Cześć,
w manualu do XT660R napotkałem taki opis: "Every two years replace the internal components of the brake master cylinder, and change the brake fluid.".
Czy zmieniacie regularnie elementy mechaniczne pompy, w szczególności uszczelniacze? Czy widać różnicę w sile i dozowalności hamulca?
Ma ktoś może namiary na sprawdzone zamienniki pompy przód i tył?
Po zakupie motocykla założyłem przewody w oplocie, ale stan działania hamulców i tak mnie nie satysfakcjonuje.
Pozdrawiam
ddd
Czy wymieniacie regularnie elementy pompy hamulca?
Ja wymieniam tylko płyn hamulcowy. Zakładając klocki metaliczne możesz poprawić hamowanie (kosztem życia tarczy )
h e d o n i z m
Ja akurat wsadziłem klocki firmy Prox.
h e d o n i z m
Dziękuję za odpowiedzi.
Klocki TRW MCB648SI pasują do Tenere, ale nie do R. Ponieważ w większości jeżdżę po szosie, ew. jakiś polnych drogach, to zdecydowałem się na zakup EBC FA 213 HH oraz EBC FA 209/2 HH. Przy okazji całość wyczyściłem i wymieniłem płyn, co robię i tak regularnie.
Jeszcze nie jeździłem, bo pogoda się popsuła, więc nie mam porównania. Przednie klocki miałem metalizowane od Brembo, więc niestety, nie spodziewam się dużej poprawy.
Zauważyłem, że jeden tłoczek z przodu chodzi ciężej niż drugi. Wyczyściłem całość, ale planuję wymienić uszczelki. Macie jakiś sprawdzony part number zestawu naprawczego do wersji R?
Klocki TRW MCB648SI pasują do Tenere, ale nie do R. Ponieważ w większości jeżdżę po szosie, ew. jakiś polnych drogach, to zdecydowałem się na zakup EBC FA 213 HH oraz EBC FA 209/2 HH. Przy okazji całość wyczyściłem i wymieniłem płyn, co robię i tak regularnie.
Jeszcze nie jeździłem, bo pogoda się popsuła, więc nie mam porównania. Przednie klocki miałem metalizowane od Brembo, więc niestety, nie spodziewam się dużej poprawy.
Zauważyłem, że jeden tłoczek z przodu chodzi ciężej niż drugi. Wyczyściłem całość, ale planuję wymienić uszczelki. Macie jakiś sprawdzony part number zestawu naprawczego do wersji R?
Jak bym cudow po hamulcach w tych modelach sie raczej nie spodziewal.
W porownaniu np do starego gs1150 to raczej spowalniacze takie.
Umyj tloczki i uszczelniacze w plynie do garow zeby gumie krzywdy nie zrobic i poskladaj na smarze do cylinderkow hamulcowych.
Jak juz musisz gumki wymieniac to nr oem znajdziesz np tutaj https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... lov/yamaha
A najtaniej pewnie kupisz tutaj https://www.partsdepot.cz/
W porownaniu np do starego gs1150 to raczej spowalniacze takie.
Umyj tloczki i uszczelniacze w plynie do garow zeby gumie krzywdy nie zrobic i poskladaj na smarze do cylinderkow hamulcowych.
Jak juz musisz gumki wymieniac to nr oem znajdziesz np tutaj https://www.megazip.net/zapchasti-dlya- ... lov/yamaha
A najtaniej pewnie kupisz tutaj https://www.partsdepot.cz/
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
Odkopię temat, bo te hamulce nie dają mi spokoju. Znalazłem dedykowany adapter do tarczy 320mm, ale w porównaniu z fabrycznymi 295mm zapewnie nie da to oczekiwanego przyrostu siły hamowania (ok. 8%), a cena ok. 285 EUR nie napawa do testowania w ciemno. Doszedłem więc do wniosku, że można by było zmienić pompę... Przechodził ktoś przez taki proces i może polecić coś w miarę pasującego?
Znalazłem pompy Hel 16mm czy Brembo 19mm, co w porównaniu z 12,7mm oryginalnego tłoczyska, powinno dać znaczącą poprawę. Pompy te jednak nie mają mocowania lusterka, mają osobny zbiornik (nie wiem czy z handbarami uda się to spasować), więc zacząłem się rozglądać za pasującymi pompami (z uchwytem lusterka) z innych motocykli. Istotne parametry, oprócz większej siły hamowania, to montaż oryginalnego lusterka, zdolność do pracy z jedną tarczą (dozowalność siły hamowania). Nie chcę chińszczyzny, dlatego omijam Ali itp. Ew. lusterko może jakoś inaczej udało by się zainstalować.
Robił ktoś z Was przymiarkę pod taki temat lub go zrealizował?
