Ile spala średnio XT660X?
Witam. Od tygodnia posiadam XT660X z 2005 roku. Moto kupiłem od użytkownika tego forum. Bez ostrej jazdy moto spaliło 10 litrów na 100 km. Moto często gasło przy dojezdzaniu do skrzyżowania lub przy kilkukrotnym przygazowaniu na postoju. Zanim podniosłem wolne obroty śrubką przez co moto już nie gaśnie zmieniłem wartość CO z - 4 jakie było na 10. Czy ta wartość ma wpływ na spalanie? Moto seryjne tylko filtr powietrza K&N. Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.
No 10 to przesada. Mi się udało spalić 7,5L/100km ale to autostrada z kuframi i cały czas prędkość maksymalna. Przy normalnym użytkowaniu oscyluje w granicach 4,5L. Też bym szukał nieszczelności tak jak Góral napisał. Możesz też wrzucić normalny papierowy filtr powietrza i testować.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wyciek wykluczam. Poprzedni właściciel wsadził filtr K&N i twierdzi że palił mu 4,5 do 5,5 litra. Zmieniłem wartość CO na - 4 jak było wcześniej i zamontowalem świecę irydową bo poprzednik w ogóle nie wymieniał, w dodatku był inny model niż serwisowka mówi. Moto strasznie w wydech strzelało. Przebieg 35000 i ponoć luzu zaworowe są OK. Po zaswieceniu rezerwy wlalem równo 10 litrów pod korek a przebieg pojazywalo 100km.
+-5l w mieście, przy... bardziej dynamicznej jeździe potrafiło przekroczyć 5.5l. Zimą oscylowało ok 6l. Rekord w trasie latem to było 3.8l.
Ciśnienie w oponach? Choć przy nawet niewielkim spadku ciśnienia motur już się zaczyna dziwnie zachowywać.
Strzelanie wydechu to norma, ot urok dopalacza spalin by motocykl w normach emisji zmieścić
Jak już masz pełny bak, to licz od tego "pełnego baku" ile przejedziesz, następnie zatankuj na tej samej stacji (ten sam dystrybutor najlepiej) i do tego samego poziomu co wcześniej, to powinno dać w miarę jednoznaczny wynik
Ciśnienie w oponach? Choć przy nawet niewielkim spadku ciśnienia motur już się zaczyna dziwnie zachowywać.
Strzelanie wydechu to norma, ot urok dopalacza spalin by motocykl w normach emisji zmieścić
Jak już masz pełny bak, to licz od tego "pełnego baku" ile przejedziesz, następnie zatankuj na tej samej stacji (ten sam dystrybutor najlepiej) i do tego samego poziomu co wcześniej, to powinno dać w miarę jednoznaczny wynik
Tak właśnie robiłem. Zalalem tym razem 98 i będę testowaćPanocek pisze:
Jak już masz pełny bak, to licz od tego "pełnego baku" ile przejedziesz, następnie zatankuj na tej samej stacji (ten sam dystrybutor najlepiej) i do tego samego poziomu co wcześniej, to powinno dać w miarę jednoznaczny wynik
Najpierw bym zweryfikował spalanie podczas normalnej eksploatacji czy na pewno jest to 10l/100. Z uwagi, że modyfikacje paliwowe typu Kevmod czy PC symbolicznie zwiększają spalanie, to przy spalaniu rzędu 10l/100 to nie powinien pracować z tytułu zbyt bogatej mieszanki. Kolor świecy powinien powiedzieć czy mieszanka nie jest za bogata.
Któryś zacisk się nie zapiekł i nie blokuje tarczy? Na pewno nie gubi paliwa (powinno być czuć, zwłaszcza jak pod plandeką czy w garażu)?
Dwa, motocykl nie leżał? Jak miałem okazję... wypoziomować motocykl to nieco benzyny się ulało z korka wlewu, choć to może być jednostkowy przypadek u mnie.
I lektura do poduszki
http://www.xt660-club.hu/Media/Yamaha%2 ... Manual.pdf
Któryś zacisk się nie zapiekł i nie blokuje tarczy? Na pewno nie gubi paliwa (powinno być czuć, zwłaszcza jak pod plandeką czy w garażu)?
Dwa, motocykl nie leżał? Jak miałem okazję... wypoziomować motocykl to nieco benzyny się ulało z korka wlewu, choć to może być jednostkowy przypadek u mnie.
I lektura do poduszki
http://www.xt660-club.hu/Media/Yamaha%2 ... Manual.pdf
Lekturę znam doskonale
Zapodaję fotki świecy, nic nie mówi po za tym, że inna niż manual poleca.
Moto nie leżało, pracowała kilka razy po kilkanaście minut w garażu i nie czuć nie przepalonego paliwa, mam obok TT600 i bardziej śmierdzi na zimnym.
Dzisiaj jeszcze przeskanowałem całą wiązkę elektryczną i też wszystko tip-top, zero śladów patyny na stykach czy przetartych przewodów.
Od jutra jazda i zobaczymy. Zmieniłem tylko świecę na irydową + CO przywróciłem na -4.
Dam znać chłopaki.
Zapodaję fotki świecy, nic nie mówi po za tym, że inna niż manual poleca.
Moto nie leżało, pracowała kilka razy po kilkanaście minut w garażu i nie czuć nie przepalonego paliwa, mam obok TT600 i bardziej śmierdzi na zimnym.
Dzisiaj jeszcze przeskanowałem całą wiązkę elektryczną i też wszystko tip-top, zero śladów patyny na stykach czy przetartych przewodów.
Od jutra jazda i zobaczymy. Zmieniłem tylko świecę na irydową + CO przywróciłem na -4.
Dam znać chłopaki.