Czołem
dosyć szybko zbliża się koniec sezonu - dla mnie pierwszego sezonu z Tenerą
Nie jeździłem daleko, tylko jednodniowe wypady, max 400km.
Na kolejny rok plany są nieco bardziej ambitne (wyjazd 1-2 tygodnie, może Transalpina ) i stąd moja prośba i pytanie:
Co macie w swoich narzędziówkach? A same narzędziówki - jakie to modele?
Rozważam różne opcje, zarówno plastikową szczelną tubę jak również materiałową zwijaną narzędziówkę chowaną do kufra (mocowanie na rzep do ścianki, co by nie latała po pustym kufrze).
Poza narzędziami sensowne wydaje się zabranie:
- 2 dętek (przód i tył)
- zestawu naprawczego do dętek
- z pół litra oleju silnikowego
Coś jeszcze?
Z góry dziękuję za pomoc
P.S.
Szukałem podobnego tematu, ale nic konkretnego nie udało mi się znaleźć.
Tenere 660 - jakie narzędzia na wyjazd?
Jako narzędziówki używam plastikowych tub za ~30 zł, jak na zdjęciu. Są szczelne i zaskakująco mocne. Mimo obciążenia przez rok się nie urwały, chociaż zamocowałem je nie najlepiej. Mieszczą długie łyżki czy długą rączkę do kluczy nasadowych. Jedynie nie znalazłem jak dotąd dobrego sposobu na wypełnienie ich tak, żeby zawartość się nie trzęsła. Wstrząsy powodują, że woreczki się dziurawią, a np. mors całkowicie się rozkręca
Od jakiegoś wkładam wszystko w piórniki ołówkowe, takie tubki z zamkiem i uszczelniam rękawicami roboczymi, ale nie pomaga za bardzo. Delikatniejsze rzeczy wożę w tankbagu, gdzie mniej trzęsie, albo w bagażu, jeżeli zabieram.
Mogę polecić bezprzewodowy kompresor Xiaomi. Super sprawa, która zupełnie zmienia podejście do utrzymywania w oponach właściwego ciśnienia. Zjeżdżasz z asfaltu, to sobie spuszczasz, wracasz na asfalt, to pompujesz. Bateria wystarcza na całkiem sporo, a pompuje z dokładnością do 1 psi lub 0.1 bar.
Od jakiegoś wkładam wszystko w piórniki ołówkowe, takie tubki z zamkiem i uszczelniam rękawicami roboczymi, ale nie pomaga za bardzo. Delikatniejsze rzeczy wożę w tankbagu, gdzie mniej trzęsie, albo w bagażu, jeżeli zabieram.
Mogę polecić bezprzewodowy kompresor Xiaomi. Super sprawa, która zupełnie zmienia podejście do utrzymywania w oponach właściwego ciśnienia. Zjeżdżasz z asfaltu, to sobie spuszczasz, wracasz na asfalt, to pompujesz. Bateria wystarcza na całkiem sporo, a pompuje z dokładnością do 1 psi lub 0.1 bar.
Standard disclaimer: I may be totally wrong
Grego - dzięki za odpowiedź
Co do kompresora - gdy nie miałem żadnego, to koło w aucie awaryjnie pompowałem pompką do roweru.
W długie 20 minut doszedłem od zera do nieco ponad 1 bara i udało się dotrzeć na stację
Więc zanim zakupię taki kompresor, to będę się posiłkowąć pompką
Odnośnie kluczy, to szukałem jakichś gotowych zestawów i natrafiłem na coś takiego:
https://sklepmotocyklowy.com.pl/klucze- ... zesci.html
Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że jest wszystko, co może być potrzebne, poza imbusem do koła przedniego.
Do tego w miękkiej narzędziówce - rzep i na ścianę kufra.
Czy jakies klucze jeszcze do tego?
Wystarczy to do zdjęcia tylnego koła?
Jest sens brać rozkuwacz do łańcucha i zapasowe ogniwa? Bez treningu to na pewno nie :D
Co do kompresora - gdy nie miałem żadnego, to koło w aucie awaryjnie pompowałem pompką do roweru.
