Wygląda na to, że po długich bojach przygotowałem Gienię do kolejnej wycieczki w Pamir.
1. Łożyska główki ramy wymienione (po 30k wyżłobienia w bieżni)
2. Kiwaczka wymieniona-z mojej winy chyba. Załapała luz na jednym z łożysk i po jakimś czasie wyrobiło się gniazdo.
3. Łożyska kół wymienione razem z uszczelniaczami.
4. Zestaw napędowy z łańcuchem 520ZVMX.
5. Elektryka sprawdzona i przeczyszczona. Wymieniona świeca.
6. Śruby na klej.
6. Filtr gąbkowy wymieniony.
7. Motodiabeł serwisował lagi. okazało się, że oprócz uszczelniaczy do wymiany sa też tuleje.
8. wymieniłem olej i oringi.
9. zabierak kupiony od Ziibiego zamiast modyfikowanego.
Co zrobiłem w swoim moto??
Założyłem dziś do wr250x przednie kółko 21 Excell z tarczą Brakinga :D Tylne koło do kompletu kupiłem od Yamahy wr125x, 17tka ale powiedzcie mi czy tylna zębatka która tam siedzi na łańcuch 428 podejdzie pod oryginalny łańcuch 520tkę czy dupa i muszę teraz szukać innej zębatki? Tarcza tył też jest o 10mm na średnicy mniejsza więc albo ganiać z mniejszą zębatka na offie i rżnąć klocki tył czy znacie kogoś kto robi tarcze hamulcowe na zamówienie lub od czego to teraz dopasować? Może jest na to jakiś patent? Tulejki i ośka tył nie wiem czy będą pasować z 250tki, okaże się przy montażu..
Opony założone Mitasy 90/90/21 E09 i 140/80/17 E10, sam jestem ciekaw jak to będzie szlo po lasach
Przyszedł też zbiornik IMS 4.7 gallona oraz mocowania CYCRA do handbarów i nowy zestaw napędowy DID VX2 520 ale to tematy do ogarnięcia na później, teraz muszę uporać się z kołami.. Ja chcę do lasuuuuu na moto!!!
Opony założone Mitasy 90/90/21 E09 i 140/80/17 E10, sam jestem ciekaw jak to będzie szlo po lasach
Przyszedł też zbiornik IMS 4.7 gallona oraz mocowania CYCRA do handbarów i nowy zestaw napędowy DID VX2 520 ale to tematy do ogarnięcia na później, teraz muszę uporać się z kołami.. Ja chcę do lasuuuuu na moto!!!
Jedno mocowanie ucha od stopki bocznej się urwało na wertapach i sprężyna nie dociskała dobrze przez co stopka trochę goniła i stukała podczas jazdy. Świeżo zakupioną spawarką specjalnie do tego celu i po przyśpieszonym kursie spawania udału mi się zespawać, pomalować stopkę i juz jest jak nowa no prawie.
p.s.
Jedno jest pewne spawarkę dobrze mieć w garażu, niedawno zepsułem łeb śrubie od zlewu oleju w mojej hondzi nc750x i bez spawarki by się nie dało jej wykręcic. Przyspawana jedna większa nakrętka i po kłopocie
p.s.
Jedno jest pewne spawarkę dobrze mieć w garażu, niedawno zepsułem łeb śrubie od zlewu oleju w mojej hondzi nc750x i bez spawarki by się nie dało jej wykręcic. Przyspawana jedna większa nakrętka i po kłopocie
Założyłem dziś do piździka zbiornik IMS 4.7 gallona (pi razy oko 18l) przez co zasięg zwiększył się do ponad 500km Jeszcze tylko osłona chłodnicy (pewnie Flatland), wygodniejsza kanapa, może jakieś LEDowe szperacze, stelaże pod boczne bagaże, ewentualnie amor skrętu Scotts + podkręcenie zawiasów przód/tył i będzie gitez wr250x/r. Po lasach i bezdrożach lata to naprawdę bardzo fajnie
Musze jeszcze wywalić FMF programmer i wstawić Bazzaza Z-Fi + Z-AFM plus pobawić się w wystrojenie motorynki, może za tydzień się za to wezmę...
Musze jeszcze wywalić FMF programmer i wstawić Bazzaza Z-Fi + Z-AFM plus pobawić się w wystrojenie motorynki, może za tydzień się za to wezmę...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 lip 2017, 10:50
- Lokalizacja: Płock
Wymienione łożyska główki ramy. Przy 22 tys przebiegu dolne łożysko było skorodowane. Efekt jakby podczas skręcanie ktoś trzymał za kierownicę koszt po rabatach 65 zl
Dzisiaj ogarnąłem tłumiki od Huzara i będę siał terror na wsi https://photos.app.goo.gl/fAJXn1RR8ZBGLySW7
A w planach dogłębny przegląd całego zawieszenia z rozbiórką i smarowaniem .
