Podnozki w XTX/R

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
sevi
Posty: 78
Rejestracja: 06 sie 2009, 18:12
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Witam
Panowie ostatnio notorycznie w czasie pokonywania dosc szybkich zakrecikow zdarza mi sie przycierac podnozkiem o asfalt...
Przy zakretach w prawo sciera sie "tylko" guma ale w lewych "dre" takze podnozka na ktorej stawia sie motocykl. Generalnie nozki mam juz poobcierane i wygladaja jak z moto po slizgu :). Jako ze ASO liczy sobie 150zl za szt. to moze ktos z was ma jakies doswiadczenia w tym temacie z metalowymi i spoooro tanszymi podnozkami kierowcy podchodzacymi p&p do XTX ?.
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3303
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Siemasz Sevi,
Miło poczytac, że masz takie "problemy" to znaczy, że nieźle się kleisz w zakrętach :) Rozwiązaniem może być zamontowanie metalowych krosowych podnóżków i dorobienie przykręcanego na śrubę ślizgacza z materiału ścieralnego. Coś takiego stosuje się w wyścigach supermoto, tym samym oszczędzając na podnóżkach. Aktualnie nie mogę znaleźć zdjęcia jak to wygląda... Co do podnóżki na której się stawia motocykl to albo trzebaby było ją umiejętnie przerobić (wygiąć) albo w ogóle odkręcić hehe ale to ekstremalne rozwiązanie.
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

Bajros pisze:Siemasz Sevi,
Miło poczytac, że masz takie "problemy" to znaczy, że nieźle się kleisz w zakrętach :) Rozwiązaniem może być zamontowanie metalowych krosowych podnóżków i dorobienie przykręcanego na śrubę ślizgacza z materiału ścieralnego. Coś takiego stosuje się w wyścigach supermoto, tym samym oszczędzając na podnóżkach. Aktualnie nie mogę znaleźć zdjęcia jak to wygląda... Co do podnóżki na której się stawia motocykl to albo trzebaby było ją umiejętnie przerobić (wygiąć) albo w ogóle odkręcić hehe ale to ekstremalne rozwiązanie.
Rozwiązanie, o którym wspominał Bajros Link
Awatar użytkownika
sevi
Posty: 78
Rejestracja: 06 sie 2009, 18:12
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Bajros pisze:Siemasz Sevi,
Miło poczytac, że masz takie "problemy" to znaczy, że nieźle się kleisz w zakrętach :) Rozwiązaniem może być zamontowanie metalowych krosowych podnóżków i dorobienie przykręcanego na śrubę ślizgacza z materiału ścieralnego. Coś takiego stosuje się w wyścigach supermoto, tym samym oszczędzając na podnóżkach. Aktualnie nie mogę znaleźć zdjęcia jak to wygląda... Co do podnóżki na której się stawia motocykl to albo trzebaby było ją umiejętnie przerobić (wygiąć) albo w ogóle odkręcić hehe ale to ekstremalne rozwiązanie.
Generalnie to wcale nie trzeba jakichs hardcorowych ewolucji wyczyniac na tym moto i miec nie wiadomo jakich umiejetnosci zeby trzec podnozkami poprostu samo wychodzi i to nawet nie czuje zebym lecial w maks pochyleniu kiedy w XTX zaczyna sie "tarcie" ;).
Szukam gotowych/tanich rozwiazan ktore juz ktos wczesniej sprawdzil i na 100% nie trzeba bedzie wiercic dorabiac przerabiac bo w to nie chce mi sie bawic bo jesli mam jzu przerabiac i kombinowac to wole zostac przy swoich startych oryginalach ;)
Najgorzej bedzie przy ewentualnej sprzedazy moto bo "eee starte nozki i podnozka to na bank lezal na dwoch stronach i to kilka razy " :)
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3303
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