W długie 20 minut doszedłem od zera do nieco ponad 1 bara i udało się dotrzeć na stację
Więc zanim zakupię taki kompresor, to będę się posiłkowąć pompką
Odnośnie kluczy, to szukałem jakichś gotowych zestawów i natrafiłem na coś takiego:
https://sklepmotocyklowy.com.pl/klucze- ... zesci.html
Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że jest wszystko, co może być potrzebne, poza imbusem do koła przedniego.
Do tego w miękkiej narzędziówce - rzep i na ścianę kufra.
Czy jakies klucze jeszcze do tego?
Wystarczy to do zdjęcia tylnego koła?
Jest sens brać rozkuwacz do łańcucha i zapasowe ogniwa? Bez treningu to na pewno nie :D
XT660ZA - "Maszka" :D
Zawsze pracując przy motocyklu odkładam te narzędzia których używam przy nim najczęściej. I właśnie one są podstawa mojej narzedziowki. Zawsze mam tez trytytki, multitool, komplet zapasowych klamek i spinkę do łańcucha. Zakuwarki nigdy nie wożę. Przydają się jeszcze łatki i łyżki do opon.
Loud pipes, saves lives.
Ahoj
widzę, że temat nie spotkał się z zainteresowaniem i odpowiedzi jak na lekarstwo.
Tymczasem zbliżająca się zima jest doskonałym czasem na przygotowanie się do kolejnego, w tym na przykład na skompletowanie zestawu narzędzi.
Trafiłem na 2 filmy Vaclava Turka, który przedstawił zawartość swojej pokładowej narzędziówki (jak rozumiem - wożone zawsze w motocyklu/kufrze - pierwsza część listy) oraz pokazał zestaw narzędzi (i nie tylko), zabieranych w dłuższe wyprawy (druga część listy). Zapraszam do lektury
Narzędzia podstawowe do XT660Z(A)
1 Klucz 22mm, oczkowy, odsadzony (tylne koło, napinacz łańcucha)
2 Klucz 27mm, oczkowy, płaski (przedni amortyzator)
3 Klucz płasko-oczkowy 19mm
4 Klucz płasko-oczkowy 17mm
5 Klucz płasko-oczkowy 14mm
6 Klucz płasko-oczkowy 13mm
7 Klucz płasko-oczkowy 12mm
8 Klucz płasko-oczkowy 10mm
9 Klucz płasko-oczkowy 8mm
10 Multitool - kombinerki, scyzoryk
11 Zestaw do naprawiania dętek
12 Śrubokręt z wymiennymi bitami
13 Zapasowa świeca zapłonowa
14 Klucz 16mm do wykręcania świec, max długość 120mm ze względu na brak miejsca
15 Imbus 4
16 Imbus 5
17 Imbus 6
18 Imbus 8
19 Imbus 14
20 Szczypce nastawne - do rur (np. Knipex)
21 Wybijak mały - z jednej strony imbus, z drugiej okrągły, około 2-3mm średnicy
Dodatkowe na dłuższy wyjazd - te co powyżej plus te, co poniżej
23 Dętka przednia
24 Dętka tylna
25 Zestaw naprawczy do dętek (powtórzony)
26 Kompresor 12V z manometrem
27 2 lub 3 łyżki do opon
28 Rękawiczki
29 Zestaw kluczy płasko-oczkowych 6-22mm, cały zestaw
30 Zapasowe klamki sprzęgła i hamulca
31 Multimetr-wystarczy najprostszy, mierzący prąd stały i opór (a właściwie istnienie połączenia)
32 Trytytki
33 Taśma izolacyjna
34 Taśma klejąca wzmacniana (szara, 3M, wzmacniana taśma - MacGyver taką nosił :D)
35 Scyzoryk (wcześniej był w multitoolu)
36 Śrubokręty (2 płaskie, 2 krzyżakowe, różne rozmiary)
37 Przewody elektryczne - rozruchowe
38 Twardy drut - 2-3 metry
39 Pełen zestaw imbusów (w uchwycie plastikowym)
40 Zestaw płytek sprzęgła
41 Linka sprzęgła kompletna
42 Latarka-czołowa i zwykła
43 Tubka z uszczelniaczem do silnika
44 Zestaw naprawczy do pompy wody (35 EUR)
45 Ściereczka i spray do czyszczenia kasku
46 Mała puszka WD40
47 Chemia do łańcucha (minimum smar w sprayu)
48 Taśmy do mocowania bagażu lub holowania motocykla
49 0,5 litra oleju silnikowego
50 1,5 litra benzyny
Ja bym chyba dorzucił na dłuższe wypady:
1. Mały młotek - do wybijaka
2. Spinka do łańcucha
3. Ewentualnie rozkuwacz łańcucha
4. Jeśli kompresor jest zbyt duży, to dobra pompka do roweru z zaworem samochodowym (ja mam ToPeak RaceRocket), plus manometr
Może komuś się przyda.