Znalazłem pompy Hel 16mm czy Brembo 19mm, co w porównaniu z 12,7mm oryginalnego tłoczyska, powinno dać znaczącą poprawę. Pompy te jednak nie mają mocowania lusterka, mają osobny zbiornik (nie wiem czy z handbarami uda się to spasować), więc zacząłem się rozglądać za pasującymi pompami (z uchwytem lusterka) z innych motocykli. Istotne parametry, oprócz większej siły hamowania, to montaż oryginalnego lusterka, zdolność do pracy z jedną tarczą (dozowalność siły hamowania). Nie chcę chińszczyzny, dlatego omijam Ali itp. Ew. lusterko może jakoś inaczej udało by się zainstalować.
Robił ktoś z Was przymiarkę pod taki temat lub go zrealizował?
Mam założone przewody Hel, także zostaje mi wymiana pompy lub mod z większą tarczą hamulcową. Pompa wychodzi połowę taniej i teoretycznie zapewni prawie x3 większy uzysk niż sama zmiana tarczy.
Zamówiłem pompę Nissin MCB14-ATV o średnicy tłoka 14mm. Oryginalna to też Nissin, ale ma 12,7mm średnicy tłoka. W weekend spróbuję to złożyć, sprawdzę czy wszystko pasuje. Po wstępnej przymiarce wygląda to obiecująco. Najważniejsze, że nie koliduje z handbarami i ma wyjście przewodu hamulcowego z przodu. Nie wiem czy oryginalna śruba do przewodu hamulcowego będzie pasowała, bo nie rozpiąłem jeszcze starej pompy.
Z wad, to w nowej pompie włącznik stop wydaje się słabo osłonięty od wody - nie wiem jak z trwałością, a także klamka ma wypust do jego aktywacji, co mocno ogranicza możliwość zastosowania akcesoryjnych klamek. Moje obecne idą do zdjęcia.
W nowej pompie będę musiał wywiercić i nagwintować otwór pod lusterko (uwaga: lewy gwint M10 x 1,25). Poza tym chyba nie powinno być więcej komplikacji, ale to potwierdzę Wam, gdy sam się upewnię.
Zamówiłem pompę Nissin MCB14-ATV o średnicy tłoka 14mm. Oryginalna to też Nissin, ale ma 12,7mm średnicy tłoka. W weekend spróbuję to złożyć, sprawdzę czy wszystko pasuje. Po wstępnej przymiarce wygląda to obiecująco. Najważniejsze, że nie koliduje z handbarami i ma wyjście przewodu hamulcowego z przodu. Nie wiem czy oryginalna śruba do przewodu hamulcowego będzie pasowała, bo nie rozpiąłem jeszcze starej pompy.
Z wad, to w nowej pompie włącznik stop wydaje się słabo osłonięty od wody - nie wiem jak z trwałością, a także klamka ma wypust do jego aktywacji, co mocno ogranicza możliwość zastosowania akcesoryjnych klamek. Moje obecne idą do zdjęcia.
W nowej pompie będę musiał wywiercić i nagwintować otwór pod lusterko (uwaga: lewy gwint M10 x 1,25). Poza tym chyba nie powinno być więcej komplikacji, ale to potwierdzę Wam, gdy sam się upewnię.
Gotowe. Wszystko udało się złożyć. W zasadzie całość wygląda jak oryginał. Śruba przewodu hamulcowego pasuje z oryginalnej pompy. Jedyna trudność to konieczność nagwintowania otworu pod lusterko i konieczność zaciśnięcia konektorów do czujnika światła stop. Należy zwrócić uwagę, że płaszczyzna pod lusterko jest nieco pod skosem. Gwintownik nie dochodzi do końca, więc po wstępnym nagwintowaniu, uciąłem 4mm gwintownika i w ten sposób doszedł do końca otworu.
Jeśli ktoś miałby obawy czy sobie poradzi z wierceniem i gwintowaniem lub o gwarancję na pompę, to może zastosować akcesoryjny uchwyt lusterka.
Różnica w hamowaniu jest dość duża. Hamulec szybciej odpowiada na ruch klamką, siła hamowania jest większa. Obecna pompa ma 14mm i w mojej ocenie sprawdza się znacznie lepiej na szosie, a nie stanowi jeszcze problemu w terenie. Wydaje mi się, że powyżej 15mm tłoczka nie ma co wchodzić, bo straci się możliwość modulacji siły hamowania.
W obecnej konfiguracji nie widzę na razie potrzeby zmiany tarczy na większą, zwłaszcza że wymiana pompy wychodzi połowę kwoty adaptera i tarczy.
Jeśli ktoś miałby obawy czy sobie poradzi z wierceniem i gwintowaniem lub o gwarancję na pompę, to może zastosować akcesoryjny uchwyt lusterka.
Różnica w hamowaniu jest dość duża. Hamulec szybciej odpowiada na ruch klamką, siła hamowania jest większa. Obecna pompa ma 14mm i w mojej ocenie sprawdza się znacznie lepiej na szosie, a nie stanowi jeszcze problemu w terenie. Wydaje mi się, że powyżej 15mm tłoczka nie ma co wchodzić, bo straci się możliwość modulacji siły hamowania.
W obecnej konfiguracji nie widzę na razie potrzeby zmiany tarczy na większą, zwłaszcza że wymiana pompy wychodzi połowę kwoty adaptera i tarczy.