Witam
Mam takie pytanko bo być może już ktoś to przerabiał a nie pochwalił się na forum
Z racji tego, że moje moto jest z 2004r. i mam gumowe przewody hamulcowe zauważyłem, że klamka jak i pedał hamulca są dość "gumowate", tzn. działają strasznie miękko i nie dają zauważalnego punktu zadziałania hamulców. Klamka i pedał mają dość długi skok i trzeba je mocno wciskać. Hamulce są odpowietrzone. Czy warto w związku z tym zainwestować w przewody hamulcowe w stalowym oplocie?
Tu gotowy zestaw Hel do XT660R:
http://www.motohamulce.pl/pl/p/Przewody ... d-P-T/3728
a tu robią na zamówienie odpowiedniej długości i z odpowiednimi końcówkami:
http://www.przewodystalowe.pl/cennik-zczek-i-kocowek
Nie udało mi się znaleźć nic tańszego (ale w miarę rozsądnego)
Jako, że inwestycja jest dość wysoka chciałbym poznać Wasze opinie czy warto w to wchodzić. Wiem, że droga hamowania się za bardzo nie skróci (jeśli w ogóle), ale samo hamowanie powinno chyba dawać lepsze samopoczucie, poczucie bezpieczeństwa.
Dodam, że z przodu mam założone nowe klocki (Brenta) a płyn hamulcowy zmieniałem rok temu.
pozdro
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Ja zmieniłem przedni na stalowy oplot- kupiłem używany/nowy od Raczka.
Hamulec się utwardza, szybciej i ostrzej bierze, ale końcowa siła taka sama.
Zysk czy strata- na asfalcie po przyzwyczajeniu lepiej, ale w offie jak ognia unikam trzymania klamki- za ostro bierze, w gumowym brał zdecydowanie delikatniej a przez to był bezpieczniejszy.
Tyłu w ogóle nie ruszałem
Hamulec się utwardza, szybciej i ostrzej bierze, ale końcowa siła taka sama.
Zysk czy strata- na asfalcie po przyzwyczajeniu lepiej, ale w offie jak ognia unikam trzymania klamki- za ostro bierze, w gumowym brał zdecydowanie delikatniej a przez to był bezpieczniejszy.
Tyłu w ogóle nie ruszałem
no to fakt z tym terenem, nie ma nic gorszego niż jak przód zaczyna się kłaść na boku. głównie zależy mi na poprawie na asfalcie, choć niestety na luźnej nawierzchni się niestety przez to pogorszy. będzie trzeba luźniej trzymać klamkę w błocie.
może tylko z przodu wymienić czy od razu całość? sam przód 180zł a komplet 300zł.
może tylko z przodu wymienić czy od razu całość? sam przód 180zł a komplet 300zł.
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Poszukaj używkę od X'a o wiele taniej Cię to wyjdzie
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
widziałem używki z X'a za 100zł, ale po pierwsze nie wiem czy będzie pasowało (zacisk jest inny więc i długość może być inna), a po drugie nie mam pewności, że nie będzie uszkodzony. Końcówka będzie ciekła to będę musiał nowe końcówki montować, a nie wiem czy są zakute czy wkręcane.
A jeśli w przyszłości zdecyduję się na podniesienie kiery o 3cm na wyższych mostkach to czy starczy przewodów? czy od razu zamówić dłuższe o kilka cm, u tych co robią na wymiar?
No i nie widzę za dużo głosów czy w ogóle warto zmieniać na oplot? Drogie to ale czy skuteczne??? Wiele się o tym mówi i pisze, ale jak to weryfikuje praktyka? Miałem oploty w FZS'ie 1000, ale tego nie można porównać z uwagi na zgoła odmienny charakter moto. W Trampku miałem gumowe, ale tam były dwie tarcze z przodu i moto lepiej hamowało.
Wymieniać czy nie?
A jeśli w przyszłości zdecyduję się na podniesienie kiery o 3cm na wyższych mostkach to czy starczy przewodów? czy od razu zamówić dłuższe o kilka cm, u tych co robią na wymiar?
No i nie widzę za dużo głosów czy w ogóle warto zmieniać na oplot? Drogie to ale czy skuteczne??? Wiele się o tym mówi i pisze, ale jak to weryfikuje praktyka? Miałem oploty w FZS'ie 1000, ale tego nie można porównać z uwagi na zgoła odmienny charakter moto. W Trampku miałem gumowe, ale tam były dwie tarcze z przodu i moto lepiej hamowało.
Wymieniać czy nie?
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Ja wymieniłem na oplot z X.
Weszło bez problemu różnicy wielkiej nie zauważyłem, twardsza klamka i tyle no i mam pewność że jak mocniej nacisnę to moto stanie .
Pod linkiem zdjęcia moto z przewodem od X
https://plus.google.com/u/0/photos/1165 ... 5565334529
jeszcze 1 fotka
https://plus.google.com/u/0/photos/1165 ... 6817152818
Weszło bez problemu różnicy wielkiej nie zauważyłem, twardsza klamka i tyle no i mam pewność że jak mocniej nacisnę to moto stanie .
Pod linkiem zdjęcia moto z przewodem od X
https://plus.google.com/u/0/photos/1165 ... 5565334529
jeszcze 1 fotka
https://plus.google.com/u/0/photos/1165 ... 6817152818
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Bierz oplot.Zmieniłem w FJcie na oplot i różnica była wyraźnie odczuwalna. Mniej "gumowa" klamka, wyraźnie wyczuwalny punkt zadziałania. Zgodnie z manualem gumowe przewody powinny być zmieniane okresowo (jeśli dobrze pamiętam to co 4lata).
Zapytaj czarnucha bo chyba mu oplot z X został.
Ja w Rce będę zmieniał ale w związku z przeróbkami u mnie przewód od X nie podejdzie.
Zapytaj czarnucha bo chyba mu oplot z X został.
Ja w Rce będę zmieniał ale w związku z przeróbkami u mnie przewód od X nie podejdzie.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
A od R pasuje oplot do X? Chodzi mi o przód. Jeśli tak, to mam do sprzedania używany stalowy przewód z X'a (czysta koszulka) który obecnie u mnie siedzi a sobie zamontuje HEL'a w czarnej koszulce którego kupiłem w grudniu ale przysłali mi od R właśnie i nie wiem co z tym fantem zrobić.. Kierownicę tez lekko chce podwyższyć.
Dobre hamulce to podstawa.
Dobre hamulce to podstawa.
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Jak chcesz troche taniej przewody HEL to pisz PW
A czy jak się wsadzi do R przewód przedni w oplocie z X to da radę jeszcze potem dźwignąć kierownicę o 50mm?
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Ja obstawiam że nie .Wac pisze:A czy jak się wsadzi do R przewód przedni w oplocie z X to da radę jeszcze potem dźwignąć kierownicę o 50mm?
Mam przewód z X kupiłem wyższą kierownice o około 2~3 cm. i wszystko pasuje na styk .
Jak postawie moto na stopce centralnej to przewód praktycznie nie ma luzu .
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7