Śląsk

Mateusz93 ile litrów to nie sprawdzałem ale ja mam zalany pod sam korek,
Oczyuwiście na zimny silniku.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Marcin B, dzięki! O to mi chodziło, poziom, nie w litrach.

u mnie jest poniżej korka, mimo, że wyrównawczy ma full. Czujnik temperatury i termostat działają, sprawdzałem.
zastanawiam się czy korek nie on jest przyczyną problemów.
Ktoś ma pomysł?
ODPOWIEDZ