Szerokości
widzę, że temat nie spotkał się z zainteresowaniem i odpowiedzi jak na lekarstwo.
Tymczasem zbliżająca się zima jest doskonałym czasem na przygotowanie się do kolejnego, w tym na przykład na skompletowanie zestawu narzędzi.
Trafiłem na 2 filmy Vaclava Turka, który przedstawił zawartość swojej pokładowej narzędziówki (jak rozumiem - wożone zawsze w motocyklu/kufrze - pierwsza część listy) oraz pokazał zestaw narzędzi (i nie tylko), zabieranych w dłuższe wyprawy (druga część listy). Zapraszam do lektury
Narzędzia podstawowe do XT660Z(A)
1 Klucz 22mm, oczkowy, odsadzony (tylne koło, napinacz łańcucha)
2 Klucz 27mm, oczkowy, płaski (przedni amortyzator)
3 Klucz płasko-oczkowy 19mm
4 Klucz płasko-oczkowy 17mm
5 Klucz płasko-oczkowy 14mm
6 Klucz płasko-oczkowy 13mm
7 Klucz płasko-oczkowy 12mm
8 Klucz płasko-oczkowy 10mm
9 Klucz płasko-oczkowy 8mm
10 Multitool - kombinerki, scyzoryk
11 Zestaw do naprawiania dętek
12 Śrubokręt z wymiennymi bitami
13 Zapasowa świeca zapłonowa
14 Klucz 16mm do wykręcania świec, max długość 120mm ze względu na brak miejsca
15 Imbus 4
16 Imbus 5
17 Imbus 6
18 Imbus 8
19 Imbus 14
20 Szczypce nastawne - do rur (np. Knipex)
21 Wybijak mały - z jednej strony imbus, z drugiej okrągły, około 2-3mm średnicy
Dodatkowe na dłuższy wyjazd - te co powyżej plus te, co poniżej
23 Dętka przednia
24 Dętka tylna
25 Zestaw naprawczy do dętek (powtórzony)
26 Kompresor 12V z manometrem
27 2 lub 3 łyżki do opon
28 Rękawiczki
29 Zestaw kluczy płasko-oczkowych 6-22mm, cały zestaw
30 Zapasowe klamki sprzęgła i hamulca
31 Multimetr-wystarczy najprostszy, mierzący prąd stały i opór (a właściwie istnienie połączenia)
32 Trytytki
33 Taśma izolacyjna
34 Taśma klejąca wzmacniana (szara, 3M, wzmacniana taśma - MacGyver taką nosił :D)
35 Scyzoryk (wcześniej był w multitoolu)
36 Śrubokręty (2 płaskie, 2 krzyżakowe, różne rozmiary)
37 Przewody elektryczne - rozruchowe
38 Twardy drut - 2-3 metry
39 Pełen zestaw imbusów (w uchwycie plastikowym)
40 Zestaw płytek sprzęgła
41 Linka sprzęgła kompletna
42 Latarka-czołowa i zwykła
43 Tubka z uszczelniaczem do silnika
44 Zestaw naprawczy do pompy wody (35 EUR)
45 Ściereczka i spray do czyszczenia kasku
46 Mała puszka WD40
47 Chemia do łańcucha (minimum smar w sprayu)
48 Taśmy do mocowania bagażu lub holowania motocykla
49 0,5 litra oleju silnikowego
50 1,5 litra benzyny
Ja bym chyba dorzucił na dłuższe wypady:
1. Mały młotek - do wybijaka
2. Spinka do łańcucha
3. Ewentualnie rozkuwacz łańcucha
4. Jeśli kompresor jest zbyt duży, to dobra pompka do roweru z zaworem samochodowym (ja mam ToPeak RaceRocket), plus manometr
Może komuś się przyda.
