nowa xt660z i dwa pytania

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

czesc,
Wlasnie zamowilem sobie na urodziny nowa xt660z tenere bez abs,
ktora to niestety musi byc sprowadzana na zamowienie z Europy bo juz
nie oferuja takiej u nas. Dostepne w PL tylko z abs ale jak porownalem to zawieszenie
tej z abs jest o niebo gorsze w teren a na tym najbardziej mi zalezy. Roznica w skoku zwieszenia jest olbrzymia nie wspominajac tez o roznicy w wadze okolo 8 kg.

Niby wydaje mi sie ze dobrze wybralem ale chce sie upewnic tutaj jeszcze czy po pierwsze
- bez abs dobry wybor? (glownie jezdze enduro, teran, szlaki, las itp)
- czy w ogole zt660z to dobry wybor jako ze technologicznie ten model ma juz troche lat
o ile sie nie myle. Niepokoi mnie tez fakt ze jest on montowany we Francji a nie w Japoni.

pozdr
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

prosta konstrukcja a co za tym idzie łatwe, serwisowanie i niskie koszty obsługi, silniki słynące z trwałości i niezwaodności, przez to wszystko przyjemne i bezstresowe użytkowanie, bez obawy o "jakieś elektroniczne wynalazki". ABS w teren/szutry rzecz zbędna wręcz niewskazana. Dobrze zrobiłeś.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Dobrze zrobiłeś. Gdybyś kupił z ABS to po pewnym czasie byś się zaczął zastanawiać czy sprzedać czy zawias przerabiać...
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Skoro jeździsz poza asfaltem, to dobrze wybrałeś! Wersja z ABS ma także sporo mniejszy prześwit, a ABS odłączyć można tylko amputacją bezpiecznika, więc zjeżdżając z asfaltu czekałby Cię postój techniczny.
Jak już zauważyłeś zresztą - wersja z ABS zalega w salonach, a te bez rozchodzą się jak świeże bułeczki - przypadek ?
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

dzieki Panowie za upewnienie mnie w decyzji. Wersja bez abs pewnie bedzie juz niedlugo wcale niedostepna wiec moze faktycznie warto brac poki jest.

Tak przy okazji czy ta mala tenere jest bardzo tragiczna na asfalcie podczas jakis zawijasow
czy da sie zyc i skladac w zakrety normalnie?


p.s.
rozumiem ze montazem we Francji nie musze sie martwic? :)
Arkan
Posty: 4
Rejestracja: 03 lis 2013, 1:46
Lokalizacja: Warszawa

Zacznę od tego, że xt660z to przy pewnych nakładach na upgrade jest jednym z najlepszych motocykli wyprawowych. Nie jest to enduro to taplania po bagnach i lasach, w związku z tym prześwit nie jest najważniejszym parametrem. Wybór abs i bez abs to również kwestia wzrostu kierownika. ABS jest o 3 cm niższa. Co do prześwitu - tj 20cm vs 26cm to czasem lepiej w terenie mieć oparcie niż prześwit. Oczywiście, jeśli chcesz zrobić z tenerki porządny motocykl to i tak musisz robić zawieszenie (jeśli ważysz pow 90 kg to raczej będzie mus) bo fabryczne się do niczego nie nadaje, więc możesz w razie potrzeby opuścić motor.
Co do zakrętów, to jest OK - jak na duala. Nie jest to naked i z reguły jeździ na oponach typu TKC czy inne 50:50.
Co do jakości - wydaje mi się, że robiony jest we Włoszech i nie jest źle. Nasmaruj łożysko główki ramy i w drogę.
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Dodam że w wersji ABS jest więcej rzeźby o ile pamiętam, np inny zbiornik i aku pod nim gdzieś no i zawiecha niższa o mniejszym skoku. Powyższe dla asfaltowych ADV riderów jak mniemam.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

pytanie jeszcze czy wersje abs mozna podniesc w ogole na zawieszeniu???
czy abs wymusil takie obnizenie?
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Tył pewnie bez problemu za pomocą łącznika, ale nie problem w wysokości co w skoku przedniego zawieszenia.
Do mieszanego typu tras może to i lepiej.
Kup- zobaczymy.
Tu chyba nikt nie ma wersji ABS .
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3303
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Cześć delirium,
Jeśli Twoim głównym celem jest jazda w terenie, szlaki, lasy, bezdroża - to odpowiedź jest prosta wersja BEZ ABS.
Polecam dobry wątek na zaostrzenie apetytu :)
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=917993&
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Karpik
Posty: 22
Rejestracja: 27 mar 2015, 4:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Z uwagi na to, że aktualnie wałkuje temat małej Teresy, a trafiłem na fajny egzemplarz, ale stety lub niestety w wersji z ABS na podstawie danych z internetu zrobiłem małe zestawienie między wersją z i bez ABS.
Może komuś się przyda.
Zdjęcia
CZARO
Posty: 65
Rejestracja: 31 sty 2014, 21:36
Lokalizacja: Białytsok

skoki zawieszenia,prześwitu różnice są kosmiczne .skoki zawieszenia wersja z abs ma jak w motocyklu szosowym .nawet dl650 lepiej wypada na tym polu... ale że obie wersje różnią się szerokościa :shock: co do wersji z abs dali szerszą kierownicę ??
romet ogar205 , yamaha fazer1000 , kawasaki z400 cafe racer ,yamaha majesty400 , suzuki burgman650 executive , suzuki DL650 V-strom , xt660z tenere,honda hornet....
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Pamiętać też należy o tym, że do wersji z ABS nie pasują niektóre akcesoria.
geni
Posty: 38
Rejestracja: 29 sie 2014, 9:49
Lokalizacja: O-ka

Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale czy nie jest jeszcze tak, że wersja z ABS ma przeniesiony sterownik silnika pod lewą osłonę baku? Jeżeli tak, to po przyglebieniu, jak to mówią panno Lalu już po balu ;).
CZ175_ Junak350_ NTV650_ XT600E_ GSF600N_ MTS1000DS_ VN900C_ XT225_ GPz400F_ GL1500_ GT1000_ XT660Z+GSF1250SA
CZARO
Posty: 65
Rejestracja: 31 sty 2014, 21:36
Lokalizacja: Białytsok

no to w temacie małej teresy ..koledzy powiedzcie jak wam działa wskaźnik paliwa?? chodzi mi o dokładność wskazań,a głównie czas kiedy odpala się rezerwa??
u mnie to czasem po 280 -300 km mruga rezerwa i odpala się licznik przejechanych km.od tankowania do pełna, przy średnim zużyciu paliwa 5l/100km to daje nam w zbiorniku coś plus minus 7-8 litrów paliwa...też tak macie ?
romet ogar205 , yamaha fazer1000 , kawasaki z400 cafe racer ,yamaha majesty400 , suzuki burgman650 executive , suzuki DL650 V-strom , xt660z tenere,honda hornet....
ODPOWIEDZ