Hand brake

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
MichałXT
Posty: 39
Rejestracja: 28 gru 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Koledzy cZy montował ktoś z Was w xie HB ?
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

A czy przypadkiem nie pytasz o Hand Bars? HB w skrócie :)
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Jeśli chodzi o hamulec postojowy na manetce jak w quadach , to G.. daje.
Wystarczy stawiać moto pod górkę i nie poleci.
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Chyba chodziło o ręczny tylni hamulec. Mam rację?
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Tylko po co ??
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
_arek_
Posty: 115
Rejestracja: 22 lut 2014, 19:55
Lokalizacja: ZachPom

No jak to po cooo ??!! To Ty nie wiesz... !!???
Żeby wchodzić w zakręty na ręcznym :mrgreen: :twisted:
XT660X '06 Grey in PROGRESS
MichałXT
Posty: 39
Rejestracja: 28 gru 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Tak, ręcZny tylny hebel ! Jak to po co ?
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

pewnie dla lepszej kontroli latania na gumie ;)
Szczerze to, taniej (nie licząc kosztów nauki wywrotek itp. ) jest się nauczyć obsługiwać hamulec nożny... Jeśli teraz ogarniesz gumy z HB to będziesz umiał latać tylko z nim... przesiądziesz się na inne moto i...? dupa. Polecam przyłożyć się do wyczucia tylnego hamulca, daje o wiele lepsze efekty. Jest dużo ćwiczeń na YT jak sobie z tym poradzić. Najlepiej dawaj go na koło do najwyższej pozycji jaką Ci się wydaje, że jest bezpieczna i 'ściagaj' się na ziemie za pomocą hamulca. Niech ktoś z boku kręci Cię kamerką to będziesz miał potem wzgląd czy pion był wystarczająco dobry. Dla balansu co najmniej musi to wyglądać tak:
Obrazek
MichałXT
Posty: 39
Rejestracja: 28 gru 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Wlasnie problem w tym że mam 195centów i cieżko mi trzymać noge na heblu jak lece :/
Grzes_ext

Odgrzeje starego kotleta.
No i jak ? ktoś zamontował HB do XTka ? Ja się przymierzam na ten sezon to zrobić, wstepny pomysł (patent) już jest :-)
Mimo wszystko jeśli ktoś to już ogarnął to chętnie zobaczę/poczytam.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

To chyba nie jest jakaś wielka filozofia. Najprościej iść w gotowy zestaw. Na przykład https://rekluse.com/product/brake-kit-dual-actuated/. Tylko czy jest sens? Jeździłeś kiedyś z ręcznym hamulcem tylnym? Zazwyczaj montuje się go pod sprzęgłem i operacja dźwignią nie jest taka prosta. Jeśli potrzebujesz do latania na gumie to moim zdaniem tak jak przedmówcy mówili lepiej nauczyć się operować nogą. Chyba że potrzebujesz go do zjazdów w ciężkim terenie... ale to wtedy chyba nie xtekiem.
Loud pipes, saves lives.
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

XTeki maja hamulce brembo więc bardzo prosto jest to założyć, sprzedają gotowe zestawy, dokręcasz do cylinderka tylniego wężyk itd.
Recluse to robi, Midwest Mountain Engineering, Ox itp
Sam myślałem o tym ale do mojego crossa...

np:
https://www.youtube.com/watch?v=Tasow3S ... otorSports
Awatar użytkownika
kurol
Posty: 87
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

Na filmiku zestaw jest dokrecany do pompy a nie do zacisku.
Bezposrednio do zacisku nie mozna,bo cisnienie bedzie szlo w zbiorniczek wyrownawczy plynu a nie na klocki.
Pompa na filmie jest ze zintegrowanym zbiorniczkiem plynu a nie z zewnetrznym jak w tenerce,wiec pompe trzeba by wpierw wymienic.
Ew. w yamahu wywalic zbiornik plynu hamulca tylnego i w jego miejsce wpiac sie wezem z przedniej klamki,chodz z zapewnieniem szczelnosci przy duzym cisnieniu raczej bedzie problem.
W rowerach sa zestawy z zaciskami wielotloczkowymi wiec moze stamtad by od biedy cos dopasowal zeby starczylo wydajnosci.
W Krakowie na Jozefinskiej jest serwis rowerowy Variobike,prowadzi go podobno jeden z lepszych specow od rowerow niejaki "Kali" moze on by cos dopasowal od mniejszych braci :)

Tutaj ktos niby to rozwiazal zwykla dzwignia na linke https://www.youtube.com/watch?v=nMV4UFU8TAw
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
Grzes_ext

maciokrk tak, korzystałem z takiego hamulce w Stunt Psie(F4i) i potrzebuję takiego hamulca do jazdy na jednym kole gdy prawa stopa nie leży na prawym podnóżku - pozycję pozostawiam wyobraźni ;-) DO strzału ze sprzęgła używam jednego palca, także tutaj też jest zapas :-)
Long story short - na gumie jężdże ho ho ho i ogarniam tylny hamulec, miałem moto do stuntu a że teraz mam tylko XTXa to mi troszkę tego brakuje.
Mój pomysł jest taki, żeby nie wpinać się w oryginalny układ a dołozyć drugi zacisk. Montaż drugiej klamki nie jest problemem a interesowało mnie głownie czy ktoś rozwiązał problem montowania drugiego zacisku - tak jak się to robi w stuncie. Póki co pomysł jest, kupić drugi zacisk z XTXa i "dołożyć" go do jażma - tu tkwi cały problem ale wstepny patent jest :-)
Jak ogarnę to na pewno podziele się fotkami i info jak to zrobić.
ODPOWIEDZ