Jak w temacie, zauważyłem, że w zbiorniczku retencyjnym mam więcej płynu niż gdy wlewałem, natomiast w chłodnicy jest niedobór. Zauważyłem również oznaki nieszczelności przy uszczelce osłony pompy wody.
Jako laik musiałem się zapoznać z Service Manualem oraz teorią układu chłodzenia i tłumaczę to sobie tak:
silnik się rozgrzewa szybko i w układzie mocno się zwiększa ciśnienie
chłodnica wyrzuca nadmiar płynu do zbiorniczka, a odrobina płynu umyka przez uszczelkę
po zgaszeniu, silnik się chłodzi, powoli, i ciśnienie w chłodnicy się obniża
chłodnica powinna zassać z powrotem płyn, który wyrzuciła wcześniej do zbiorniczka
jednak zamiast płynu ze zbiorniczka, zasysa powietrze przez nieszczelność przy osłonie pompy
tym sposobem płynu w zbiorniczku przybywało a w chłodnicy ubywało
Dwa pytania mam do Kolegów :
1. Dobrze to sobie tłumaczę ?
2. Po co mi wskaźnik na zbiorniczku skoro i tak nie informuje o braku płynu ?
Z góry dziękuję za jakieś rady.
W zbiorniczku nadmiar, a w chłodnicy niedobór
Bardzo dobrze wydedukowałeś.
Wskaźnik dobrze pokazuje. Masz nadmiar w zbiorniku. Jakbyś miał niedobór, to też by wskazywał właściwie.
Teraz musisz to właściwie zinterpretować.
Skoro wiesz, że masz nieszczelności i płyn Ci wywala, zamiast zassać go spowrotem pozostaje no w zbiorniku, to tak na logikę należałoby zlikwidować nieszczelność.
Podejrzewałbym również nieszczelny korek chłodnicy. Ale najpierw zrób jedno.
Wrzystko będzie dobrze działać i wskazywać jak będzie szczelne.
Wskaźnik dobrze pokazuje. Masz nadmiar w zbiorniku. Jakbyś miał niedobór, to też by wskazywał właściwie.
Teraz musisz to właściwie zinterpretować.
Skoro wiesz, że masz nieszczelności i płyn Ci wywala, zamiast zassać go spowrotem pozostaje no w zbiorniku, to tak na logikę należałoby zlikwidować nieszczelność.
Podejrzewałbym również nieszczelny korek chłodnicy. Ale najpierw zrób jedno.
Wrzystko będzie dobrze działać i wskazywać jak będzie szczelne.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Stary temat .dobrze kombinujesz ,są dwa zaworki - ciśnieniowy i podciśnieniowy.
Kup nowy korek.
Pozostaje jeszcze termostat. Jesli się nie otwiera to szybko wzrasta ciśnienie w małym obiegu i ...
Kup nowy korek.
Pozostaje jeszcze termostat. Jesli się nie otwiera to szybko wzrasta ciśnienie w małym obiegu i ...
Odkopię temat:
orientuje się ktoś, bądź mógłby się pofatygowac i sprawdzić ile jest płynu chłodzącego w chłodnicy?
Pod sam korek czy X centymetrów niżej? Zdjęcie (z otwartej szyjki do środka na zimnym) byłoby zbawienne.
Z góry dzięki
orientuje się ktoś, bądź mógłby się pofatygowac i sprawdzić ile jest płynu chłodzącego w chłodnicy?
Pod sam korek czy X centymetrów niżej? Zdjęcie (z otwartej szyjki do środka na zimnym) byłoby zbawienne.
Z góry dzięki
Marcin B, dzięki! O to mi chodziło, poziom, nie w litrach.
u mnie jest poniżej korka, mimo, że wyrównawczy ma full. Czujnik temperatury i termostat działają, sprawdzałem.
zastanawiam się czy korek nie on jest przyczyną problemów.
Ktoś ma pomysł?
u mnie jest poniżej korka, mimo, że wyrównawczy ma full. Czujnik temperatury i termostat działają, sprawdzałem.
zastanawiam się czy korek nie on jest przyczyną problemów.
Ktoś ma pomysł?