Regeneracja przedniej lampy
Cześć, mam pytanie - czy ktoś z Was próbował rozebrać przednią lampę w XT660X? Mam strasznie osmolony odbłyśnik w górnej części, czyli (chyba) tej od której światło odbija się na asfalt. Na krótkich, w nocy bardzo słabo widać drogę, na długich jest lepiej bo dolna, dobra część odbłyśnika jest okej. Przed zakupem nowej lampy chciałem się rozeznać czy ktoś rozbierał lampę która jest chyba klejona, jeżeli tak to jak, podgrzewając opalarką? Czy nawet jeżeli rozbiorę lampę są jakieś lakiery do odbłyśników które zamalują jego wypalenie? Czy uda się ją złożyć zachowując szczelność?
terry pisze:Lampy w motocyklach czyszczę w taki sposób, że do zdjętego reflektora przez otwór "żarówki" wlewam płyn cif + ludwik + wodę i wrzucam kawałek szmaty. Kołyszę reflektor przez kilka minut.
Efekt poprawi napewno żarówka led.
W sumie to spróbuję, być może odbłyśnik jest tylko lekko zaczerniony i to zejdzie. Myślałem też o żarówce LED bo przy nich mogą być trochę inne odbicia (tak mi się wydaje) od odbłyśnika i są po prostu jaśniejsze. Lipa, że nie mają homologacji.
W reflektorze yamaszki wypala/przypala się odbłyśnik. Nie pamiętam już czy mycie dużo dało ale napewno plastik w okolicach żarówki był zdeformowany. Na rynku jest bardzo dużo żarówek led. Nie wszystkie źle świecą (oślepiają) ale homologacji to pewnie nie ma żadna z nich.
Ja zrobiłem tak jak kolega Terry tylko ze wodą z proszkiem potrzepałem chwile max 20 sekund wylewam wodę caly "chrom" z odbłyśnika zszedł hahaha pewnie dlatego że było to przepalone musiałem rozebrać lampę, wyjąć odbłyśnik i wysłać do regeneracji. Poszło to pod Poznań bo nikt z mojej okolicy (Tarnów) się nie chciał podjąć....
"Zakładasz przeloty i cieszysz się dźwiękiem, wyższą mocą w dolnym zakresie obrotów i mniejszą prędkością maksymalną i olewasz wpływ na zawory i inne pierdoły jednym słowem cieszysz się życiem" by Bonzo
Tak jak pisałem wcześniej, wysłałem to do regeneracji ale u cb wygląda to gorzej, mi za regeneracje powiedział 75 zł a ja lampę rozkleiłem wsadzając ją do piekarnika
U mnie wyglądało to tak:
51010794_2234916723503769_8177763245075988480_n by przemekfranczyk, on Flickr
U mnie wyglądało to tak:
51010794_2234916723503769_8177763245075988480_n by przemekfranczyk, on Flickr
"Zakładasz przeloty i cieszysz się dźwiękiem, wyższą mocą w dolnym zakresie obrotów i mniejszą prędkością maksymalną i olewasz wpływ na zawory i inne pierdoły jednym słowem cieszysz się życiem" by Bonzo
Widzę że temat na czasie u mnie reflektor wyglądał praktycznie tak samo plastik u góry też nadtopiony . W tym tygodniu wysłałem do regeneracji koszt ok 220 zł plus kurier nadtopiony plastik ma być zabezpieczony blaszką metalową co by się znów nie stopił .
Kilka dni od zakupu jeździłem na zwykłej H4, światło słabe szału nie ma więc z XT 600 wyjąłem H4 Ledową i nadal szału nie ma, szczególnie na krótkich. Przy wymianie zauważyłem, że też miałem podtopioną górę tego reflektora. To chyba jest wada fabryczna związana z automatycznie zapalającymi się światłami po odpaleniu silnika. W XT 600 miałem wyłącznik świateł i sam decydowałem kiedy i co sie świeci no ale przy 660 uszczęśliwili nas na siłę tym automatem
To zapalanie się światła po odpaleniu to nie uszczęśliwianie na siłę tylko jeśli się nie mylę wymóg przepisów prawdopodobnie UE.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."