Witajcie!
Dramat! Po ostatnim myciu przy spawach na ramie pojawiły się pęknięcia. Szukając przyczyny (nie było dzwonu, gleby, skakania) natknąłem się na dolne mocowanie GMOLI. Okazuję się , że poprzedni właściciel, nie wiedzieć czemu, zastosował szpilkę M8 w otworze mocowania silnika do ramy. Spowodowało to luz pomiędzy otworem, a szpilką. Zbiegiem czasu z jednej strony ścieło szpilkę i ją zgubiłem (nie zauważyłem tego), co spowodowało, że zaczęła się tworzyć dźwignia obrotu powyżej spawów środkowego trójkąta ramy. Jestem załamany. Na rynku szukam ramy, ale nic nie ma, na ebayu też głucho. Rozmawiałem z kilkoma magikami i namawiają mnie żeby ją reanimować i latać dalej. Sam tęż się motam i nie wiem czy nie sprzedać w takim stanie za mniejsze pieniądze (W przyszłości chciałem dołożyć i wziąć tigera 800xc), czy zrobić po swojemu i latać dalej, tylko później będzie ból ze sprzedażą, bo każdy będzie widział, że było mącone (czego oczywiście nie mam zamiaru ukrywać).
Podpowiedzcie, co o tym myślicie, co wiele mądrych głów to nie jedna.
Pozdrawiam!
Uszkodzona Rama
Nie łam się, przerób go na rally ze wzmocnioną ramą. Pospawaj i szukaj nowej ramy, w tym czasie próbuj sprzedać. Podzwoń po gościach co sprzedają części z xt powinni ramę mieć.
A ta nie podejdzie ? tania nie jest ale jest może coś utargujesz.
http://allegro.pl/yamaha-xt-660-x-r-ram ... 65256.html
Chyba ramy w X i R są takie same.
http://allegro.pl/yamaha-xt-660-x-r-ram ... 65256.html
Chyba ramy w X i R są takie same.
z tym kątem główki to ..... olej przecież xtx też przerabiają na R, nikt się nie kapnie że kąt inny. Cierpliwości znajdziesz ramę i do rki.
lepiej niech pada jak ma być błoto
Wszędzie tam, gdzie pojawiła się rdza na krawędziach spoin musiałbyś poprawiać spawy. Miejsca pęknięcia naciąć, przygotować do spawania i pospawać. Bez wyciągnięcia silnika dobrze się tego nie zrobi. Poza tym rama Ci się rozeszła nie tylko w miejscach pęknięcia. Pod siedzeniem i zbiornikiem też powinieneś zauważyć pęknięcia przynajmniej farby na krawędzi spoiny. Straciła swoja pierwotną geometrię.
Da się to zrobić, ale po prostowaniu, ale jeszcze przed spawaniem radzę włożyć ponownie silnik i skręcić wszystkimi śrubami, czy aby na pewno wszystkie należycie pasują.
Rama, to nie część zamienna, to nowy pojazd.
Da się to zrobić, ale po prostowaniu, ale jeszcze przed spawaniem radzę włożyć ponownie silnik i skręcić wszystkimi śrubami, czy aby na pewno wszystkie należycie pasują.
Rama, to nie część zamienna, to nowy pojazd.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Sobie możesz zrobić i jeździć. Nie Ty pierwszy i nie ostatni z takim problemem.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Gdybyś sprawdził numer części to byś wiedział, że ramy są identyczne.zaskar pisze:Pomiędzy xtx, a xtr różnica jest w kącie nachylenia główki ramy
http://yama-sklep.pl/produkt/pdf/467/xt660r
http://yama-sklep.pl/produkt/pdf/383/xt660x
str. 31
h e d o n i z m
Flaw, Rzeczywiście jeżeli chodzi o sam nr części jest identyczny. Masz rację. Nie brałem xtx pod uwagę ze względu na porównanie danych technicznych zamieszonych w tym artykule:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yam ... 004,4615,1
Dzwoniąc do yamahy w celu ustalenia ceny nowej ramy xtr, poproszono mnie o nr vin. Na podstawie tego, ustalił rodzaj i datę produkcji, co się zgadzało.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yam ... 004,4615,1
Dzwoniąc do yamahy w celu ustalenia ceny nowej ramy xtr, poproszono mnie o nr vin. Na podstawie tego, ustalił rodzaj i datę produkcji, co się zgadzało.
Ta różnica w rzekomym kącie główki ramy wynika z innych zawieszeń, kół i przesunięcia ośki do przodu względem goleni. Stąd różnica w pomiarach. Rama jest idento
Nowa zapewne że 3000-4000 kosztuje.
Musiałyś być zakochany w tym XT-ku, aby mu taki prezent zrobić
Szukaj używki, za 200-500 znajdziesz.
Musiałyś być zakochany w tym XT-ku, aby mu taki prezent zrobić
Szukaj używki, za 200-500 znajdziesz.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Jest doskonała firma która zajmuje się robieniem ram coustum i naprawianiem ram uszkodzonych. Wykonują także pomiary geometrii, prostowanie i spawanie. Jeżeli jesteś zainteresowany, daj mi znać, a ja odezwę się do kumpla, który kiedyś korzystał i ich usług. Szkoda kupować używanej, bo nie wiadomo w jakim tamta będzie stanie, a to już śmietnik w papierach inne moto i w ogóle.