Kierownica i podwyższenie

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Z OTR'a całkiem fajne risery ale drożej mi wyjdzie niż całkiem fajne sw-motech czy inne.
U Ciebie na otr piszą, że na spokojnie możesz podwyższyć o 7cm. To co pokazałeś to 20,30,50mm ale dochodzi do tego "clampa" czyli taki jakby ichny zamiennik mocowania kiery który dodatkowo podwyższa kiere o 20mm. Także możesz mieć 50mm riser + clampa 20mm ->70mm

Mi chodzi o inną kierę niż orginalna w xtr i żeby taki zestaw z riserami był podniesiony jak z orginalną kierą i riserami 50mm ;) .. i tutaj nie wiem jak całą wysokość pogodzić. Bo na orginalnej kierze wystarczy, że założy jakiekolwiek raisery (max 50mm) i wszystko będzie git.

pzdr. aXon
Awatar użytkownika
gatewayfl
Posty: 81
Rejestracja: 05 paź 2015, 21:45
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

aXon pisze:Dla Rki max podwyższenie to +5cm przy orginalnej kierze.

Przy zmianie na fatbara ile taka kiera może mieć max wysokości?

Może ktoś podać jakiś zestaw podwyższający z kierą fatbar, który podwyższy wszystko tyle co orginalna kiera z podwyższeniem 5cm (tak, żeby kable dały rade)?

Pozdr. aXon
:-) zakładający ten temat szuka do teresy.
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

:-) zakładający ten temat szuka do teresy.
Tak ale to było dawno więc żeby nie zakładać oddzielnego zapytałem tutaj o zestaw kiera+podwyżka to Rki :)

Pzdr. aXon
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Jest szansa, że R i Z maja ten sam limit podwyższenia. U mnie siedzi podwyższenie 50mm (by OTR) i kierownica ProTaper Contour, profil KX (ważne, te same kiery z nazwy wystepują w różnych profilach, czytaj sposobach wygięcia, co ma niebagatelne znaczenie). Taki zestaw to jest absolutne max na standardowych linkach, sprawdzone organoleptycznie.

Znajdź sobie odpowiedniego fatbar-a, profil (bardziej prosta, może wyżej podgięte końcówki, up to you, poczytaj na stronach producenta co do czego polecają, pomyśl chwilkę co byś chciał osiągnąć, zarówno na siedząco jak i na stojaka), jak już to będziesz miał, to kombinuj z podwyższeniem. Kup najwyżej najpierw rurę i "klemy", samo podwyższenie jest zwykle osobną częścią. Przymierz do maszyny i zmierz ile możesz jeszcze podwyższyć.

edit: Do Tenery też się mówi, że przy seryjnej kierownicy można zrobić max lift o 50mm. Z moją grubą rurą końcówki kiery są 20mm wyżej niż seria na tym samym podwyższeniu i wszystko pasuje.

Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Kup najwyżej najpierw rurę i "klemy", samo podwyższenie jest zwykle osobną częścią. Przymierz do maszyny i zmierz ile możesz jeszcze podwyższyć.
Tak właśnie chcę zrobić. Najpierw kiera, a później podpasuję wysokość riserów.
(Fajne są te plasterkowe do, zdaje się gs'a 650. Mają możliwość regulacji 'plasterkami' co 1cm)
Znajdź sobie odpowiedniego fatbar-a, profil (bardziej prosta, może wyżej podgięte końcówki, up to you, poczytaj na stronach producenta co do czego polecają, pomyśl chwilkę co byś chciał osiągnąć, zarówno na siedząco jak i na stojaka)
Właśnie to główny problem bo sam nie wiem czego oczekuję od nowej kiery... Nie rozjeździłem się jeszcze xtrką z orginalną kierownicą więc nie mam pojęcia co chciałbym osiągnąć zmieniając na inna.. Będę się tu kierował niestety nie moimi odczuciami, a tym co piszą na stronkach czy reklamach.. (miszcz crossa czy dakaru powinien wiedzieć lepiej czego chcę niż ja sam) ;)
W sumie jedyne to to żeby była wyższa o około 1.5cm od orginalnej (żeby samo podwyższenie zmniejszyć z 50mm do ok.35mm)

Dzięki Bartek
Pzdr. aXon
Awatar użytkownika
Filip_V650
Posty: 24
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:44
Lokalizacja: tu i tam

Siemanko.
Jak to jest z tymi podwyższeniami do 660z?

Piszecie, że podnosicie nawet o 50mm i wszystko gra. Ja dzisiaj próbowałem zainstalować podwyższenie o 30mm i przy maksymalnym skręceniu kierownicy w prawo cięgna gazu są napięte, że szok. :shock:

Próbuję podnosić oryginalną kierę za pomocą 30mm dystansów tego typu:
Obrazek

Zaznaczam, że cięgno sprzęgła, przewody elektryczne i przewód hamulcowy są wystarczającej długości.
Czy zmieniacie jakoś ułożenie kabli i przewodów?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Siema, chce zanabyć podwyższenie na alledrogo: http://allegro.pl/podwyzszenie-kierowni ... 35023.html
Czy ma ktoś coś takiego? Czy będzie pasować do Z-tki?
Pietia
Posty: 119
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Halo
Ja mam takie podwyższenie jak Filip i faktycznie linki gazu napięte są jak baranie jaja.
Nic nie zmieniałem jeśli chodzi o ułożenie linek.

Pozdro
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

To ja spytam z innej beczki - jak sie Wam jeździ na siedząco dalsze trasy z tak podniesioną kierownicą? Pytam, bo po kilku godzinach takiej jazdy stawy barkowe miałem zbetonowane konkretnie I ogólne bole ramion (podwyższenia poszły w świat). Rozumiem że one pomagają podczas jazdy na stojąco, lecz jak w trasie u Was?
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

ja w XTR mam podwyższenie 5cm a nawet 51,5mm :] na trasie po cały dzień w siodle bolała mnie tylko dupa, ja podwyższałem właściwie każdą kiere w każym moto które miałem.
NIe wyobrażam sobie jazd na XT bez podwyższenia kiery nawet po lekkim szuterku gdzie od czasu do czasu trzeba stanać na podnóżkach.
terry
Posty: 132
Rejestracja: 10 lut 2016, 9:09
Lokalizacja: Warszawa

Ja mam kierownicę wyższą od oryginału o 8cm. Na stojąco o wiele lepsza postawa. W trasie wymusza pozycję, w której motocykl stabilniej się prowadzi powyżej 110km/h.
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Terry świetnie się składa o poproszę Cie o podzielenie się informacjami/fotami, bo mi wciaż za nisko mimo podwyższenia o 5cm, powiedz jak poradzileś sobie z przewodami i linkami??? to mnie najbardziej interesuje
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

można dać do przedłużenia oryginalne linki, ja tak zrobiłem.
terry
Posty: 132
Rejestracja: 10 lut 2016, 9:09
Lokalizacja: Warszawa

powiedz jak poradziłeś sobie z przewodami i linkami??? to mnie najbardziej interesuje
Jedno i drugie przedłużasz, niestety;) Do 3,5cm udało mi się naciągnąć i przewody i linki. Później lipa.
Całość do zrobienia w dwa wieczory. Zdjęcia postaram się zrobić jutro.
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Spoko z tym przedłużeniem linek tylko ... tylko jak pierdolnie linka gdzieś na trasie to troszkę lipa jest...
No bo gdzieś w Łotwie walnie taka linka to co zrobić? Na klamerki zaciskowe aby dojechać? :/

Pozdr660'aX
ODPOWIEDZ