sevi pisze:Generalnie to wcale nie trzeba jakichs hardcorowych ewolucji wyczyniac na tym moto i miec nie wiadomo jakich umiejetnosci zeby trzec podnozkam
W pewnym sensie się zgadzam, na torze to rozumiem, ale na ulicy się tak nie kładę w zakrętach bo za łatwo o uślizg. Jeśli nie chcesz wiercić przerabiać to albo zostaniesz przy startych albo kupisz nowe podnóżki z już zamontowanymi ślizgami. Widziałem jakiś czas temu na allegro do Yamahy za prawie 400zł...
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
sevi
Posty: 78
Rejestracja: 06 sie 2009, 18:12
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Bajros pisze:
sevi pisze:Generalnie to wcale nie trzeba jakichs hardcorowych ewolucji wyczyniac na tym moto i miec nie wiadomo jakich umiejetnosci zeby trzec podnozkam
W pewnym sensie się zgadzam, na torze to rozumiem, ale na ulicy się tak nie kładę w zakrętach bo za łatwo o uślizg. Jeśli nie chcesz wiercić przerabiać to albo zostaniesz przy startych albo kupisz nowe podnóżki z już zamontowanymi ślizgami. Widziałem jakiś czas temu na allegro do Yamahy za prawie 400zł...
400zl to jak dla mnie hardcore i wyglada na to ze bede musial dotrzec do konca swoje obecne a pozniej kupic poprostu oryginalne i delikanitej jezdzic.
Na torze niestety nie bylem ani razu w zyciu i staram sie uczyc/doskonalic swoje umiejetnosci w odosobnionych miejscach kiedy nie ma zadnego ruchu....
Sa to niestety miejsca publiczne z czego nie jestem wcale zadowolony ale coz... takie sa "nasze" realia...
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

Podnóżki od Husqvarny SM610 nawet całkiem ładnie pasuja:)

Obrazek
Awatar użytkownika
darth0s
Posty: 245
Rejestracja: 04 mar 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa

troche wielkie :D ciekawe czy mozna nabyc droga kupna w naszym pieknym kraju za jakes rozsadne pieniadze ;D
Awatar użytkownika
sevi
Posty: 78
Rejestracja: 06 sie 2009, 18:12
Lokalizacja: Ostrów Maz.

darth0s pisze:troche wielkie :D ciekawe czy mozna nabyc droga kupna w naszym pieknym kraju za jakes rozsadne pieniadze ;D
Jak ze wszystkim zapewne nie :).
Ja kupilem nowy oryginal i tyle. Komplecik przydartych na zmiane (jesli najdzie mnie ochota na "zakrety") oczywiscie lezy na polce :)
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3303
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Wracam do sprawy metalowych podnóżków. Namierzyłem ciekawe podnóżki używane w KTM LC4 firmy WRP (na marginesie pochodzą z moto Bereta :-D ). Myślałem, że bez problemu przypasują lecz jednak wystąpił problem z samą konstrukcją podnóżka. Różnice możecie zobaczyć na zdjęciach pod tym linkiem. Średnica trzpienia mocującego pasuje, szerokość podnóżka w miejscu mocowania również by przypasowała po odpowiednim oszlifowaniu (pisał o tym Wojtekfir).
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
sevi
Posty: 78
Rejestracja: 06 sie 2009, 18:12
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Wg mnie mala przerobka i bedzie wszystko pasowac...
Generalnie to nie bardzo wiem jaki jest sens (poza wygladem i przydatnoscia takiego rozwiazania w terenie bo np. ubłocony but rzeczywiscie powinien sie lepiej "trzymac") montowania takich podnozkow. W ostrych winklach tez beda szybko sie scierac, a nie sadze ze sa az tak tanie aby sie nimi nie przejmowac.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ja mam podnóżki made by czuchro 2 piwa się należą i dobra gadka i póki co najlepsze jakie widziałem :mrgreen: :mrgreen: płaskownik 60cm migomat + gumówka :)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oddam rentę krolowej za dobre podnozki.. ;) caly czas przymierzam sie do tych z Holana ale jakos mi nie pasuja. Ktos z forum je zakladal i mial przyfotografic.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3303
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

sevi pisze:Wg mnie mala przerobka i bedzie wszystko pasowac...
Generalnie to nie bardzo wiem jaki jest sens (poza wygladem i przydatnoscia takiego rozwiazania w terenie bo np. ubłocony but rzeczywiscie powinien sie lepiej "trzymac") montowania takich podnozkow.
Sevi jaką przeróbkę masz na myśli? Przecież lewy podnóżek WRP ma półokrągłą konstrukcje, także nawet przy zeszlifowaniu boków jak go umieszczę w trzymaniu podnóżka, założę sprężynę i trzpień to podnóżek może się wyginać w nieporządaną stronę czy w dół, nie chce kombinować za bardzo bo to trochę ryzykowne jak przy jeździe podnóżek Ci się urwie z jednej strony - gleba murowana!

A co do zastosowania to na pewno ma to sens w terenie, na pogoni za lisem wjeźdzaliśmy z Toudim w takie błoto, że seryjne podnóżki były obklejone gliną w całości tak jak i buty, ciężo było utrzymać się na stojąco na podnóżkach...
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
ODPOWIEDZ