A w planach dogłębny przegląd całego zawieszenia z rozbiórką i smarowaniem .
Wymiana łożysk w przednim kole, ustawienie lag na właściwej wysokości na półkach (były obniżone) i "tulejki", a właściwie to stos podkładek 37x13x3, 10szt na rurę jako wstępne napięcie sprężyny by zredukować nurkowanie przodu przy hamowaniu.
Tylko ludzie się dziwnie paczyli jak w śniegu przy moto rzeźbię :D
Tylko ludzie się dziwnie paczyli jak w śniegu przy moto rzeźbię :D
Właśnie też myślę do wrki wsadzić tulejki pod korki żeby skompresować trochę sprężyny. Dobre rozwiązanie w lekki off/teren/wojaże czy lepiej kupić sprężyny progresywne Hyperpro na przód i tył? Albo kombinować coś z liniowymi Ohlinsa z jakiegoś innego crossowca..
Zawiozłem dziś siedzenie do poszerzenia + dla wygody żelowa wkładka i grzana mata + obszycie. W kolanku FMF mam wspawane gniazdo na sondę o2 do Bazzaza Z-AFM oraz dodatkową osłonę termiczną PowerBomby (grzało w prawą nogę, nie liczę przyjaranych spodni). Zamówiłem dodatkowe szperacze LEDowe i dostałem mocowanie RAMa do telefonu/navi. Wiosna coraz bliżej.
Zawiozłem dziś siedzenie do poszerzenia + dla wygody żelowa wkładka i grzana mata + obszycie. W kolanku FMF mam wspawane gniazdo na sondę o2 do Bazzaza Z-AFM oraz dodatkową osłonę termiczną PowerBomby (grzało w prawą nogę, nie liczę przyjaranych spodni). Zamówiłem dodatkowe szperacze LEDowe i dostałem mocowanie RAMa do telefonu/navi. Wiosna coraz bliżej.
Garść podkładek z ciastoramy jest na pewno tańsza od nowych sprężyn, więc można od nich zacząć rzeźbę, ilością podkładek można regulować wstępne napięcie. Niestety nie mam jak sprawdzić jak się przód zachowuje bo ciągle śniegu dokłada
- Filip_V650
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 lis 2016, 18:44
- Lokalizacja: tu i tam
Korzystając z braku pogody, w ramach "wieczorków garażowych" zrobiłem Tenerze serwis przy przebiegu 9.800km.
1) Wymiana oleju (Valvoline 10w40) + filtr + komplet nowych oringów i podkładek.
2) Czyszczenie filtra powietrza i airboxa.
3) Regulacja zaworów + komplet nowych oringów.
4) Przegląd instalacji elektrycznej.
5) Regulacja luzu sprzęgła + rollgazu.
6) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie wszystkich elementów ruchomych (hamulec, stopka, centralka, dźwignie itd.)
7) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie łożysk główki ramy.
8) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie łożysk tylnego zawieszenia (kiwaczki, wahacza).
9) Montaż nowego napędu: łańcuch DID + zębatki Sunstar.
10) Naciąganie szprych.
11) Czyszczenie i zabezpieczanie tylnych kierunkowskazów.
Dodatkowo:
10) Montaż dodatkowej lampy LED + lutowanie instalacji.
11) Instalacja woltomierza cyfrowego wraz z termometrem.
12) Przeróbka płyty bagażnika.
13) Przeróbka owiewki i boczków.
14) Wymiana osłon na lagach.
Dzisiaj robota zakończona. Jazda testowa udana.
Nic się nie urwało, nic nie wybuchło.
Można cisnąć w teren.
1) Wymiana oleju (Valvoline 10w40) + filtr + komplet nowych oringów i podkładek.
2) Czyszczenie filtra powietrza i airboxa.
3) Regulacja zaworów + komplet nowych oringów.
4) Przegląd instalacji elektrycznej.
5) Regulacja luzu sprzęgła + rollgazu.
6) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie wszystkich elementów ruchomych (hamulec, stopka, centralka, dźwignie itd.)
7) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie łożysk główki ramy.
8) Rozbieranie, czyszczenie i smarowanie łożysk tylnego zawieszenia (kiwaczki, wahacza).
9) Montaż nowego napędu: łańcuch DID + zębatki Sunstar.
10) Naciąganie szprych.
11) Czyszczenie i zabezpieczanie tylnych kierunkowskazów.
Dodatkowo:
10) Montaż dodatkowej lampy LED + lutowanie instalacji.
11) Instalacja woltomierza cyfrowego wraz z termometrem.
12) Przeróbka płyty bagażnika.
13) Przeróbka owiewki i boczków.
14) Wymiana osłon na lagach.
Dzisiaj robota zakończona. Jazda testowa udana.
Nic się nie urwało, nic nie wybuchło.
Można cisnąć w teren.