Hand brake
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
A czy przypadkiem nie pytasz o Hand Bars? HB w skrócie
Jeśli chodzi o hamulec postojowy na manetce jak w quadach , to G.. daje.
Wystarczy stawiać moto pod górkę i nie poleci.
Wystarczy stawiać moto pod górkę i nie poleci.
Chyba chodziło o ręczny tylni hamulec. Mam rację?
Tylko po co ??
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny
pewnie dla lepszej kontroli latania na gumie
Szczerze to, taniej (nie licząc kosztów nauki wywrotek itp. ) jest się nauczyć obsługiwać hamulec nożny... Jeśli teraz ogarniesz gumy z HB to będziesz umiał latać tylko z nim... przesiądziesz się na inne moto i...? dupa. Polecam przyłożyć się do wyczucia tylnego hamulca, daje o wiele lepsze efekty. Jest dużo ćwiczeń na YT jak sobie z tym poradzić. Najlepiej dawaj go na koło do najwyższej pozycji jaką Ci się wydaje, że jest bezpieczna i 'ściagaj' się na ziemie za pomocą hamulca. Niech ktoś z boku kręci Cię kamerką to będziesz miał potem wzgląd czy pion był wystarczająco dobry. Dla balansu co najmniej musi to wyglądać tak:
Szczerze to, taniej (nie licząc kosztów nauki wywrotek itp. ) jest się nauczyć obsługiwać hamulec nożny... Jeśli teraz ogarniesz gumy z HB to będziesz umiał latać tylko z nim... przesiądziesz się na inne moto i...? dupa. Polecam przyłożyć się do wyczucia tylnego hamulca, daje o wiele lepsze efekty. Jest dużo ćwiczeń na YT jak sobie z tym poradzić. Najlepiej dawaj go na koło do najwyższej pozycji jaką Ci się wydaje, że jest bezpieczna i 'ściagaj' się na ziemie za pomocą hamulca. Niech ktoś z boku kręci Cię kamerką to będziesz miał potem wzgląd czy pion był wystarczająco dobry. Dla balansu co najmniej musi to wyglądać tak:
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Odgrzeje starego kotleta.
No i jak ? ktoś zamontował HB do XTka ? Ja się przymierzam na ten sezon to zrobić, wstepny pomysł (patent) już jest
Mimo wszystko jeśli ktoś to już ogarnął to chętnie zobaczę/poczytam.
No i jak ? ktoś zamontował HB do XTka ? Ja się przymierzam na ten sezon to zrobić, wstepny pomysł (patent) już jest
Mimo wszystko jeśli ktoś to już ogarnął to chętnie zobaczę/poczytam.
To chyba nie jest jakaś wielka filozofia. Najprościej iść w gotowy zestaw. Na przykład https://rekluse.com/product/brake-kit-dual-actuated/. Tylko czy jest sens? Jeździłeś kiedyś z ręcznym hamulcem tylnym? Zazwyczaj montuje się go pod sprzęgłem i operacja dźwignią nie jest taka prosta. Jeśli potrzebujesz do latania na gumie to moim zdaniem tak jak przedmówcy mówili lepiej nauczyć się operować nogą. Chyba że potrzebujesz go do zjazdów w ciężkim terenie... ale to wtedy chyba nie xtekiem.
Loud pipes, saves lives.
XTeki maja hamulce brembo więc bardzo prosto jest to założyć, sprzedają gotowe zestawy, dokręcasz do cylinderka tylniego wężyk itd.
Recluse to robi, Midwest Mountain Engineering, Ox itp
Sam myślałem o tym ale do mojego crossa...
np:
https://www.youtube.com/watch?v=Tasow3S ... otorSports
Recluse to robi, Midwest Mountain Engineering, Ox itp
Sam myślałem o tym ale do mojego crossa...
np:
https://www.youtube.com/watch?v=Tasow3S ... otorSports
Na filmiku zestaw jest dokrecany do pompy a nie do zacisku.
Bezposrednio do zacisku nie mozna,bo cisnienie bedzie szlo w zbiorniczek wyrownawczy plynu a nie na klocki.
Pompa na filmie jest ze zintegrowanym zbiorniczkiem plynu a nie z zewnetrznym jak w tenerce,wiec pompe trzeba by wpierw wymienic.
Ew. w yamahu wywalic zbiornik plynu hamulca tylnego i w jego miejsce wpiac sie wezem z przedniej klamki,chodz z zapewnieniem szczelnosci przy duzym cisnieniu raczej bedzie problem.
W rowerach sa zestawy z zaciskami wielotloczkowymi wiec moze stamtad by od biedy cos dopasowal zeby starczylo wydajnosci.
W Krakowie na Jozefinskiej jest serwis rowerowy Variobike,prowadzi go podobno jeden z lepszych specow od rowerow niejaki "Kali" moze on by cos dopasowal od mniejszych braci
Tutaj ktos niby to rozwiazal zwykla dzwignia na linke https://www.youtube.com/watch?v=nMV4UFU8TAw
Bezposrednio do zacisku nie mozna,bo cisnienie bedzie szlo w zbiorniczek wyrownawczy plynu a nie na klocki.
Pompa na filmie jest ze zintegrowanym zbiorniczkiem plynu a nie z zewnetrznym jak w tenerce,wiec pompe trzeba by wpierw wymienic.
Ew. w yamahu wywalic zbiornik plynu hamulca tylnego i w jego miejsce wpiac sie wezem z przedniej klamki,chodz z zapewnieniem szczelnosci przy duzym cisnieniu raczej bedzie problem.
W rowerach sa zestawy z zaciskami wielotloczkowymi wiec moze stamtad by od biedy cos dopasowal zeby starczylo wydajnosci.
W Krakowie na Jozefinskiej jest serwis rowerowy Variobike,prowadzi go podobno jeden z lepszych specow od rowerow niejaki "Kali" moze on by cos dopasowal od mniejszych braci
Tutaj ktos niby to rozwiazal zwykla dzwignia na linke https://www.youtube.com/watch?v=nMV4UFU8TAw
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
maciokrk tak, korzystałem z takiego hamulce w Stunt Psie(F4i) i potrzebuję takiego hamulca do jazdy na jednym kole gdy prawa stopa nie leży na prawym podnóżku - pozycję pozostawiam wyobraźni DO strzału ze sprzęgła używam jednego palca, także tutaj też jest zapas
Long story short - na gumie jężdże ho ho ho i ogarniam tylny hamulec, miałem moto do stuntu a że teraz mam tylko XTXa to mi troszkę tego brakuje.
Mój pomysł jest taki, żeby nie wpinać się w oryginalny układ a dołozyć drugi zacisk. Montaż drugiej klamki nie jest problemem a interesowało mnie głownie czy ktoś rozwiązał problem montowania drugiego zacisku - tak jak się to robi w stuncie. Póki co pomysł jest, kupić drugi zacisk z XTXa i "dołożyć" go do jażma - tu tkwi cały problem ale wstepny patent jest
Jak ogarnę to na pewno podziele się fotkami i info jak to zrobić.
Long story short - na gumie jężdże ho ho ho i ogarniam tylny hamulec, miałem moto do stuntu a że teraz mam tylko XTXa to mi troszkę tego brakuje.
Mój pomysł jest taki, żeby nie wpinać się w oryginalny układ a dołozyć drugi zacisk. Montaż drugiej klamki nie jest problemem a interesowało mnie głownie czy ktoś rozwiązał problem montowania drugiego zacisku - tak jak się to robi w stuncie. Póki co pomysł jest, kupić drugi zacisk z XTXa i "dołożyć" go do jażma - tu tkwi cały problem ale wstepny patent jest
Jak ogarnę to na pewno podziele się fotkami i info jak to zrobić.