Wężykowanie XTX

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Mateusz93,

Pobawić się ciśnieniami w oponach.
Zmienić nastaw twardości zawiasu z tyłu - to też ma wpływ.
Zmienić opony - tkc80 to nie opona do zapier na pełnej ku.. po asfalcie.
U mnie wystarczyło utwardzenie zawiasu z przodu - ale ja mam regulację zwiechy.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
yomek
Posty: 52
Rejestracja: 12 kwie 2015, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Ten typ tak ma. Można próbować różnych modyfikacji, ale tej konstrukcji nie oszukasz i już. Tak jest przy większych prędkościach, a tym bardziej gdy z przeciwka jedzie inny pojazd.

Xtekiem wracałem autostradami z Maroka (trochę ochę mi się spieszyło). Wężykowania nie przeskoczysz. Z kolei można się do niego przyzwyczaić, kontrolować przez co w mojej ocenie jest niegroźne o ile nie odbiega od jakiś tam norm. Kwestia wyczucia motocykla.

wg mnie jechales szybko, do tego wiatr, auto z przeciwnego kierunku i tyle.
Pozdrawiam: :)
OlekBartek
Posty: 56
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
Lokalizacja: Włocławek

No właśnie u mnie przy 130 się to pojawiło.
W sumie nigdy więcej tego nie spotkałem,bo rzadko kiedy jeżdżę więcej jak 100 (bez szybki strasznie mnie wkurza siła wiatru jaka we mnie uderza i chce ściągnąć z moto.
Kolega jechał natomiast nie raz nie dwa moim moto i nigdy mu nie wibrował.(fakt, staż na moto ma dużo większy.).

To mówicie, że nie ma złotego środka jak wyjść z shimmy jak już nas spotka?
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

kupiliiście Yamaha XT chyba nie po to żeby z********** To jest mój pierwszy mały motocykl od wielu lat i widzę że nie nadaję się do szybkiej jazdy duże motocykle o pojemności 1000 prowadzą się łatwo Yamaha XT to nie jest Pożeracz Autostrad
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 19:22 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

X zawsze szybciej bedzie dostawać niepotrzebnych drgań, ze względu na inny kąt główki ramy. Wyjściem z takowych schim jest zmniejszenie prędkości, nie gwałtowne! Albo dorzucić sobie 50kg balastu, ale przy 140 bedzie z tym problem :

Co do zapobiegania to tak jak koledzy piszą!

Jednak wracając do opon to moze tkc 80 sie nie nadają do dzidowania, ale jestem w stanie udowodnić ze E 09 sie nadają ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
OlekBartek
Posty: 56
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
Lokalizacja: Włocławek

Czyli obniżenie,poprzez zmiękczenie tylnego amortyzatora może poprawić sytuację?
Awatar użytkownika
yomek
Posty: 52
Rejestracja: 12 kwie 2015, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Wg. mnie takie kombinacje dadzą ci tyle, że wibracje poczujesz jadąc 10 km szybciej - i tyle.

Jak jedziesz szybciej, pochyl się na przód, dociąż przód i leć szybko (jeśli potrzebujesz). U mnie w takiej pozycji z dodatkowo dociążonym tyłem, leciałem tak kilkaset km 140-150 km i było ok. OK to znaczy do przeżycia, bo jak wyżej zostało napisane XT to nie pożerać autostrad, ani sprzęt to zapierdalania.

Proponuję ci, nie kombinuj bo przedobrzysz. Polataj, oswój się z motocyklem, za pół roku uznasz, że temat nie istniał. Mowie z doświadczenia :mrgreen:
Pozdrawiam: :)
OlekBartek
Posty: 56
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
Lokalizacja: Włocławek

To mój pierwszy sezon na poważnie z xtx i nie ukrywam kupiłem go aby polatać trochę po Polsce,a liczyłem na to, że te licznikowe 140 na autostradzie bedzie do zniesienia a przede wszystkim bezpiecznie,czytaj bez shimmy.
No nic pojeździmy,zobaczymy czy temat wróci.Mam nadzieję, że nie.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

mik1046, jakie ciśnienie byś proponował? :D
mniejwięcej, bo zielonego pojęcia nie mam, jakie powinno być.
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Bartek 140 na autostradzie to przesadziłeś owszem 650 tak ale nie 1cylindrowa na dłuższą metę się umęczysz przy tej prędkości.
OlekBartek
Posty: 56
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
Lokalizacja: Włocławek

gajowy pisze:Bartek 140 na autostradzie to przesadziłeś owszem 650 tak ale nie 1cylindrowa na dłuższą metę się umęczysz przy tej prędkości.
Może masz i rację, czyli albo w okolicach 100 autostradą, albo omijać autostrady i latać do 100 na godzinę i podziwiać widoki.
Niemniej jednak uważam, że skoro ta prędkość maksymalna jest gdzieś tam w okolicach 160 to osiągnięcie takiej prędkości (nie trzymanie non stop takiego tempa).Powinno być bezpieczne do uzyskania,czyli bez wibracji itp.

Chyba, że to shimmy jest tylko w określonym zakresie prędkości i po przekroczeniu jej nie powinno występować.*

*pytanie ,,zielonego" motocyklisty :-P
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Mój XTX przy utrzymywaniu na autostradzie prędkości rzędu 140 km/h nie wykazuje żadnych złych zachowań. Tyle można trzymać bez problemu. Powyżej 160 miałem jakieś zaczątki wężykowania, ale tyle to już się nie jeździ, więc nie ma sprawy.
Generalnie domyślam się o co chodzi, ponieważ to jest mój 19 motocykl i miałem doświadczenie z różnymi innymi :-)
Sportowy motocykl, czy dobry "golas" trzyma trochę stabilniej tor jazdy na wprost przy takich prędkościach.
Chociaż na naked bike takie zjawisko wężykowania pojawiało mi się już wielokrotnie przy prędkościach rzędu 180 km/h. Owiewka zawsze trochę stabilizuje motocykl przy takich przelotach.
Na X masz wyprostowaną, odchylona pozycję, szeroką kierownicę, więc takie zjawisko może się pojawiać.
Spróbuj na innych oponach. Ja zmieniłem teraz na nowe MT60RS i jest duża różnica w zachowaniu motocykla względem poprzednich - kilkuletnie Pilot Rad.
Zawsze jest coś kosztem czegoś... Bo jak zjedziesz na boczną, krętą drogę... Mmmmm :mrgreen:
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

OlekBatek
Przeczytaj temat od począdku dokładnie.
Uważaj !
Awatar użytkownika
wojas3
Posty: 80
Rejestracja: 14 gru 2014, 16:57
Lokalizacja: Gubin

U mnie w xtx jest to samo, gdy jeżdżę sam to od 120-150 najbardziej czuć wężykowanie, odziwo jak dobijam do 170km/h to czasem jakby ustaje, a przynajmniej nie czuć go tak mocno. Ale zwykle nie przekraczam 120-130 więc idzie z tym wytrzymać, za to jak jechałem do Chorwacji szybszymi drogami to zdarzało się jechać przez jakiś czas 150km/h i nie było weżykowania dzięki temu że za plecami miałem jeszcze ze 100kg "ładunku" :D
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3622
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

A u mnie wyglądało to tak:
XTX na szosowych oponach czy też na kostkach (z przodu balon shinko i tył e-09) zero wężykowania.
Ale kiedy założyłem 21" do przodu to już była odczuwalna shimma przy większych prędkościach...
h e d o n i z m
ODPOWIEDZ