Szerokości
XT660ZA - "Maszka" :D
Powiem tak, lista potężna. Weź pod uwagę ile miejsca i wagi to zajmie w bagażu. Moim zdaniem na wycieczki po Polsce albo po częściej uczęszczanych szlakach podstawowe narzędzia wystarczą bo i tak zawsze gdzieś w pobliżu jest warsztat albo ktoś kto pomoże
Loud pipes, saves lives.
Lista wyczerpująca i pomocna, nawet jeżeli nie wszystko chce się zabrać, to da pojęcie, co może być potrzebne na miejscu lub w trasie. Np. klucz do świec był dla mnie zagadką i przez to nabyłem niepasujący, a nie miałem fabrycznej narzędziówki Można dyskutować, czy akurat to lub tamto jest niezbędne na pokładzie, ale ogólnie wszystko to się może przydać tu czy tam.lukejohnr pisze: ↑13 paź 2020, 13:41 Trafiłem na 2 filmy Vaclava Turka, który przedstawił zawartość swojej pokładowej narzędziówki (jak rozumiem - wożone zawsze w motocyklu/kufrze - pierwsza część listy) oraz pokazał zestaw narzędzi (i nie tylko), zabieranych w dłuższe wyprawy (druga część listy). Zapraszam do lektury
Pomocny filmik z narzędziówką do Teresy ma też Pavlin z kanału Motorcycle Adventures (piszę z pamięci).
Standard disclaimer: I may be totally wrong
maciokrk - zgadzam się w 100%, waga całego sprzętu jak również jego objętość będą problemem; jak w życiu - coś za coś
grego - tak, masz rację, Pavlin też zrobił (w sumie to dwa), ale jego sposób przedstawienia zestawu (mimo lepszej wymowy w j.angielskim niż jest to u Vaclava) jest jednak mniej przystępny.
Same zestawy są do siebie bardzo podobne, jako że motocykl jest taki sam (poza tym, że Pavlin zmieniał mocno przednie zawieszenie, więc i inny klucz potrzebny).
Do kompletu informacji dodam, że sama narzędziówka Vaclava to produkt amerykańskiej firmy Carhartt:
https://www.carhartt.com/products/Legac ... ll-100822B
https://allegro.pl/oferta/amerykanski-u ... DHEALw_wcB
Swoją drogą niezła przebitka z ceny w USD na PLNy...
Porównywalna rolka od Kriegi kosztuje podobnie (w Polsce):
https://allegro.pl/oferta/kriega-tool-r ... 9737225879
A na deser narzędziówka Breta Tkacsa:
1. Wersja lżejsza: https://www.youtube.com/watch?v=QTF4Ud5VW-Y
2. Wersja wypasiona: https://www.youtube.com/watch?v=oxcI0KU ... reload=101
Pierwsza przeznaczona do GS-a 1200, natomiast ta druga opcja to zestaw bardzo uniwersalny, jako że używany przez niego przy podróżach zagranicznych, nie zawsze swoim motocyklem (np. XT600 gdy podróżował przez Afrykę).
To teraz pora na kompletowanie własnej
grego - tak, masz rację, Pavlin też zrobił (w sumie to dwa), ale jego sposób przedstawienia zestawu (mimo lepszej wymowy w j.angielskim niż jest to u Vaclava) jest jednak mniej przystępny.
