Witam,czy da radę wyciągnąć łożyska tylnego koła be specjalnego narzędzia,ewentualnie jakoś wybić od środka?
pozdro
edit: poprawiłem w tytule na tylnym (a nie tylnim)
wymiana łożysk w tylnym kole
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Da radę. Wystarczy długi pobijak o odpowiedniej średnicy. Pomiędzy łożyskami jest tuleja, trzeba ją delikatnie przekosić żeby mieć punkt zaczepienia o wewnętrzną bierznię któregoś z łożysk
Ostatnio zmieniony 07 lip 2014, 14:05 przez crazyrider12, łącznie zmieniany 1 raz.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Z tą tuleją bywa problem, albo problemem jest zbyt miękki materiał wybijaka. Ja to robię inaczej i wymiana łożysk zajmuje mi nie więcej niż 10-15min zakładając, że stare są do wyrzucenia:
W jedno z łożysk wbijam jakieś cienkie dłuto lub śrubokręt, po drodze wyjmując osłonę przeciwkurzową (nie na wszystkich łożyskach jest). Robię tak właściwie pomiędzy każdą kulką do momentu, aż będzie można wyrwać szczypcami metalowy koszyk trzymający kulki na swoim miejscu. W końcu, jak wszystkie kulki można przepchać na jedną stronę bieżnia wewnętrzna łożyska wypada, a za nią można wyjąć również wspomnianą tuleję. Wtedy mamy idealny dostęp do drugiego łożyska, można je wybić byle czym, a po jego wybiciu od drugiej strony jest idealny dostęp do wybicia bieżni zewnętrznej przed chwilą zgruzowanego łożyska. Testowane w praktyce na... cholera, będzie już leciała druga dziesiątka kół
--edit--
znalazłem obrazkowy how-to z ostatniej wymiany łożysk w xt660z
W jedno z łożysk wbijam jakieś cienkie dłuto lub śrubokręt, po drodze wyjmując osłonę przeciwkurzową (nie na wszystkich łożyskach jest). Robię tak właściwie pomiędzy każdą kulką do momentu, aż będzie można wyrwać szczypcami metalowy koszyk trzymający kulki na swoim miejscu. W końcu, jak wszystkie kulki można przepchać na jedną stronę bieżnia wewnętrzna łożyska wypada, a za nią można wyjąć również wspomnianą tuleję. Wtedy mamy idealny dostęp do drugiego łożyska, można je wybić byle czym, a po jego wybiciu od drugiej strony jest idealny dostęp do wybicia bieżni zewnętrznej przed chwilą zgruzowanego łożyska. Testowane w praktyce na... cholera, będzie już leciała druga dziesiątka kół
--edit--
znalazłem obrazkowy how-to z ostatniej wymiany łożysk w xt660z
Dobry sposób Arturros w sumie najmniej ingerujący w piastę
Ja stosuję metodę pręt do środka, uderzenie w bok- przekoszenie tulei rozporowej i wybijam.
Cała sztuka polega na tym, że na tulei rozporowej jest taka podkładka centrująca- założona po jednej stronie tulei- należy wybijać to łożysko, które jest po przeciwnej stronie tej podkładki-koniec tulei bez podkładki pozwala się jej łatwiej przekosić i zrobić miejsce na pobijak
W moim XT-ku pierwsze do wybicia jest łożysko od strony zabieraka, chyba że ktoś obrócił wspomniana tuleję
Ja stosuję metodę pręt do środka, uderzenie w bok- przekoszenie tulei rozporowej i wybijam.
Cała sztuka polega na tym, że na tulei rozporowej jest taka podkładka centrująca- założona po jednej stronie tulei- należy wybijać to łożysko, które jest po przeciwnej stronie tej podkładki-koniec tulei bez podkładki pozwala się jej łatwiej przekosić i zrobić miejsce na pobijak
W moim XT-ku pierwsze do wybicia jest łożysko od strony zabieraka, chyba że ktoś obrócił wspomniana tuleję
Zużyte łożysko obraca się luźno, bo ma już wyrobione bieżnie i brak smaru. Nowe ma się obracać z lekkim oporem, ale nie zacinać, bo świadczyłoby to o jego uszkodzeniu.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Wpisz sobie w wujka gogla: "hurtownia łożysk" i nazwę Twojego miasta
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
A Ty co? Szukać nie umiesz. Na forum masz wszystkie potrzebna informacje, a wujek google podpowie ci gdzie kupić łożyska we wsi Znikąd. I może byś się przywitał w odpowiednim dziale.cemator pisze:a ja mam pytanie z innej beczki: Gdzie kupiliscie , gdzie kić mozna łożyska do koła przedniego? Albo jaki to model, rozmiar itp.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Takie czasy - ludzie chcą wszystko na gotowo
A na forum w odpowiednim temacie jest napisane, jakie łożysko (dokładny typ model), jak zdemontować, jak zamontować, na co uważać, normalnie krok po kroku
A na forum w odpowiednim temacie jest napisane, jakie łożysko (dokładny typ model), jak zdemontować, jak zamontować, na co uważać, normalnie krok po kroku
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Nie czepiajcie się gościa, ja sam miałem problem odszukać info o łożzyskach - jest w wątku o Tylnej Zębatce :\
Aby zostawić coś innym to tutaj jest informacja o łożyskach tylnego koła
http://xt660.pl/viewtopic.php?p=14919#14919
Aby zostawić coś innym to tutaj jest informacja o łożyskach tylnego koła
http://xt660.pl/viewtopic.php?p=14919#14919
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
Panowie prośba o pilną wskazówkę bo szkoda czasu tracić..
Właśnie wymieniam łożyska w tylnym kole i zatrzymałem się przy jednej wątpliwości... Mianowicie - jaka jest kolejność montażu łożysk ??
Czy najpierw łożysko od strony zabieraka czy od strony tarczy hamulcowej?
W moim drugim motocyklu kolejność jest podana w serwisówce, z której też wynika że ma to istotne znaczenie bo taka jest konstrukcja piasty ale w serwisówce xt660z tenere ani słowa na ten temat.
Dziwie się trochę, że w jednym motocyklu ta zasada obowiązuje a w drugim nie ma na ten temat żadnej informacji.
Montować bez różnicy co do kolejności czy jak ??
Właśnie wymieniam łożyska w tylnym kole i zatrzymałem się przy jednej wątpliwości... Mianowicie - jaka jest kolejność montażu łożysk ??
Czy najpierw łożysko od strony zabieraka czy od strony tarczy hamulcowej?
W moim drugim motocyklu kolejność jest podana w serwisówce, z której też wynika że ma to istotne znaczenie bo taka jest konstrukcja piasty ale w serwisówce xt660z tenere ani słowa na ten temat.
Dziwie się trochę, że w jednym motocyklu ta zasada obowiązuje a w drugim nie ma na ten temat żadnej informacji.
Montować bez różnicy co do kolejności czy jak ??
Wymieniłem kilka razy łożyska w tylnym kole i wg mnie to nie ma znaczenia. Nawet nie wiedziałem, że jest jakaś kolejność bo nie bardzo rozumiem jaki by to miło mieć wpływ. Wbijasz łożysko, wkładasz tulejkę i wbijasz z drugiej strony i już
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk