Ciśnienie w oponach

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

deny pisze:Up up.
co daje 2.48 przód i 2.90 bar tył.

Strasznie dużo ale wydaje mi się ze może być ok - musze sprawdzić.
ą.
masakra, to za wysokie cisnienie, normalnie dualami sie jeździ na 2 tył, 1.8/2 przód
to jest cisnienie do jazdy po szosie i na szuter można wjeźdzać bez jego zmiany
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Jakie ciśnienie proponujecie na jazdę off, a jaką na 50/50? A może stałe dla obu warunków?

Jadzia na kostkach, razem z kierownikiem 300kg+.
Awatar użytkownika
deny
Posty: 67
Rejestracja: 26 sie 2014, 12:12
Lokalizacja: Katowice

gajowy pisze:
deny pisze:Up up.
co daje 2.48 przód i 2.90 bar tył.

Strasznie dużo ale wydaje mi się ze może być ok - musze sprawdzić.
ą.
masakra, to za wysokie cisnienie, normalnie dualami sie jeździ na 2 tył, 1.8/2 przód
to jest cisnienie do jazdy po szosie i na szuter można wjeźdzać bez jego zmiany
Teraz ładuje 2.1-2.2 na przód i 2.3-2.4 na tył i jest to najlepsze dla mnie o masie 90 kg.

Gdy dam mniej to moto pływa , szczególnie tył.
Wydech tłucze w ucho jak lokomotywa - napędzana singlem - to właśnie Yadwiga.

Dyndyryndryndyn - jednocylindrowy młyn :)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

szosowe w R-ce pompuję na 2at
kostki Michelin competition przód i C02 TYł - 1at - OFF
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Motoz tractionator desert przoód-asfalt 2-2,1 at, tył mitas e09 2,3-2,5.
off przód 1,3, tył 1,3-1,7 w zależności od obładowania moto-za niskie ciśnienie może spowodować ścięcie wentyla -zwłaszcza z tyłu co mi się już przydarzyło. :/ Rozwiązanie to chwyt opony ale wtedy strasznie napierdziela na asfalcie z powodu dużej masy w jednym punkcie koła-ciężko wyważyć.
Ciśnienie koryguję na bieżąco w zależności od potrzeb-worze pompkę rowerową z manometrem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

wczoraj przód z 1.8 zwiększyłem do 2.0 i przestał pływać na czarnym

tył zostawiłem na 1.8 i jest ok, nawet polnych drogach było ok na tych ciśnieniach

niedługo lecę na hałdę wtedy obniżę i sprawdzę 1.6 p+t
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 476
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

przód powinien być na mniejszym ciśnieniu niż tył ale to tylko teoria. Ja ma przód 1,8 tył 2,0 i jest git.
lepiej niech pada jak ma być błoto
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Ja tam na kostkach w teren obniżam tył do 1,4, przód trzymam 1,8 zarówno na czarnym i brązowym :). Tył bym i niżej zjeżdżał, ale bez trzymaka się po prostu boję o dętkę. A z przodu z kolei różnica jest dla mnie mało wyczuwalna, a z niższym ciśnieniem bardzo szybko rośnie ryzyko złapania gumy (zwłaszcza z przodu, wąska opona), walniesz za mocno w kamulce i pyk, trzeba robić flaka.

Na asfalcie na Dunlop Trailmax trzymam przód 1,8 i tył 1,8 pusto, 2,0 z bagażem.

Oczywiście to takie moje przemyślenia w tym temacie, bardziej doświadczeni może podpowiedzą coś innego.


Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

2 z przodu i z tyłu. Na razie niewiele przejechałem na nowych mitasach e09 (90/90 TT i 140/80 TL). Są gdzieś ciśnienia nominalne podawane przez producenta ? Jakieś odniesienie do wagi kierownika?
Geras
Posty: 16
Rejestracja: 11 maja 2016, 9:52
Lokalizacja: Warszawa

Panowie muszę odkopać.

Wszędzie czytam o ciśnieniu w przednim i tylnym kole, każdy ładuje 2.0; 2.2; 1.8 nawet są opinie że 2.2 to zbyt dużo. Dla testów ustawiłem sobie 2.0 przód i tył. Motocykl kompletnie się mnie nie słuchał, jazda to była udręka, w zakrętach spieprzał na boki.

Wiedziałem że coś jest nie tak, przyjrzałem się oponom i odziwo jest na nich oznaczenie że należy pompować zarówno przód jak i tył po 42PSI co daje 2.9 bara. Teraz motocykl jeździ jak marzenie aczkolwiek dalej zastanawia mnie jak to jest z tym że wszyscy jeżdżą na tak niskich ciśnieniach ?
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Geras pisze:Panowie muszę odkopać.

Wszędzie czytam o ciśnieniu w przednim i tylnym kole, każdy ładuje 2.0; 2.2; 1.8 nawet są opinie że 2.2 to zbyt dużo. Dla testów ustawiłem sobie 2.0 przód i tył. Motocykl kompletnie się mnie nie słuchał, jazda to była udręka, w zakrętach spieprzał na boki.

Wiedziałem że coś jest nie tak, przyjrzałem się oponom i odziwo jest na nich oznaczenie że należy pompować zarówno przód jak i tył po 42PSI co daje 2.9 bara. Teraz motocykl jeździ jak marzenie aczkolwiek dalej zastanawia mnie jak to jest z tym że wszyscy jeżdżą na tak niskich ciśnieniach ?
Jakie masz opony? Ile ważysz?
Jeździmy na takim ciśnieniu jakie zaleca producent w manualu. Ja wbijam 32-33 Psi (około 2,2 bara) i jestem bardzo zadowolony (opony Pirelli Angel ST).
Geras
Posty: 16
Rejestracja: 11 maja 2016, 9:52
Lokalizacja: Warszawa

opony standard 120/70 oraz 160/60 R17 - waga 84 kg
ODPOWIEDZ