Nie zgrywają się znaki na kole wałka rozrządu

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Nie zgrywają się znaki rorządu na kole na wałku i na kole wału. Jest przesunięcie jak na zdjęciu, czyżby oznaka wyciągniętego łańcuszka rozrządu?

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL]

Drugie pytanie jak lepiej wymienić łańcuszek, na zakuty oryginalnie czy da rade przeciągnąć rozkuty i zakuć na zewnątrz?
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Na którym ząbku napinać? Jaki przebieg?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Napinacz i przebieg nie mają żadnego znaczenia.
Proszę o odpowiedź w temacie problemu.

W/g serwisówki znacznik powinien być na równo ze środkiem nadlewu przy ustawieniu znaków na kole magnesowym.
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Ok w takim razie dzięki za info

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kurol
Posty: 87
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

Nie pamietam jak jest w 660 ale w 600 sa dwa znaki na magnecie.
Jeden od gmp a drugi od kata wyprzedzenia zaplonu.
Jesli w 660 rowniez sa dwa znaki to napewno na dobry ustawiles magneto ?
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

Dario, chce Ciebie uspokoić. U mnie również od samego poczatku znaki sa delikatnie rozechane, moze o pol ogniwa łańcucha. Silnik pracuje bez najmniejszych problemow juz parędziesiąt tys km.
Jenak kolega w poprzednim poscie ma rację, znaki na kole są dwa, wiec sprawdz 2 razy.

Pozdrawiam Marek
dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Wiem, wiem, wszystko ustawiam dobrze, dlatego to mnie zdziwiło.
Wiem, ze silnik będzie jeździł, ale ... fazy otwarcia i zamknięcia zaworów są zmienione, może nie mieć pełnej mocy, właściwej wymiany mieszanki w cylindrze, itp. w końcu po to te znaki są.
Druga kwestia jak ustawiać luz zaworowy na dolny znak, czy na górny?
Rozjechanie jest właśnie dokładnie o pół ogniwa, co świadczy o wyciągnietym łańcuszku.

Wiem już, że łańcuszek należy zastosować oryginalny zakuty.
Dziękuję koledze ArturS za rzeczowe wyjaśnienie sprawy i przekazaną wiedzę.
Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

Faktycznie łańcuch jest wyciągnięty, dziś sprawdziłem napinacz i jest na 15/16 ząbku. Niestety czeka mnie wymiana rozrządu , mogłem o tym pomyśleć w zimie tym bardzie, że robiłem zawory, olej itp...:(
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 607
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

m13 pisze:Faktycznie łańcuch jest wyciągnięty, dziś sprawdziłem napinacz i jest na 15/16 ząbku. Niestety czeka mnie wymiana rozrządu , mogłem o tym pomyśleć w zimie tym bardzie, że robiłem zawory, olej itp...:(
Można wiedzieć jaki przebieg wersja X czy R?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

Przebieg niecałe 70 tyś (100%org), większość w terenie, wersja R.
Na forum byli tacy, którzy raportowali przy podobnym ~10 ząbek, wiec widać nie ma reguł. Ja już nie będę ryzykował tego sezonu na aktualnym łańcuchu.
Już nie podliczę ile przed sezonem wydałem, a tu jeszcze pewnie min 1000 trzeba szykować - bardzo niedobrze !!! :twisted:
dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Bez przesady.
Oryginalny łańcuszek Yamaha zakuty plus trzy uszczelki to koszt około 300 zł z przesyłką.
Robota własna, kwestia pożyczenia ściągacza do magneta i klucza dynamometrycznego do dokręcenia koła z odpowiednim momentem.

Stopień wyciągnięcia łańcuszka w dużej mierze zależy od eksploatacji danego silnika, jeżdżenie na niskich obrotach 2-3 tys. w jednocylindrowcu daje taki efekt, lepiej jest kręcić silnik wyżej.
Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

dario9z pisze: 10 mar 2022, 19:38 ...
Oryginalny łańcuszek Yamaha zakuty plus trzy uszczelki to koszt około 300 zł z przesyłką....
Faktycznie, sprawdziłem ze łańcuch w oryginale kosztuje w 170 pln :roll: , nie wiem co jeszcze należy zgodnie ze sztuką w komplecie wymienić - może podpowiesz na co warto zwrócić uwagę ?
Nigdy samodzielnie nie wymieniałem rozrządu, a nie będę się doktoryzował na własnej maszynie, której nie zamierzam się pozbywać. Jestem wiec skazany na serwis i zapłacenie frycowego.
Co do stylu jazdy, a wytrzymałości łańcucha to sądzę, że typowe dla jazdy terenowej częste zmiany obciązenia będą wpływać na szybsze zużycie elementów niż np. jazda szosowa.
dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Ja jeszcze jestem przed wymianą, ale takie części potrzebujesz plus ewentualnie uszczelka pod napinacz rozrządu 4DW122130000 zdaje się 15 zł.

1x: YAMAHA - LANCUCH ROZRZ. nr: 945915712600
1x: YAMAHA - uszczelka nr: 5VKE54511000
1x: YAMAHA - USZCZELKA nr: 5VK154550000

Łańcuch najtaniej w necie widziałem po 135 zł.

Reszta na bieżąco jak rozbierzesz, trzeba sprawdzić stan ślizgu łańcucha no i sam napinacz.
Mieć ściągacz, jakiś uszczelniacz w płynie.

Tu możesz zerknąć jak to mniej więcej wygląda.
https://www.youtube.com/watch?v=U6SmDbQ7bIQ
dario9z
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2020, 12:00

Łańcuszek zmieniony, trochę roboty jest, bo trzeba cofnąć wydech i wyjąć środkowy kolektor, żeby się dostać do napinacza.
Różnica w długości jak na zdjęciu poniżej, poza tym nie widać zużycia na łańcuszku, wszystkie ogniwa pracują bez zacinania się.
Ślizg jak nowy.
Napinacz miałem na 9-10 ząbku, na nowym łańcuszku 4-5.
Przebieg 70 tys.

https://drive.google.com/file/d/1moDdE1 ... sp=sharing
Awatar użytkownika
kurol
Posty: 87
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

Znaki sie teraz zgadzają ?
Magneto z walu zeszlo bez problemow ?
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
ODPOWIEDZ