Posiłkuję się również postem Czarnucha na ten temat -ponoć został napisany po pijaku, ale jest jak najbardziej na rzeczy
XT660 to motocykl nie do zajechania jest dość ciężki, ale jego serwisowanie sprowadza się w praktyce do wymiany oleju a jego żywotność to nawet 100tyś bez specjalnych remontów
Model XT660R jest idealnym kompromisem między crossem a ciężkim enduro. Znowu XT660X jest takim miejskim SM.
Tenerki nie mam, więc moja opinia nie jest miarodajna
Dodam od siebie, że warto sprawdzić stan łańcuszka rozrządu- jeżeli oczywiście właściciel na to pozwoliCzarnuch pisze:Szukaj sprzętu np na forum, tutaj każdy z reguły dba o swój sprzęt i byłby niesamowitym ch...em gdyby wsadził kolegę na minę!!! Kupiłem tu 2 XT660X i nie zawiodłem się!!
Jednego pogrzebałem a drugi służy do dziś innemu użytkownikowi tego Forum.
Ciężko "uczulić" na jakieś mankamenty fabryczne naszych sprzętów, bo ich po prostu nie ma...inną kwestią jest użytkowanie i dbanie o sprzęt przez sprzedającego
Reszta pozostaje taka sama jak przy zakupie innych motocykli...
1. motocykl ma być prosty, puszczasz kierę - ma jechać prosto bez ściągania na boki!!!
Jeżeli jest inaczej to przekoszona jest rama, wahacz lub lagi - te najczęściej.
2. papiery mają grać - numer VIN w dowodzie zgodny z tym na ramie.
3. silnik najlepiej bez śladów rozpoławiania i uszczelniania. Ciężko mówić o równej pracy przy naszym singlu, ale ktoś kto lata XT660 od razu wyczuje czy coś jest nie tak...proponuję oględziny z innym użytkownikiem, lub nasłuchiwanie niepokojących stuków
4. części eksploatacyjne ( opony, klocki, napęd, tarcze, olej i filtr ) to tylko sprawy którymi możesz nakłonić sprzedawcę do obniżenia ceny - uważaj na słowa: ''gotowy do sezonu" lub "nie wymaga wkładu finansowego" - bez rachunków za części lub faktury z warsztatu naprawczego uznaj to za ściemę (inną sprawą są samodzielne naprawy - tutaj przynajmniej powinien być paragon za części).
5. ogólny stan motocykla - porysowane, połamane owiewki lub ich uchwyty sygnalizują o jakiejś wypadkowości sprzętu - niekoniecznie musi to być dzwon. Parkingówka lub gleba w lesie nie zawsze dyskwalifikuje sprzęt - to się zdarza - a konkretne dzwony zazwyczaj są widoczne - np ścięte ( nie lekko zbite ) ograniczniki półki.
Więcej grzechów nie pamiętam...jak sobie przypomnę to dopiszę
Tu mój tutorial na ten temat http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3814&hi ... pi%E6+stan
Wystarczy spisać sobie dane podane przez forowiczów ząbek/przebieg i na tej podstawie określić orientacyjnie przebieg kupowanego moto.
Co do sprawdzenia stanu XT660R to jest to motocykl enduro i stan tych modeli jest z reguły nieco gorszy od XT660X czy Z.
Jago żywioł to bezdroża - dużo małych niegroźnych gleb w offowych warunkach a więc mała prędkość i miękkie lądowanie.
R-ki z tych ww. oczywistych powodów mają zazwyczaj częściej wybite ograniczniki skrętu na półkach oraz związane z tym rysy i pęknięcia plastików.
Następna rada dotycząca R-ki: Kup to czego szukasz a nie co się trafia
XTX jest z reguły ładniejszy wizualnie, bo to SuperMoto a nie enduro
Gdzieś chyba na Czeskim forum jest takie powiedzenie kup zaraz R-kę nie będziesz musiał później przerabiać X-sa
Wiem to z autopsji
Najpewniejsze są sztuki od naszych forowiczów
Tu link do Modeli z podziałem na roczniki i kolory
Zawsze można porównać czy coś było wymieniane, ale radziłbym raczej odnosić się głównie do koloru goleni i wahacza oraz zmiany owiewek, czachy czy zadupka po lifcie.
Sam kolor owiewek i ich okleiny to już przesada- każdy zmienia takie rzeczy wg. własnego upodobania
Jak wspomina Czarnuch na zakup najlepiej wybrać się z gościem, który zna się na motocyklach a najlepiej na XT660- to specyficzny singiel i osłuchanie go to swojego rodzaju loteria
Częsta usterka w XT660X to pęknięcie zacisku osi na prawej goleni, co oczywiście nie dyskwalifikuje, ale daje powód do obniżki- kurna sam na siebie kręcę bat takimi radami
Każde moto do oceny przez bardziej doświadczonych forowiczów zamieszczamy w temacie Ciekawe oferty z Allegro/Otomoto są oceniane chyba nawet za ostro
Skoro czytasz ten temat to niechybnie trafiłeś już na nasze forum i gorąco zachęcam do przestudiowania innych tematów w których opisujemy wady i zalety naszych motocykli
Jak ktoś ma jeszcze jakieś dobre rady to proszę o ich dopisanie.
Chciałbym jednak, aby ten temat pozostał tylko taką krótką radą pomocną przy zakupie i nie rozciągnął się na kilka stron schodząc z właściwego wątku.
Zastrzegam też sobie możliwość ingerowania w treść, bo skoro firmuję ten temat to nie chcę dopuścić do wprowadzania w błąd jego czytelników
Sam również będę dopisywał nowe uwagi, bo pewnie też coś pominąłem
Ten się nie myli, który nic nie robi
Mam nadzieję, że pomogłem i powodzenia w udanym zakupie