Same zestawy są do siebie bardzo podobne, jako że motocykl jest taki sam (poza tym, że Pavlin zmieniał mocno przednie zawieszenie, więc i inny klucz potrzebny).
Do kompletu informacji dodam, że sama narzędziówka Vaclava to produkt amerykańskiej firmy Carhartt:
https://www.carhartt.com/products/Legac ... ll-100822B
https://allegro.pl/oferta/amerykanski-u ... DHEALw_wcB
Swoją drogą niezła przebitka z ceny w USD na PLNy...
Porównywalna rolka od Kriegi kosztuje podobnie (w Polsce):
https://allegro.pl/oferta/kriega-tool-r ... 9737225879
A na deser narzędziówka Breta Tkacsa:
1. Wersja lżejsza: https://www.youtube.com/watch?v=QTF4Ud5VW-Y
2. Wersja wypasiona: https://www.youtube.com/watch?v=oxcI0KU ... reload=101
Pierwsza przeznaczona do GS-a 1200, natomiast ta druga opcja to zestaw bardzo uniwersalny, jako że używany przez niego przy podróżach zagranicznych, nie zawsze swoim motocyklem (np. XT600 gdy podróżował przez Afrykę).
To teraz pora na kompletowanie własnej
XT660ZA - "Maszka" :D
Szukałem czegoś takiego w rozsądnej cenie i znalazłem kieszeń zwijaną Stanley. Całkiem fajna sprawa, jednak po zapakowaniu nie mieści się do mojej tuby, więc ostatecznie użyłem piórnika ołówkowego z marketu za 3,50lukejohnr pisze: ↑15 paź 2020, 15:48 Do kompletu informacji dodam, że sama narzędziówka Vaclava to produkt amerykańskiej firmy Carhartt:
https://www.carhartt.com/products/Legac ... ll-100822B
https://allegro.pl/oferta/amerykanski-u ... DHEALw_wcB
Standard disclaimer: I may be totally wrong
Taki piórnik też rozważałem, jak również tańsze wersje rolek - McAllister za 25 PLN w Castoramie.
Jednak piórnik będzie mało wygodny (grzebanie w nim żeby cokolwiek znaleźć, choź z drugiej strony - raczej rzadko będzie się to robić; do tuby na pewno dobre rozwiązanie), a tanie rolki nie oferują dobrego systemu zamykania (choć ten Stanley całkeim sensownie wygląda).
Jednak piórnik będzie mało wygodny (grzebanie w nim żeby cokolwiek znaleźć, choź z drugiej strony - raczej rzadko będzie się to robić; do tuby na pewno dobre rozwiązanie), a tanie rolki nie oferują dobrego systemu zamykania (choć ten Stanley całkeim sensownie wygląda).
XT660ZA - "Maszka" :D
Stanely jest całkiem porządny i materiał mocny. Używam go do narzędzi w domu.
Piórnik jak dotąd sprawdza się najlepiej i dobrze pasuje do tuby.
Co do samych narzędzi, to można zrobić parę optymalizacji, np.:
Piórnik jak dotąd sprawdza się najlepiej i dobrze pasuje do tuby.
Co do samych narzędzi, to można zrobić parę optymalizacji, np.:
- jeden klucz francuski zamiast kilku płaskich, szczególnie tych większych
- klucz 22 mm do śruby tylnego koła połączony z długą łyżką do opon; fajna sprawa
- śrubokręt na bity i nasadki 1/4" z gniazdem u góry, żeby służył jako przedłużka do trudniej dostępnych śrub i do tego regulowana rączka (opis wyszedł dziwnie, ale samo narzędzie bardzo przydatne)
- klucz "mors" (vise grip) zamiast hydraulicznego; super sprawa, bo ma blokadę i daje dobry uchwyt przy pracy drugim narzędziem; idealny do prostowania dźwigni hamulca tylnego
- bity udarowe torx zamiast hex (9 zł za zestaw w Casto), albo dodatkowo do "zwykłych" kluczy imbusowych (wtedy z kulką na długim końcu)
- kawałek termokurczliwej koszulki izolującej do przewodów
Standard disclaimer: I may be totally wrong